Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126p - kontrolka oleju.

07 Sie 2009 15:44 6016 16
  • Poziom 9  
    Witam ...

    Od pewnego czasu mam problem z kontrolką oleju. Po uruchomieniu silnika kontrolki ładowania i oleju znikają a silnik pracuje stabilnie. Po przejechaniu ok. 50 kilometrów gdy silnik jest rozgrzany, na obrotach jałowych kontrolka oleju zaczyna migać (lekko). Jednak nie przejmowałbym się tym, gdyby nie to, że silnik zaczyna tracić obroty, a kontrolka zaczyna coraz mocniej i wyraźniej świecić. Po dodaniu gazu, kontrolka znika. Pomijam fakt, że po otwarciu klapy silnikowej, wydostaje się dym, a silnik jest dosłownie zalany olejem (podejrzewam, że korek od wlewu oleju przepuszcza jak się silnik rozgrzeje to temperatury zbyt wysokiej).

    Informacje dot. samochodu.

    Model: Fiat 126p
    Rok: 1984
    Pojemność: 650
    Przebieg: 103.000 km (dokładnie tyle)

    Proszę o pomoc.
    Z góry dziękuję.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 9  
    Wygłada to na uszkodzenie uszczelki pod głowicą,zdejm osłonę i zobacz czy nie ma wycieków, albo przedmuchów na śrubie koło kolektora.
  • Poziom 9  
    Uszczelka była dopiero co wymieniana (z dwa tygodnie temu). Możliwe, że już puściła?
  • Poziom 22  
    Gdzie jest zabrudzony olejem , w okolicach filtra powietrza czy aparatu zapłonowego ? Czy filtr powietrza jest zarzucony olejem?
  • Poziom 9  
    Olej znajduje się praktycznie wszędzie. Ale najbardziej przy wlewie oleju.
  • Poziom 20  
    Uszczelka pod głowicą tu nie ma znaczenia, albo masz za dużo oleju albo uszczelniacze osłon popychaczy skapciały
    lub uszczelka pod pokrywą klawiatury lub miedziane podkładki pod cylindrami nie trzymają, jak zmienisz uszczelkę pod głowicą to dobrze jest wymienić te podkładki, trochę więcej roboty ale warto raz na 100 tyś. km.
  • Poziom 38  
    Kolego w tych warunkach które opisałeś to tą kontrolką należy się mocno przejąć. Podejrzewam, że po tych 50km jakbyś sprawdził poziom oleju to będzie na końcu bagnetu. Albo masz potężne przedmuchy na pierścieniach tłokowych do miski olejowej (sprawdzić kompresję), albo zatkana odma i przez to olej wyciska przez korek, albo nieszczelna uszczelka pod pokrywą zaworów (z dociąganiem pokrywy nie przesadzać, bo może siąść na dźwigniach zaworów i zawory mogą się nie domykać).
    Ja bym w tej sytuacji tego nie lekceważył, bo może być remont kapitalny silnika. A jak układ smarowania będzie szczelny (silnik suchy), kontrolka oleju będzie się odzywała, to spradziłbym ciśnienie oleju, bo może być sam czujnik ciśnienia padnięty (ale najpierw silnik trzeba doprowadzić do porządku).
  • Poziom 9  
    W momencie gdy wymieniałem uszczelki w silniku, przeprowadzony został generalny przegląd silnika. Nie ma żadnych luzów na tłokach, zaworach i innych mechanizmach. Słowem, silnik żyleta. I nie sprawdzałem tego ja (bo ja to młody laik jestem w tej dziedzinie przyznam), tylko mechanik który leczy ten samochodzik od wielu wielu lat. Ale, że jest na urlopie i nie mam się kogo spytać to pytam się was ;) Zapomniałem dodać, że kontrolka zaczyna takie cyrki odstawiać po przejechaniu ok. 50 km ... ale przy prędkości stałej 120 km/h (nie - to nie jest opór ;))
  • Poziom 13  
    Po 50km nagrzewa się olej i spada ciśnienie oleju bo olej robi się rzadszy (kończy się pompa oleju lub kończą się panewki) dlatego pulsuje kontrolka... przydało by się zmierzyć ciśnienie oleju lub zmienić olej na gęstszy ale czy to ostatnie ma sens??
  • Poziom 1  
    Masz luzy na łożyskowaniu wałka rozrządu. Tj. wytarty blok silnika w miejscach gdzie jest osadzony wałek rozrządu. Trzeba tulejować albo nowy blok i wałek rozrządu.
  • Poziom 17  
    Do tego co napisał Gimak dodałbym sprawdzenie (i ewentualną wymianę) korka wlewu oleju: zwróć uwagę na stan ruchomej tarczki i sprężynki na trzpieniu korka wlewu oleju- pełnią one funkcję zaworu zwrotnego zapobiegającego wzrostowi ciśnienia w skrzyni korbowej silnika, z boku wlewu oleju wystaje rurka na którą naciąga się odmę, wewnątrz rurki jest coś w rodzaju wyciora (tłumik płomienia). Wyciągnij "wycior",sprawdź stan, ewentualnie wymyj w benzynie, rurka też ma być czysta (wewnątrz!). Sprawdź czy uszczelka pod deklem głowicy nie jest przecięta (nadgorliwość) lub twarda ze starości
  • Poziom 18  
    Według mnie to typowy objaw zużytych panewek na wale przez co ucieka ciśnienie.Jedyna rada to regeneracja wału (przy okazji dorobią nowe panewki).To dymienie to zapewne przez to,że silnik się przegrzewa bo nie ma dobrego ciśnienia oleju - poprostu gotujesz silnik.Ewentualnie masz wywaloną uszczelkę pod kapą zaworów, korek oleju kiepski lub uszczelki osłon popychaczy.
  • Poziom 11  
    Kolego na wale korbowym są 2 zaślepki (w misce olejowej) może są nie szczelne lub jedna wypada, to takie są objawy.
  • Poziom 10  
    Sprawdź czy wał nie ma luzów i czy jak wciskasz sprzęgło to też się zapala ja miałem to w swoim a przyczyną był wał bo miał luz i chodził w lewo i prawo jak wcisnąłem sprzęgło wał dochodził do pompy i sparowanie było zaś gdy sprzęgło puściłeś smarowania nie było.:)
  • Poziom 15  
    Sprawdź czy termostat otwiera klapkę (nad aparatem zapłonowym), jeśli termostat ok. to najprędzej wałek rozrządu do szlifu i rozwiercanie bloku pod tulejkę .
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Autor nie pojawił się na forum od 24 sierpnia. Proszę więc powstrzymać się z repostami.