Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Dziwny dźwięk z pod maski - Golf III

Grekiu 09 Sie 2009 23:14 6286 11
  • #1 09 Sie 2009 23:14
    Grekiu
    Poziom 12  

    Witam. Pojawił mi się pewiem problem. Chodzi o to że podczas jazdy na benzynie (Golf III 1.6 benzyna +gaz) przy prędkości powyżej 50km/h podczas dodawania gazu słychać dziwny dźwięk z pod maski;/ Takie "stukanie dziwne" ale tylko podczas dodawania gazu, jeśli rozpędze auto i nie wciskam pedału gazu niema tego stukania... Przy jeździe na gazie problem wogóle nie występuje, autko chodzi jak marzenie. Miał ktoś może podobny problem? Wiecie co mogłoby to być? Dodam że tak do 50km/h niema problemu bez wględu na obroty a powyżej 50 przy obrotach powyżej 2000 zaraz słychać.. Dźwięk strasznie wkurzający - jakby miało się zaraz auto rozlecieć;/ Nie chce się wybierać odrazu do mechanika bo po ostatniej wizycie omijałbym ich szerokim łukiem. Prosze o pomoc i podpowiedzi jeśli wiecie co to może być. Z góry wielkie dzięki! Pozdrawiam

    0 11
  • #2 09 Sie 2009 23:58
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #3 10 Sie 2009 10:17
    Grekiu
    Poziom 12  

    Ale to spalanie stukowe występuje tylko na benzynie ?? Bo na gazie problemu niema... Silnik chodzi idealnie! A możliwe żeby przez zapchany wtrysk był taki dźwięk? Bo ostatnio bardzo mało jeździłem na benzynie. Teraz kupiłem płyn STP do czyszczenia wtryskiwaczy i mam zamiar wlać dziś i zataknować benzyne 98 żeby jakoś przeczyścić te wtryski. Nie znam się za bardzo na samochodoach, ale myślicie że to może być od wtrysków czy raczej źle ustawiony zapłon?

    0
  • #4 10 Sie 2009 21:31
    Macosmail
    Poziom 33  

    Witam. Gaz ma wyższą liczbę oktanową dlatego nie stuka. Układ zapłonowy do kontroli jeśli jest czujnik spalania stukowego to należało by mu się przyjrzeć. Można też odłączyć akumulator na jakiś czas być może jak nie jeździłeś na benzynie to się mapy zapłonu posypały. Pozdrawiam.

    0
  • #5 11 Sie 2009 10:51
    Grekiu
    Poziom 12  

    Wczoraj wlałem benzyne 98ke i dolałem płynu do czyszczenia wtrysków i problem jakby znikł. Powiedzcie czy można jeździć na gazie i tankować 98ke czy lepiej jechać do mechanika żeby ustawił zapłon?? Autko mam zamiar sprzedać i chciałbym jak najmniej w nie wkładać kasy jeszcze

    0
  • #6 11 Sie 2009 15:53
    Macosmail
    Poziom 33  

    Sprawdź znaki czy wszystkie się zgadzają jeżeli tak to pewnie wystarczy trochę pojeździć na benzynie i problem zniknie. Napisz jeszcze jakim masz silnik bo tylko niektóre 1.6 miały czujnik stukania. Zawsze lepiej się sprzedaje sprawny samochód. Pozdrawiam.

    0
  • #7 25 Sie 2009 17:18
    slawson3
    Poziom 12  

    spalanie stukowe jest to odgłos jakby ktoś włożył nakrętkę na cylinder i zapomniał jej wyjąc.
    może padły ci hydrauliczne popychacze zaworów? zagrzej silnik do tem. pracy zaś silnik, zdejmij osłonę wałka rozrządu i czymś miękkim np. kawałek drewna naciśnij popychacz jeśli wyczujesz luz to znaczy że padły hydrauliki. koszt to ok. 100 zł za 8 szt.

    0
  • #8 27 Sie 2009 14:12
    Pluto-80
    Poziom 2  

    A ja mam ten sam problem z dziwnym stukaniem tylko że mam Golfa 3 z silnikiem 1,8 benzyna. Nie mam założonego gazu LPG.
    Objawy są identyczne jak u kolegi zakładającego ten wątek.
    Moje pytanie do was - czy w Golfie 3 z silnikiem 1,8 występuje ten czujnik stukowy czy nie występuje?

    1
  • #9 29 Sie 2009 21:28
    slawson3
    Poziom 12  

    podaj dane silnika jaki rocznik rodzaj wtrysku ?

    1
  • #10 29 Sie 2009 21:40
    Macosmail
    Poziom 33  

    Witam. Wszystkie 1.8l są na MonoMotronic i nie posiadają czujnika stukania. Sprawdź ustawienie wszystkich znaków na rozrządzie, a na samym początku najlepiej wyprzedzenie zapłonu na lampie. Pozdrawiam.

    0
  • #11 15 Wrz 2009 15:16
    Pluto-80
    Poziom 2  

    Dziękuję za radę.
    Pozdrawiam

    0
  • #12 01 Paź 2009 13:34
    lolek998
    Poziom 9  

    Witam !
    Też miałem ten sam problem ze stukami w silniku. Mam VW Golf Mk3 w Kombi, silnik 1.8 benzyna bez LPG, 75 KM, rocznik 1994. Mechanik stwierdził, że powodem stuków były luźne panewki wału korbowego. Byłem niezadowolony, koszty pewnie będą wysokie i czekam na koszty naprawy.

    0