Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zapłon w VW Passat b3 90r. 1.8

slawson3 07 Sie 2009 18:54 9622 28
  • #1 07 Sie 2009 18:54
    slawson3
    Poziom 12  

    witam, posiadam passata b3 kod silnika aam z 90r 1.8 benzyna na jednopunkcie z gazem.
    problem polega na tym, że silnik buczy jak mu dodaję gazu i nie chce przyśpieszać, czasem sam sobie dodaję gazu nawet wtedy gdy przekręcę zapłon silnik krokowy uchyli przepustnicę wypinam wtyczkę od silnika krokowego w pozycji wolne obroty zapalam silnik przez chwilę są wolne obroty a po chwili ok 2,5 tyś, nie mam obrotomierza. dzieję się tak na benzynie i na gazie.
    rozrząd jest dobrze ustawiony, potencjometr przepustnicy ustawiłem , czujnik temperatury zimny- 2000 omów, ciepły 180 omów.
    podmieniłem drugi komputer i nadal jest to samo.
    po podłączeniu do vag-a brak błędów
    - dlaczego sam podnosi sobie obroty nie używając silnika krokowego.

    proszę o pomoc.

    poz.

    0 28
  • Sklep HeluKabel
  • #2 08 Sie 2009 00:20
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Bo dostaje fałszywego luftu.

    0
  • Sklep HeluKabel
  • #3 08 Sie 2009 01:17
    pioart
    Poziom 37  

    Sprawdź podstawkę pod wtryskiem , paweł wawa pewnie ma rację

    1
  • #4 08 Sie 2009 11:50
    slawson3
    Poziom 12  

    podstawka pod wtryskiem była wymieniana ok. pół roku temu ale sprawdzę.
    auto zachowuję się jakby zapłon nie był wyprzedzany wraz ze wzrostem prędkości obrotowej silnika. silnik strasznie się grzeje wentylator co chwila się załącza. napięcie na niebieskim czujniku temperatury 4,5 v . zaś na czarnym idącym do deski rozdzielczej na wskaźnik 9 v. odłączenie klemy nic nie pomaga, silnik nadal buczy i nie ma mocy zachowuję się jakby miał 600 cm3 pojemności a nie 1.8 kiedyś mogłem go pociągnąć na 3 biegu do 120 km/h teraz z ledwością do 60km/h. czy do tego modelu modelu można podłączyć moduł sterujący zapłonem z golfa 2 ? wiem, że trzeba podpiąć czujnik halla oraz cewką ale nie wiem pod które piny - ze zdjęcia.

    0
  • #5 08 Sie 2009 21:46
    kwok
    Poziom 39  

    chyba sam znalazłeś przyczynę braku mocy i grzania - za późny zapłon
    sprawdź rozrząd - może pasek przeskoczył
    nie kombinuj z drugim zapłonem - nie tędy droga
    moduł zapłonu (to nie jest moduł kontrolujący tylko wykonawczy) z golfa nie pomoże bo robi dokładnie to samo co moduł w twoim pasku (pamiętam że robiłem mixy z modułem z golfa jak padł w pasku czy polo a drugiego nie było pod ręką i tak samo chodzi)

    0
  • #6 08 Sie 2009 23:08
    slawson3
    Poziom 12  

    rozrząd jest dobrze ustawiony, pasek nie przeskoczył. jak obrócę aparatem zapłonowym aby przyśpieszyć zapłon to wchodzi mi na obroty i nie chce zejść a w czasie jazdy jak wdepnę pedał gazu to pojawia się spalanie stukowe na benzynie. mam już dość dziwnych usterek tego auta. auto pomimo swego wieku wygląda prawie jak nowe, nie ma nic rdzy i jest bezwypadkowe. proszę o pomoc jak podłączyć ten moduł z golfa 2

    1
  • #7 09 Sie 2009 11:31
    kwok
    Poziom 39  

    a kąt wyprzedzenia zapłonu sprawdzałeś? - jakoś się nie doczytałem (ma być 6st przed GMP)

    jeśli tak bardzo chcesz to instrukcję podłączenia modułu dostaniesz wieczorem

    1
  • #8 09 Sie 2009 21:02
    kwok
    Poziom 39  

    1 cewka "1"
    2 masa u ciebie pin 1
    3 cz. halla "-"
    4 zas + "15" u ciebie pin 3
    5 cz. halla "+"
    6 cz. halla "O" u ciebie pin 2
    7 jak dla ciebie nie jest potrzebny

    0
  • #9 10 Sie 2009 10:20
    slawson3
    Poziom 12  

    wiesz nie bardzo znam się na elektryce i nie rozumiem tego schematu proszę o wyrozomiałość.

    1 cewka 1 .ok. pin 1 do cewki pod nr.1
    2 masa u mnie pin 1 nie rozumiem
    3 czunik halla "-" ok.
    4 zas + 15( na cewce) u mnie pin3 nie rozumiem
    5 czujnik halla "+" ok.
    6 czujnik halla "0" u mnie pin 2

    0
  • #10 10 Sie 2009 23:58
    kwok
    Poziom 39  

    "u ciebie" znaczy pin na twoim module (powinny być ponumerowane tak samo jak na module od golfa) albo inaczej (kolory przewodów)

    zasilanie +"15" czarny należy go również połączyć z zaciskiem "15" cewki

    masa "31" brązowy

    czujnik halla "0" w golfie był czarno-zielony ale u ciebie jest to przewód sterujący modułem z komputera silnika więc kolor może być inny. Możesz go podłączyć bezpośrednio do cz. halla ale w twoim silniku aparat zapłonowy jest tylko rozdzielaczem iskry bez mechanizmu przyspiszającego zapłon więc nie będzie żadnego pozytywnego efektu

    żeby podłączyć moduł od golfa wykorzystujesz tylko 4 z 7-miu wyprowadzeń modułu golfa (zasilanie cz. halla jest z komputerka)

    myślę że jest jeden mały problem - ty masz cewkomoduł i nie ma osobnych wyprowadzeń od cewki (są połączone wewnątrz cewkomodułu) więc dla eksperymentu musiałbyś podłączyć cewkę od starego VW albo jakąś inną byle była od zapłonu elektronicznego (te moduły są dosyć odporne) ale z drugiej strony jeśli twój moduł pracuje to ja bym tego nie ruszał

    jak masz możliwość to wklej fotki cewkomodułu i monowtrysku - chodzi mi o ustawienie czujnika położenia przepustnicy

    idziemy dalej

    napięcie na niebieskim czujniku temperatury 4,5 v - to chyba mierzyłeś na zimnym silniku albo z odłączonym czujnikem - fakt że nie wiem jakie ma być na ciepłym ale coś za wysokie (wskazuje na dużą rezystancję czujnika a powinna być mała)

    jak masz VAG-a to sprawdź parametry na pracującym nagrzanym silniku (na benzynie) zwłaszcza pokazywane temperatury bo może cz. temp. powietrza bruździ i obserwuj parametr "lambda factor" (powiniem pływać od 0,97 do 1,03 na nagrzanym silniku) albo najlepiej wklej screeny z kolejnych bloków bo sterownik twojego silnika mało mówi i trzeba się domyślać a sądzę że ty nie bardzo wiesz co z czym

    1
  • #11 11 Sie 2009 18:29
    slawson3
    Poziom 12  

    znalazłem w książce rozpiskę

    3 hall -
    6 hall 0
    5 hall+
    1 cewka 1 -
    4 cewka 15 +
    2 nieczytelna była w ksiązce wię nie wiem czy to + czy - .
    7 nie wykorzystana

    dzisiaj pojawiło się coś takiego że dostaje nagle kopa a za chwilę go muli, podjechałem na sprawdzenie zapłonu ( lampa stroboskopowa)do mechanika i na wolnych obrotach jest 6° natomiast po dodaniu gazu raz jest za wczesny a za sekundę za późny. co do podłączenia do vag -com to w moim egzemplarzu nie można wejść w bloki danych tylko odczytać i usunąć błędy.chyba że sprzęt mechanika jest jakiś słaby egzemplarz.

    0
  • #14 11 Sie 2009 20:22
    kwok
    Poziom 39  

    fotka cz. przepustnicy mocno niewyraźna ale chyba czujnik jest w miarę ustawiony (powinien być mniej więcej poziomo ustawiony jak wskazuje na to kształt korpusu monowtrysku)
    nic nie napisałeś o sondzie - jak nie możesz vagiem to sprawdź ją woltomierzem (jak to zrobić bez problemu znajdziesz w necie)
    co do zapłonu to ma tak być - przy dodaniu gazu ma się przyspieszyć a potem trochę opóźnić)

    0
  • #15 11 Sie 2009 21:02
    ociz
    Moderator Samochody

    Dlaczego wrzuciłeś fotkę sterownika od Audi silnik 2.0 ABT?

    kwok napisał:
    chyba czujnik jest w miarę ustawiony

    Chyba nie powiesz że nie wiesz jak tam się prawidłowo TPS ustawia?
    Ma być 0,2-0,25V na 2 pinie przy całkowicie zamkniętej przepustnicy.

    0
  • #16 11 Sie 2009 23:31
    kwok
    Poziom 39  

    ociz pewnie masz rację a ja wysnułem tyko wnioski z fotki która jest do d... a faktyczne ustawienie cz. pokrywa się z kształtem korpusu - tyle że ja to robiłem inaczej, najpierw ustawiałem zapłon (po uprzednim sprawdzeniu czujników) a potem pasowałem czujnikiem przepustnicy obroty wg danych kat. i inaczej nie wychodziło ale chyba nigdy nie mierzyłem napięcia na cz. przepustnicy (trochę to niepoprawne ale to były czasy kiedy o takie dane było ciężko przynajmniej w moim zaścianku)

    ociz nie wiem czy to do końca słuszne ale chcę cię namówić do wypowiedzi n/t sondy o której autor nie wspomina i skutków jej "niepracowania" odnośnie kąta zapłonu i procedury diagnozy błędu przez sterownik bo sam nigdy tego tak dogłębnie nie roztrząsałem a mam na podwóku paska ABS któremu sam zrobiłem zwarcie sondy do masy na LPG i on mimo tego bardzo żadko diagnozuje błąd zwarcia sondy do masy ale niestety to nie moje auto i nie mam możliwości obserwacji waruków powstania błędu

    0
  • #17 12 Sie 2009 08:50
    slawson3
    Poziom 12  

    do ociz. komputer ze zdjęcia mam w moim pasku 1.8 na jednopunkcie wcześniej nie wiedziałem że jest on z silnika 2.0

    potencjometr przepustnicy jest dobry ścieżki nie są wydarte zaś napięcie na 2 pinie na całkowicie zamkniętej przepustnicy mieści się w waktości, którą podałeś i płynnie rośnie do ok. 1/4 otwarci i wynosi ok. 4,5v. na 4 pinie też jest ok.


    odnośnie lambdy to zaczyna pracować gdy się nagrzeje do odpowiedniej temperatury i wartości są ok. lambda jednoprzewodowa nowa boscha - kosztowała 270 zł.

    według mnie coś się dzieje z zapłonem dlatego autko buczy i nie przyśpiesz dzieje się to tak samo na benzynie i na gazie. dlatego chcę podłączyć ten moduł zapłonu (1 zdjęcie od góry ) ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2

    proszę o pomoc.

    0
  • Pomocny post
    #18 12 Sie 2009 10:12
    carrot
    Moderator Samochody

    ale nie wiem gdzie podłączyć pin 2
    2 to masa, kluczowa dla działania modułu, więc dość gruby kabel (2,5²) najlepiej bezpośrednio do klemy - akumulatora

    0
  • #19 14 Sie 2009 07:58
    slawson3
    Poziom 12  

    podstawka pod wtryskiem sprawdzona jest szczelna, ale mam coś takiego na biegu jałowym jak wcisnę hamulec to lekko falują mi obroty na benzynie i na gazie czy tak powinno być ? może gdzieś czsem przez serwo robi się jakaś nieszczelnośc.
    sprawdziłem też wszyskie styki elektryczne idące do komputera i wszędzie jest przejście. czyli wszysko wskazuje na uszkodzony komputer.

    0
  • #20 14 Sie 2009 19:10
    kwok
    Poziom 39  

    a sprawdzałeś cz temp powietrza?
    jest w korpusie monowtrysku przy wtryskiwaczu

    0
  • #21 19 Sie 2009 20:51
    slawson3
    Poziom 12  

    czujnik tem. powietrza ma podobną rezystancję co zimny czujnik tem. cieczy.

    założyłem moduł zapłonowy ze ze zdjęcia nr. 1 auto nareszcie można zapalić na gazie i nie gaśnie po paru minutach po odpaleniu. silnik wkręca się na obroty na gazie i można regulować parownik i są efekty w postaci ładnej pracy ( wcześniej mogłem sobie kręcić śrubami i nic to nie pomagało)
    czujnik halla dałem na przekaźnik jak pracuję na gazie to sygnał idzie do modułu zapłonu a jak właczę na benzynę to sygnał idzie do komputera.

    problem jest taki że na benzynie nie chce zbytnio pracować, muszę obrócić aparat zapłonowy ok. 1 cm wtedy chodzi po japońsku czyli jako -tako. zaś wtedy na gazie też nie chce pracować. ustawiam aparat żeby silnik pracował na gazie i nareszcie cieszę się jazdą. problem będzie zimą.

    mam jeszcze pytanie czy czujnik położenia przepustnicy odpowiada tylko za dawkowanie benzyny ? czy ma też coś wspólnego z iskrą ?

    0
  • #22 19 Sie 2009 21:18
    ociz
    Moderator Samochody

    slawson3 napisał:
    czujnik halla dałem na przekaźnik jak pracuję na gazie to sygnał idzie do modułu zapłonu a jak właczę na benzynę to sygnał idzie do komputera

    Heh, a ja myślałem że takie rzeczy to tylko w kmarkach i wsk-ach(stały kąt wyprzedzenia zapłonu) :P
    Chyba że masz tam aparat z regulatorem odśrodkowym, ale taki tam być nie powinien.

    0
  • #23 19 Sie 2009 23:04
    kwok
    Poziom 39  

    ociz napisał:
    Chyba że masz tam aparat z regulatorem odśrodkowym, ale taki tam być nie powinien.

    o tym nie pomyślałem hehehe ale wydaje mi się że nie skoro nic nie było robione a auto zaniemogło ale z drugiej strony warto sprawdzić bo przyspieszenie zapłonu robione przez komp+przyspieszenie robione przez aparat=grzanie silnika jak diabli (dużo ognia w cylindrze) i zero mocy tyle że na benzynie powinien grać jak dieselek

    0
  • #24 21 Sie 2009 10:54
    slawson3
    Poziom 12  

    pojeździłem kilka dni i auto na gazie sprawuję się idealnie, zapala , nie gaśnie po odpaleniu ani na skrzyżowaniu jak wcisnę hamulec. ładnie przyśpiesza - aparat z odśrodkowym i podciśnieniowym wyprzedzeniem zapłonu. wiem że z tym modułem zapłonowym to taka partyzantka ale auto po tej mojej przeróbce na gazie pracuję tak jak kiedyś czyli idealnie.

    czemu auto nie chce pracować na benzynie ? dopiero jak obrócę aparat 1cm - to bardzo duzo ( przyśpieszę ) zapłon to pracuję tylko , że słabo wkręca się na obroty i nadal nie ma mocy. tylko ładnie zapala i trzyma wolne obroty.

    1
  • #25 21 Sie 2009 19:19
    kwok
    Poziom 39  

    bo w tym silniku aparat zapłonowy ma być bez odśrodkowego i podciśnieniowego przyspieszacza - odpowiedni kąt wyprzedzenia ustala kalkulator
    inaczej mówiąc aparat to tylko czujnik obrotów i rozdzielacz zapłonu

    0
  • #26 22 Sie 2009 09:00
    slawson3
    Poziom 12  

    wiec wszystko wskazuję na padnięty komputer.

    0
  • #27 22 Sie 2009 10:46
    ociz
    Moderator Samochody

    Nie, wszystko wskazuje na to że masz zarżnięty silnik i aparat zapłonowy nie taki jak trzeba.

    0
  • #28 23 Sie 2009 09:32
    slawson3
    Poziom 12  

    mój silnik ma przejechane 200 tyś. orginalnie z czego 30 tyś. na gazie. silnik nie bierze nic oleju, spaliny na przeglądzie tech. wyszły bardzo dobrze, sam diagnosta aż się zapytał z którego roku jest to autko?

    wcześniej jeździłem 3 autkami z rodziny vw na jednopunkcie i nie miałem z nimi żadnego kłopotu silnik ten jest stworzony do gazu. ale ten przypadek mnie przeraża.

    czemu nie ma reakcji na dodawanie gazu anie na benzynie i gazie gdy steruje komputer? czasem sam sobie podniesie obroty, nie chce zapalić na gazie ( rozumiem gdy jest zima) ale jest przecież ciepło.

    0
  • #29 21 Wrz 2009 14:17
    slawson3
    Poziom 12  

    auto po mojej przeróbce na gazie sprawujęsię bez zarzutu, na benzynie bywa różnie. zimą będą kłopoty. ps. nie ma jak diesel.

    benzyna + gaz = kłopoty i złudna tania jazda awarie lambdy,emulatorów gazu, częste wymiany świec, kopółki, przwodów wysokiego napięcia, wymiana membran lub całego parownika i na dodatek droższy przegląd techniiczny i zajęty bagażnik przez butlę z gazem.

    zamykam temat.

    0