Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rover 214Si - filtr kabinowy i kable zapłonowe

ADI-mistrzu 07 Sie 2009 12:25 3155 2
  • #1 07 Sie 2009 12:25
    ADI-mistrzu
    Poziom 30  

    Witam!

    Ostatnio jestem szczęśliwym posiadaczem Rovera 214Si z 97r.
    Muszę wstawić w nim filtr kabinowy bo nie było go w ogóle a czasem potrafi mi takimi malutkimi nasionkami pluć z kratek wentylacyjnych.
    Jest to wersja bez klimatyzacji, więc poszedłem do sklepu pierwszego, drugiego, trzeciego, ale w każdym filtry były jakieś niepasujące, za szerokie i za płytki w stosunku do kieszeni w samochodzie.
    Dziś odkryłem że mam chyba wstawioną kieszeń dla wersji z klimatyzacją, bo tamte filtry pasują idealnie, rozmiary się zgadzają.

    Tylko mam pytanie, różnią się one czymś specjalnym (filtry) prócz wielkością ?

    A drugie pytanie to odnoście przewodów zapłonowych i świec.
    W świecach według książeczki serwisowej szczelina iskrowa (czy jak to się tam zwie) powinna mieć wymiary około 0,85mm a ja miałem rozbieżność ok 0,95mm do 1,15mm, więc ustawiłem je na te 0,85mm.
    Musiałem jeszcze wymienić kable zapłonowe, bo w nocy było widać jak przebija je na blok.
    Więc poczytałem w necie i wyszło że niby firmy NGK były by dobre, więc poszedłem kupiłem, wstawiłem i sprawdziłem... ale w nocy zamiast paru iskierek zobaczyłem pokaz iluminacji :|
    Kable świeciły się wzdłuż bloku jak i wzdłuż siebie na wzajem jak jeden obok drugiego się trafił.
    Więc poszedłem i je zwróciłem mówiąc że są tandetne, na co usłyszałem że winne nie są kable tylko oporność świec :|.

    Trochę mnie zdziwiło że stare kable zaledwie w paru miejscach strzelają a widać że zaczynają ostro parcieć, a nowe niby dobre świecą po całości.

    Ogółem przeszkadza mi to w tym że samochód lubi robić kangurki przy ruszaniu i na niższych oborach na 2 biegu (obroty w granicy 2tyts.).
    Ogółem na zrzuconym biegu mam obroty nieco poniżej 1tys. co chyba jest za małą wartością.

    Pozdrawiam

    ---------------
    P.S.
    Przestawiłem trochę kable zapłonowe i obroty wskoczyły na 1050/1100 czyli w miarę.
    Ale mimo wszystko, jak to jest z tą opornością i wymianą kabli ? Może to się przydać jak te się rozpadną.

    0 2
  • #2 11 Sie 2009 01:38
    Molejnic

    Poziom 20  

    Witam
    Obroty biegu jałowego w tym aucie powinny oscylować około 850 +- 50
    Jeżeli masz powyżej tysiąca to może być uszkodzony czujnik temperatury silnika (zimny silnik), rozładowany akumulator, nie domknięta przepustnica , brudny krokowiec itd. Na kangurki to otworzył bym rozdzielacz i zobaczył w jakim stanie jest palec i go wyczyścił

    0
  • #3 13 Paź 2009 11:48
    tom1976
    Poziom 1  

    witam. miałem też problemy z kontrolką poduszek powietrza. zwiedziłem kilkunastu mechaników włącznie z serwisem w KOMORNIKACH pod poznaniem i nie poradzili sobie z tym problemem,gdyż jak się okazało wszystko jest ok a kontrolka świeci. trafiłem wkońcu na pewnego magika, po opowiedzeniu mu o tej przypadłości i zabiegach specjalistów doszedł do wniosku że się podejmie choć nic nie gwarantuje. po jakiś dwóch godzinach zadzwonił i oznajmił mi że mam zerwaną taśmę w kierownicy, więc zakupiłem pan założył i od tego czasu wszystko jest ok. pozdrawiam

    Dodano po 2 [minuty]:

    sorki napisałem nie w tym miejscu:) pozdrawiam

    0