Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
e-miernikie-mierniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Sprawdzenie ładowania akumulatora w samochodzie

09 Sie 2009 16:06 130522 33
  • Poziom 14  
    Witam, jak można sprawdzić miernikiem czy alternator poprawnie ładuje akumulator? Napiszcie co gdzie podłączyć, nawet na zwykłym mierniku jak ustawić. Bo szukałem tu tematów o tym, ale było tylko podłącz i sprawdz napięcie, a mi chodzi co, gdzie i jak podłączyć.
    Teksty w stylu "lepiej jedz do elektryka" sobie darujcie bo mnie nie stać na "fachowców" i musze radzić sobie ze wszystkim sam
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 15  
    Jeżeli posiadasz zwykły multimetr to ustaw go na zakres napięcia stałego tak zwane DC następnie sondy podłącz do akumulatora sprawdź jakie jest napięcie miernik powinien wskazać wiadomo 12 V czyli napięcie akumulatora. Następnie odpal silnik i patrz czy napięcie na mierniku wzrasta jeżeli alternator jest dobry i ląduje na mierniku powinno być około 14,5 V pozdrawiam
  • Poziom 12  
    następnie włącz światła nawiew itp, i jeśli nie będzie zbytniego spadku napięcia, powiedzmy do 13,5 +-0,2 (wszystko zależy jakie to auta, wiek itp) to jest OK
  • Poziom 14  
    Dzięki za odp. o to mi właśnie chodziło, bo dwa poprzednie, niezbyt nowe i troche zbyt małe do mojego samochodu(1.9D z 93r.) zdychały po dwóch dniach, a teraz mam nówkę, w której na razie normalnie odpala, ale wskaznik naładowania na akumulatorze wskazuje po tygodniu od kupienia że trzeba naładować. Także nie wiem czy zbyt małe ładowanie mam czy może coś go wysysa jak stoi na parkingu. A można sprawdzić jakoś miernikiem czy nie jest pobierana zbyt duża energia z akumulatora jak samochód stoi nieodpalony na parkingu?
  • Poziom 28  
    Witam. Amperomierzem można sprawdzić pobór prądu przy wyłączonych odbiornikach. Wielkość pobieranego prądu nie powinna przekraczać 10mA. Pozdrawiam.
  • Poziom 15  
    Pamietaj amperomierz podłączamy szeregowo
  • Poziom 14  
    sumara17 napisał:
    Pamietaj amperomierz podłączamy szeregowo

    Czyli jeden kabel z miernika do akumulatora, a drugi do kabla plusowego w samochodzie? I Na co ustawić wtedy taki miernik?
  • Poziom 13  
    Napisz jaki masz miernik (model).
    Nic nie napisałeś o napięciu jakie masz na akumulatorze.
  • e-miernikie-mierniki
  • Poziom 14  
    wolltDE napisał:
    Napisz jaki masz miernik (model).
    Nic nie napisałeś o napięciu jakie masz na akumulatorze.


    Miernik mam w tym stylu


    Nie wiem czy można nim wszystko sprawdzić więc pytam.
    Napięcie zwykłe 12v

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 10.11 link usunąłem

  • Poziom 39  
    Ten miernik winien mieć więcej zakresów niż sugeruje sprzedawca w tym 20 V. Cena nie wzbudza zaufania, ale może mylę się. Miernik posiada instrukcję użytkowania i z niej warto skorzystać. Informacj "zwykłe 12 V" jest bardzo wyczerpująca i chyba nie wróży tobie sukcesów. Zamiast awanturować się na forum zacznij coś robić i korzystać z rad.
  • Poziom 14  
    mczapski napisał:
    Ten miernik winien mieć więcej zakresów niż sugeruje sprzedawca w tym 20 V. Cena nie wzbudza zaufania, ale może mylę się. Miernik posiada instrukcję użytkowania i z niej warto skorzystać. Informacj "zwykłe 12 V" jest bardzo wyczerpująca i chyba nie wróży tobie sukcesów. Zamiast awanturować się na forum zacznij coś robić i korzystać z rad.

    Staram się korzystać, ale z tekstów "Informacj "zwykłe 12 V" jest bardzo wyczerpująca i chyba nie wróży tobie sukcesów. " niezbyt można skorzystać...
  • Pomocny post
    Poziom 13  
    Zrób tak tym miernikiem, najpierw czarny przewód miernika włóż w wejście COM a czerwony przewód w wejście VΩ.. . Następnie ustaw zakres w mierniku na 20 DCV i zmierz dokładnie napięcie na akumulatorze lub na alternatorze (czerwony przewód na B+, czarny na obudowę aluminiową alternatora).
    Zmierzyć chcesz prąd przy wyjętym kluczyku to zrób tak:
    1. Sondy miernika umieść w wejściu COM i ...mA..
    2. Zakres ustaw na 200m DCA (możesz potem zmienić na 20m DCA)
    3. Podłącz szeregowo miernik z B+ i akumulatorem tak, jak pisałeś wcześniej.

    Jak dokonasz pomiaru napięcia i prądu to odezwij się.
  • Poziom 14  
    Już mówię co mi wyszło, prądu nie zmierzyłem bo kable od miernika mi się urwały i na dziś sobie podarowałem "trudniejsze" pomiary.
    Przy zgaszonym silniku napięcie na akumulatorze(troche już wyładowany) było 11,75V Po uruchomieniu doszło do 13V, po włączeniu długich i nawiewiu spadło do 12,4V
    Chciałem sprawdzić bezpośrednio na alternatorze ale przez to że urwał mi się kabelek, a dojście tam jest masakryczne, na dzisiaj sobie podarowałem i zajme się tym jutro.
    Czy takie niskie napięcie może być przyczyną rozładowującego się akumulatora? Co polecacie jeszcze sprawdzić?
  • Poziom 37  
    Alternator na razie zostaw, wystarczy dokonać pomiarów na zaciskach akumulatora przy wyłączonym, oraz włączonym silniku. Przy włączonym sprawdzamy napięcie na minimalnych obrotach, na średnich, oraz dokonujemy pomiarów porównawczych dla różnych obciążeń. Z pierwszych wyników można wyciągnąć wstępny wniosek o zbyt niskim napięciu w instalacji. Przyczyną może być alternator lub regulator napięcia.
  • Poziom 14  
    No dobrze, a jak można wyciągnąc kolejny wniosek? Przy zwiększonych obrotach napięcie wzrasta w szczytowym momencie o max 0,5V
  • Poziom 13  
    Napięcie masz na pewno za niskie, tylko teraz w czym tkwi problem.
    Jeszcze sprawdź napięcie na alternatorze bezpośrednio. Kiedyś miałem taki przypadek że napięcie na akumulatorze wynosiło 13,4 V a na alternatorze 14,2 V. Śruba B+ na alternatorze była strasznie zaśniedziała i był duży spadek napięcia.
  • Poziom 14  
    Jutro z rana posprawdzam na alternatorze, jak będzie wyższe to przeczyszcze wszystko co się da, ale jak będzie też niskie to albo kupie nowy alternator, albo zdam się na waszą pomoc
  • Poziom 12  
    napisz jeszcze jaki masz samochód, niektórym z nas to pomoże w rozszyfrowaniu typu alternatora, co pomoże w dalszych poradach
  • Poziom 14  
    Citroen Xantia 1.9D 93r.
  • Poziom 14  
    Miernik w miare dobrze wskazuje napięcie, gdyż sprawdzałem go na różnych zasilaczach oraz na kompie, gdzie wskazywał taką samą wartość napięcia co w biosie( wiem że to może być nie miarodajne ale to zawsze coś). Na porządnym zasilaczu o napięciu 19V miernik wskazał 18,98 więc chyba jest dobry, a nie mam jak sprawdzić na lepszych miernikach. Na dostawe nie moge czekać bo samochód to moja praca i musi być bezawaryjny a boje się jezdzić w obawie że mi nie odpali potem
  • Poziom 14  
    Dzisiaj byłem sprawdzić napięcia i o dziwo były wyższe. Przy samym odpalonym było 13,98V ale po włączeniu wszystkiego spadło nie wiem do ilu bo cep który mi pomagał mierzyć nie chciał mi powiedzieć:/ Na akumulatorze było nieznacznie niższe napięcie. Nie wiem tylko czemu wczoraj było tak bardzo niższe...
  • Poziom 15  
    Kolego jak Ci mamy pomóc jak nie podajesz tych wiadomości o ktore prosimy. Jeszcze raz kazdy miernik mozesz podlczyc do akumulatora wpinając sondy w zaciski nastepnie odczytaj napiecie i zapis pozniej wsiądz w auto odpal je i wyjdz i zapisz znowu jakie jest napiecie kolejnie wlącz swiatla i znowu zapisz w taki sposób dokonasz trzech pomiarow. Po Tym odepni miernik i takze podlacz go szeregowo do akumulatora miernik przelącz na zakres mA i sprawdz ( pamietaj silnik i wszystkie odbiorniku wylączone i takze nie proboj odpalac auta bo uszkodzisz miernik) jaki jest uplyw prądu i podaj te dane tu na elektrodzie co dalej to Ci pomoge a nie wyjeżdzaj mi tu z jakimis cepami, pozdrawiam

    Dodano po 12 [minuty]:

    Ogolnie przyczyn moze byc wiele moze byc slabe ladowanie wina wtedy lezy po stonie alternatora ale nia takze czasami mozesz miec za duzy uplyw prądu ale dez tych danych o ktore prosze nie bede wysowal jakich klwiek wnioskow
  • Poziom 14  
    Przeczyściłem wszystkie kable od alternatora i akumulatora
    Przy zgaszonym - 12,60V
    Przy odpalonym - 14,60V
    Przy odpalonym i włączone wszystko co sie dało - 14,09
    Przy odpalonym i na mijania - 14,20(ale moge się co do tego mylić)

    Po przestawieniu na mA
    Przy ustawieniu 200m - od 60 do 72
    Przy ustawieniu 20m - raz ponad skale a raz od 6 do 7

    Generalnie odczyty wszystkie mocno wzrosły po wyczyszczeniu wszystkich kabli. Może teraz wreszcie zapali się na tym akumulatorze to zielone oczko tak jak było przy zakupie
  • Poziom 25  
    Wszystkie pomiary nasz prawidłowe.Podłącz akumulator pod prostownik i ładuj 24 godziny pradem 5 A i zobacz co sie bedzie dzialo a najlepiej po naładowaniu podjechać do punktu w którym sprzedają akumulatory i oni powinni ci bezpłatnie wydajność procentową akumulatora .
  • Poziom 33  
    Troszkę za duże ładowanie, ale niewiele.
  • Poziom 35  
    Nie piszesz o jakiej pojemności masz akumulator.Podczas ładowania przyjmuje się ładowanie 10 godzinne i tak akumulator 50Ah ładowany prądem 5A w ciągu 10 godzin jest w pełni naładowany.Przedłużenie czasu ładowania powyżej 10 godzin powoduje nadmierne gazowanie elektrolitu w akumulatorze.Po odpaleniu auta pomiarów akumulatora dokonuje się po kilkunastu minutach gdy alternator uzupełni ubytek prądu który został pobrany w chwili odpalenia silnika auta. Wówczas pomiar jest bardziej miarodajny.Pomiary dokonane na układzie ładowania w Twoim samochodzie są poprawne.
  • Poziom 33  
    A najlepiej sprawdzić odpowiednim miernikiem który obciąża akumulator.....
  • Poziom 14  
    Akumulator mam 72Ah. Na początku tygodnia dam go do ładowania i zobacze jak długo będzie chodził z zielonym oczkiem. Doradzicie moze jakim prądem i jak długo go ładować? Akumulator ma dopiero co 2 tygodnie od kupna.
  • Poziom 25  
    Czytasz to co do ciebie piszemy bo w ciagu ostatnie godziny masz dwie odpowiedzi na twoj temat.Ładujesz prądem 7 A MAM !! do 24 godzin MAX !!
    jak masz aku 72 AH
  • Poziom 33  
    ładuj aż sięnaładuje :) Zostaw na noc, możesz ewentualnie odkręcić korki jeżeli są.
    Podłącz rano do samochodu, odpal i sprawdź ładowanie.
    Skrajnie uszkodzony akumulator może ciągnąć tyle prądu że pokaże ci że ładuje ...naście volt
    Jeżeli alternator ładuje prawidłowo (13.8-14.2(3)) a ginie gdzieś prąd przełącz miernik na sprawdzenie upływności prądu (czerwony kabelek na to drugie oczko, a miernik ustaw na ampery),Odkręc plusową klemę i podłącz miernik jeden pod plus aku drugi pod klemę, zamknij samochód włącz alarm i zobacz ile prądu Ci ucieka ( po kilku minutach bo musi się uzbroić alarm i inne systemy wyłączyć).