Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

OPEL VECTRA 1.7 TD coś dziwnego z układem chłodzenia

10 Sie 2009 07:47 6821 11
  • Poziom 10  
    Witam

    Jak w temacie dziś się strasznie zdziwiłem sprawdzajac układ chlodzenia silnika ale od poczatku.

    zajzałem do termostatu okazało sie zaciety w połowie - ucieszyłem sie że tylko to wiec do sklepu a tu lipa - na zamówienie, wiec zlozyłem bez. W czasie jazdy testowej temperatura bez zmian z zakresie 100 st C ( z praktyki wiem że auto bez termostatu powinno się niedogrzewac a tu nic ) wiec przystąpiłem do kontroli włacznika wentylatora. Na postoju ok temperatura rosnie wiatrak sie włacza temperatura spada. w czasie jazdy temperatura siega zenitu czyli prawie czerwone pole.

    wszystko oczywiście bez termostatu. Już mi ręce opadaja co za dziadostwo siedzi w aucie. :cry:
  • Poziom 15  
    Sprawdz na zawartosc co2 w ukladzie chlodzenie moze masz uszczelke dmuchnieta, a tak wogule ciekawe czy nie zakamieniona i czy nie brudna od owadów? PPlynu nie wysadza poza uklad? powino byc lekkie psyk na cieplym.
  • Poziom 10  
    tuning86 napisał:
    Sprawdz na zawartosc co2 w ukladzie chlodzenie moze masz uszczelke dmuchnieta, a tak wogule ciekawe czy nie zakamieniona i czy nie brudna od owadów? PPlynu nie wysadza poza uklad? powino byc lekkie psyk na cieplym.


    jest te lekkie "psyk" płynu nie wywala, wentylator pracuje, co do brudu to raczej odpada bo jest przed nia chłodnica klimy załonieta obudowa wentylatorów klimy.

    Węże od chłodnicy nie pęcznieją także chyba komprechy z silnika nie pcha w układ
  • Poziom 22  
    Kolego jaki masz silnik bo 1.7 to były isuzu i oplowskie, jaki model vectry bo tu są aż 3;p Do jakiego sklepu pojechałeś że termostatu do opla nie mieli-ja do astry 1.7dtl jak pojechałem w lbn to sprzedawca wyciągną mi 3 producentów, na przyszłość zmień sklep bo coś czuje że cię w ciula robią ja za termostat zapłaciłem niecałe 20zł z paczuszką uszczelek... Nie które auta tak mają że jak wyciągniesz termostat to wtedy on nie spełnia swojego zadania i nie kieruje wody na duży obieg tylko lata sobie woda jak chce po dużym i małym...
  • Poziom 30  
    A może wentylator kręci nie w tą stronę co trzeba? dlatego jak stoi to chłodzi a jak jedzie to pędy powietrza się kompensują?
    pozdr
  • Poziom 27  
    W VB 20dti jest tak że jak wyjmiesz termostat to silnik się momentalnie gotuje. Możliwe że w 1,7 jest podobne rozwiązany obieg. Koniecznie kupić DOBRY i wtedy sprawdzać, jak był uchylony to masz przecież winnego po co wyważać otwarte drzwi???
  • Poziom 16  
    A pomyślałeś o pompie wodnej?sprawdz czy w kabinie dobrze działa ogrzewanie.Możesz tez mieć źle odpowietrzony układ wodny.
  • Poziom 27  
    Czemu nie, można najpierw wymienić pompę, chłodnicę, płyn, zbiorniczek, wężyki, atrapę przednią i na wszelki wypadek zmienić kolor auta na jaśniejszy, jak to nie pomoże to wymień termostat.
  • Poziom 33  
    Załóż termostat i szukaj usterki. Jak jest gorąco to czemu miał by się nie dogrzać silnik na postoju??
  • Warunkowo odblokowany
    wymień termostat i koniecznie odpowietrz układ chłodzenia, przypominam że podczas nalewania wody zawór nagrzewania kabiny powinien być otwarty na grzanie max... :-)
  • Poziom 1  
    vectra b 2.0 DTh klimatronik słabo grzeje , wymieniłem płyn przedmuchałem całą instalacje ogrzewanie super po przejechaniu 2 km temp 85 i tak przez 2 tygodnie obecnie po przejechaniu 5-6 km dmucha letnie powietrze a na zegarze wskazówka drgnęła o jedną kreskę, po wymianie termostatu jest lepiej temperatura w kabinie 22 cieplutko i na zegarze 85stopni po przejechaniu 4 km ale wszystko wruciło do stanu poprzedniego po przejechaniu 50 km obroty 2500 temperatura na zewnątrz +3 a na zegarze 84 droga powrotna po 30minutach a na zegarze tylko 80 i dmucha letnie powietrze. POMOCY
  • Poziom 1  
    witam,
    mam ten sam silnik 1,7 isuzu w vectrze. Czy to normalne, że pracuje w temperaturze 80 stopni? Jest to pierwsza kreska za niebieskim polem. Połowa skali jest na 90. Termostat jest nowy, bo myślałem że to jego wina, ale wymieniłem i jest po staremu. Dopiero jak stałem w dużym korku to temperatura podskoczyła na 90, ale nie przekroczyła. Jak zacząłem jechać szybciej to znowu opadła na 80. Czy to może mieć związek z brakiem mocy w samochodzie? Robiłem test do 100km/h i osiągnąłem setkę po... 27 sekundach! :/ W najbliższym czasie samochód wędruje do mechanika, ale chciałem poznać waszą opinię, żeby mechanik zarobił na mnie dodatkowej kasy, bo jeżeli to drobnostka to spróbuje naprawić to sam.