Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skuter marki FUTONG - spadek mocy

muminozaur 08 Sie 2009 14:28 9392 5
  • #1 08 Sie 2009 14:28
    muminozaur
    Poziom 2  

    Witam
    Mam następujący problem - kupiłem 2 msce temu skuter (prod. chińskiej) marki FUTONG (klon kingway maximus itp.). Właściciel mówił, że skut był zajechany, ale jest po kapitalnym remoncie (wymieniony cylinder na 80 cm3, przekładnia). Należało go dotrzeć, co zrobiłem (500 km z max 40-45km/h). Po tym okresie jeszcze 600 km, gdzie jeździł w miarę ok, czyli max 70km/h, dosyć zrywny. Ostatnio zaczął słabnąć. Wymieniłem olej, filtr paliwa. Nie pomogło. Teraz jeździ max 50km/h i stracił zrywność, wolno się rozpędza i podczas jazdy nie wyciąga nic ponad 6 tys obrotów. Dowiedziałem się od właściciela identycznego skutera, że u niego im szybciej jedzie tym ma większe obroty (do 9tys i więcej) i śmiga do 85km/h. U mnie jak wystartuję to jest do 10km/h może 7 tys ale zaraz spada do 6 tys i tak już manetka do końca i nic ponad 6 tys i v/max 50-55km/h. Wyjąłem dla testu filtr powietrza (tą gąbkę), ale nie było różnicy. Nie jest to też raczej gaźnik (tak mi powiedzieli w serwisie), bo jak stoi na nóżkach to wkręca się na obroty > 9-10 tys. Rozkręciłem również obudowę przekładni, pasek wygląda chyba normalnie (tak mi się wydaje, to to 1szy jaki widziałem) a poza tym trochę brudu i nic tam z wierzchu nie wygląda na pęknięte, powyginane czy skorodowane. Poniżej zdjęcie.
    Skuter marki FUTONG - spadek mocy
    Skuter marki FUTONG - spadek mocy
    Skuter marki FUTONG - spadek mocy
    Skuter marki FUTONG - spadek mocy - tutaj wydaje mi się, że brakuje chyba gąbki (to jest wlot powietrza do pokrywy przekładni).

    Proszę o radę, co jeszcze można sprawdzić, ponieważ w serwisie powiedzieli mi 250zł za przegląd + koszty ewentualnej naprawy. Jeżeli nie dam rady sam, to pewnie pojadę, ale chciałbym popróbować.

    Skuter marki FUTONG - spadek mocy

    Z góry dziękuję za każdą radę.

    1 5
  • #2 08 Sie 2009 14:59
    romti
    Poziom 15  

    Witam, przyczyn może być wiele, na początek proponuję odkręcić tłumik i sprawdzić bez niego. Może być nagar w tłumiku i w kanale wylotowym cylindra, jeśli to dwusów.

    0
  • #3 08 Sie 2009 15:10
    muminozaur
    Poziom 2  

    To jest 4T. Nie wiedziałem, jaki olej był wlany, więc teraz dla bezpieczeństwa wlałem półsyntetyk (10W40). Nie jakiś specjalny jakościowo i cenowo, ale i nie najtańszy. Dla 4T też tego spróbować czy tylko dla 2T?

    0
  • #4 09 Sie 2009 01:24
    wal-ker
    Poziom 31  

    Witam,
    Sprawdz czy nie rizkrecil sie rozrząd(luz zaworów) W tych rzechach jest to nagminne...Za duże luzy powodują słabe napełnianie cylindra mieszankąi objawy to spadek mocy.Na luzie bez napędu czesto jest ok,obroty itp ale pod obciążeniem słaby...

    0
  • #5 09 Sie 2009 01:53
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Po prostu zamontowany został marnej jakości zestaw cylinder - tłok 80 cm3. Z resztą dobrych raczej nie ma. Brak kompresji, jak zwykle.

    0
  • #6 11 Sie 2009 21:02
    muminozaur
    Poziom 2  

    Więc na 1szy ogień zawory. Nie jestem specjalistą, ale atakuję Smile

    Znalazłem już, co ustawiać:

    Doczytuję jeszcze jak.

    Teraz z tego co doczytałem, jutro skombinuję szczelinomierz. Przeczytałem kilka forów przed chwilą, jakie powinny być ustawione wartości i na każdym inaczej piszą. Albo 0.05 na obu zaworach, albo ssący 0,05mm , a wydechowy 0,06mm albo 0.05 i 0.10 ... Czy to zależy od pojemności cylindra ? Jak ja powinienem ustawić przy 80 cm3 ?

    Mam już szczelinomierz. Wczoraj dobrałem się jeszcze go gaźnika, ale regulacja poprawiła odrobinę reakcję manetki, ale wciąż jeździ na max 6tys obrotów i nic poza. Na nóżce 10-11 tys bez problemu. Coś jakby nie miał mocy dalej się rozpędzać. Podłubię te zawory, ale jakby ktoś miał inny pomysł,jeżeli by nie pomogło, to czekam.

    Dzisiaj popróbowałem poustawiać zawory. Poodkręcałem poregulowałem... Zmiana jest ale raczej na gorsze. Zaczął klekotać a moc mu jeszcze bardziej spadła. Jutro powtórka z rozrywki.

    Sam nie dałem rady. Poszedł do mechanika. Okazało się, że najbardziej bolały go dziury w gumie w przepustnicy (taka, która po wytworzeniu próżni zaciąga paliwo). Nie robiła podciśnienia i brakowało paliwa. Poza tym standard - źle ustawione zawory, brudy w gaźniku i filtr powietrza do wymiany. Ogólnie bardzo fajny serwis skuterów - Wrocław ul.Robotnicza 5 - AUDAX (nie AMICAR - tam za sam przegląd chcieli 250 zł - w tym za sprawdzenie, czyszczenie gaźnika, wymianę tej gumy, powczepianie kilku wiszących wężyków, naprawę zamka, ustawienie hamulców i jeszcze kilka szczegółów zapłaciłem mniej :) ) Teraz skuter lata 85km/h i moc jest większa, niż kiedy go kupiłem. POLECAM i dziękuje za pomoc kolegom z forum.

    0