Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Rozrusznik BOSCH - czym zaizolować całe uzwojenie stojana ?

07 Sie 2009 16:20 4360 20
  • Poziom 11  
    Witam !

    Pytanie jak w temacie. Uzwojenie to jest w całości wykonane z aluminiowego płaskownika. Oryginalna izolacja z czarnego tworzywa sztucznego wymaga niestety zerwania w całości i ponownego zanurzenia (jak jest oryginalnie) w .... no właśnie czym ? Ewentualnie może być coś w rodzaju elektroizolacji w sprayu (?). Z góry dziękuję za pomoc i pozdrawiam.
  • spec od auto-elektro
    Jeżeli izolacja została uszkodzona do tego stopnia że się praktycznie stopiła to uważam że przekładki izolacyjne między zwojowe są również uszkodzone dlatego reanimacja jest bezsensowna ponieważ są to przekładki papierowe.P
  • Poziom 21  
    Niema sensu naprawa teraz mozna niedrogo kupic caly stojan.
  • Poziom 11  
    Naprawa tego konkretnie rozrusznika musi być zrobiona ponieważ pochodzi on z samochodu zabytkowego. W związku z tym jest praktycznie nieosiągalny a jeżeli już to jego ceny wyrażają się w kilozłotówkach. Nie wchodzą w grę wszelakie zamienniki bo ich po prostu nie ma. Pasuje tylko oryginał. Co do izolacji uzwojenia - nie ma nigdzie żadnego papieru. Całość jest (została) po prostu fabrycznie zanurzona w czarnym "plastikowym" izolatorze. Mój klient żąda oryginalnego stanu fabrycznego - żadnych erzatz-ów. Wokoło mojego miejsca zamieszkania sami "elektrycy-rzeźnicy".
  • Poziom 18  
    Kiedyś dawno temu wykonywało to się w następujący sposób. Demontowało się całe uzwojenie i ręcznie owijało papierem jaki był używany do izolacji kondensatorów (chodzi o grubość papieru ok 0,03mm), następnie się kształtowało uzwojenie i kilkakrotnie zalewało lakierem elektroizolacyjnym utwardzanym cieplnie. Jeżeli było sporo miejsca to dla wzmocnienia mechanicznego uzwojenie taśmowało się ceratką.
  • Poziom 11  
    Ciekawe, ale mnie jednak interesuje tylko metoda "zanurzeniowa" - czyli wymontowane i pozbawione izolacji oryginalnej uzwojenie stojana zanurzam w czarnej "plastikowej" substancji izolującej której szukam (podejrzewam, że w tym momencie jest ona w stanie płynnym przez podgrzanie). Ewentualnie coś takiego w sprayu. Nic więcej.
  • Poziom 13  
    Napisz mi numer jaki masz na stojanie, ten który się zaczyna na 0001.....
    Może znajdę Ci drugi stojan.
  • Poziom 32  
    witam, jest firma chyba starchem, sprzedaje lakiery i rózne mazidła elektroizolacyne i bezbarwne i kolorowe, wpisz w google starchem i masz tam oferte i tel do nich , powodzenia
  • Poziom 11  
    @wolltDE

    Jeżeli jeszcze aktualne - numer wybity na stojanie wyglada tak:
    0 001 208 200 (tutaj logo BOSCH) 201
  • spec od auto-elektro
    Do zabytku to jeszcze daleko najzwyklejszy rozrusznik stosowany w mercach audi i porsche. Oczywiście nowe uzwojenie jak najbardziej dostępne za niecałe 200zł natomiast na szrotach za tą cenę to cały rozrusznik, o ile się nie mylę to u mnie jeszcze chyba kilka leży więc na pewno ktoś jeszcze będzie miał.P
  • Poziom 13  
    Aktualne z mojej strony jeszcze jutro się upewnię się na 100% ale raczej nie powinno być problemu. Napisz czy interesuje cię cały stojan, czy same uzwojenie, uzwojenie ze szczotkami?
  • Poziom 11  
    Najlepiej - może być cały rozrusznik ale ostatecznie cały stojan w stanie umożliwiającym zamianę "starego" bez żadnych dodatkowych zabiegów. Oryginał ma jeszcze wybity drugi numer, który wygląda tak: (logo VW/Audi) 059 911 023 F. Chciałbym dokładnie taki sam.

    @viper555

    Ten "najzwyklejszy" rozrusznik pasuje tylko do Porsche, a to które aktualnie robię ma 30 lat - więc jest to już zabytek. Takie rozruszniki ze szrotu widziałem za max. 120 zeta - nie więcej.
  • spec od auto-elektro
    Więc nie wiem w czym problem za takie pieniądze, a mnie chodzi o to że różnią się tylko głowicami i są stosowane jeszcze w latach 90-tych.P
  • Poziom 11  
    1. Ale różnią się głowicami i jeszcze paroma innymi rzeczami. Sprawdzałem wszelkie inne alternatywy - nic z tego koniecznie musi być dokładnie taki sam rozrusznik.
    2. Problem w tym, że były to już oferty nieaktualne. Ponadto nigdzie nie pisałem, że rozrusznik jest zabytkowy tylko że jest w zabytkowym samochodzie.
    3. Klient płaci - klient wymaga. Mnie nic do tego.
  • spec od auto-elektro
    madmax332 napisał:
    Naprawa tego konkretnie rozrusznika musi być zrobiona ponieważ pochodzi on z samochodu zabytkowego. W związku z tym jest praktycznie nieosiągalny a jeżeli już to jego ceny wyrażają się w kilozłotówkach. Nie wchodzą w grę wszelakie zamienniki bo ich po prostu nie ma. .


    Ale wyraziłeś się jasno więc tylko przytoczyłem fakty które są nie zgodne z tym co napisałeś.P
  • Poziom 11  
    @viper555

    Cały czas miałem i mam na myśli rozrusznik oryginalny tzn taki z wybitym na stojanie numerem katalogowym Porsche. W świecie zabytkowych pojazdów takie pozornie nieistotne detale mają niestety znaczenie i trzeba się ich trzymać. Tzw. "normalnym" użytkownikom może się wydawać dziwne czepianie się takich pierdół ale jest to w środowisku "zabytków" z różnych względów ważne.
  • spec od auto-elektro
    A po co zmieniać obudowę jak wystarczy wstawić nowe uzwojenie

    Rozrusznik BOSCH - czym zaizolować całe uzwojenie stojana ?

    Chyba że chcesz reanimować oryginalne a to już inna bajka.P
  • Poziom 11  
    Już tak "kombinowałem" ale trzeba mieć przecież drugie uzwojenie i odpowiedni płaski śrubokręt he, he. No więc teraz zapytam: gdzie i za jaką cenę mogę kupić takie uzwojenie i płaski śrubokręt o rozmiarach końcówki roboczej 16 mm szerokości i 3 mm grubości ?
  • spec od auto-elektro
    Każdy sklep sprowadzi 200zł detal plus ich marża.P
  • Poziom 11  
    Jakby każdy sklep prowadził to nie zawracałbym przecież głowy na forum. W mojej mieścinie niestety nie zajmują się sprzedażą takich detali i odsyłają mnie na szrot.