Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

problem zawór EGR OPEL ZAFIRA 2.0 DTI

zusto86 08 Aug 2009 22:59 72134 14
  • #1
    zusto86
    Level 10  
    jeśli ktoś może mi powiedzieć jak zatkać ten przelot żeby spaliny szły prosto w tłumik, a nie wracały do turbo. Jak to odciąć???
  • #2
    blue_17
    Level 32  
    Wystarczy wyłączyć zawór sterujący podciśnieniem jest on sterowany elektrycznie czyli wystarczy wypiąć kabelek wstawiam przykładowy obrazek zaworu sterującego podciśnieniem

    Ale może zdarzyć się tak że auto nie odpali bo wyskoczą błędy w sterowniku

    Lub jeszcze prościej odłączyć wężyk od podciśnienia :)
  • #3
    tzok
    Moderator of Cars
    Spaliny nie wracają do turbo, wylot obiegu EGR jest do kolektora dolotowego, już za turbo. Zresztą sam zawór EGR jest przecież na kolektorze dolotowym i otwiera kanał łączący go z kolektorem wydechowym.

    W X20DTH EGR jest sterowany elektrycznie, nie podciśnieniem.
  • #4
    zusto86
    Level 10  
    oki.ale ja chcę sie pozbyć tego zaworu EGR. całkiem go odłączyć. dlatego szukam pomocy. a z resztą każdy wie że EGR jest w kolektorze dolotowym.
  • #6
    zusto86
    Level 10  
    a i sam zawór EGR jest sterowany pod ciśnieniem!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! a nie pod elektryką.

    Dodano po 1 [minuty]:

    tak wiem że odpiąć wężyk ale wyskoczy mi błąd w komputerze.:cry:

    Dodano po 12 [minuty]:

    tak masz rację. ale mam takie jeszcze jedno pytanie. a czy to zaszkodzi silnikowi jak go odłącze całkiem?
  • #7
    tzok
    Moderator of Cars
    Jak masz starą wersję sterowaną podciśnieniem to po odpięciu wężyka musisz zaślepić jego koniec, w przeciwnym razie jak elektrozawór Ci go wysteruje to siądzie podciśnienie na wszystkich siłownikach. Jak już grzebiesz przy tym EGR to sobie rozbierz i wyczyść kolektor dolotowy, to bardziej pomoże niż blokowanie EGRu... jeśli nie jest elektryczny to nie trzeba go zaślepiać, wystarczy odłączyć podciśnienie. Zresztą on ma zupełnie inną konstrukcję niż w silniku benzynowym. Jak odłączysz sterowanie elektrozaworu to prawdopodobnie będziesz miał błąd, ale możesz usunąć jeden trójnik tak, żeby podciśnienie w ogóle nie dochodziło do elektrozaworu sterującego pracą EGR.

    ***

    Sprawdziłem - odłączenie podciśnienia od elektrozaworu sterującego EGR (oczywiście tak, by nie rozszczelnić układu podciśnieniowego i pozostałe 2 siłowniki mogły działać) skutkuje błędem P0400.
  • #8
    zusto86
    Level 10  
    Dzięki za wiadomości jak będę miał czas to sprawdzę i odłączę ten trójnik i napiszę czy to działa. a możesz mi powiedzieć czy ten błąd wyskoczy po odpięciu tego trójnika i czy po podpięciu zniknie czy trzeba go będzie pod komputerem skasować? dzięki
  • #9
    tzok
    Moderator of Cars
  • #10
    zusto86
    Level 10  
    Dzięki wielkie i pozdrawiam
  • #12
    zusto86
    Level 10  
    witam. to że on traci na mocy. to jest wina świec żarowych. bynajmniej w moim przypadku tak było. wymieniłem i jest spoko. ale zawór EGR też pan może sobie przeczyścić.
  • #13
    bodzio012
    Level 33  
    zusto86 wrote:
    to że on traci na mocy. to jest wina świec żarowych. bynajmniej w moim przypadku tak było. wymieniłem i jest spoko.


    Coś mi się nie chce wierzyć kolego
  • #14
    zusto86
    Level 10  
    nie musisz wierzyć. ja ten problem mam z głowy.
  • #15
    User removed account
    User removed account