Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Siec dziala ale nie przez router

Majk_Wazowski 10 Aug 2009 09:52 2561 23
GoodRam konkurs
  • #1
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    Czesc,

    Mam nastepujacy problem, ktory bez sukcesow probuje rozwiazac od tygodnia :(

    Do mojego mieszkania dostarczony jest internet, ktory podpinam do mojego kompa, dostaje IP przez DHCP i dziala. Mam strate sygnalu przy pingowaniu gatewaya 2-3%. Niestety, kiedy zamiast niego probuje podpiac inne urzadzenie, to nie dziala lub dziala z ograniczeniami.

    I tak:
    - drugi moj laptop: nie dostaje IP, limited connectivity przy wpisanych "recznie" ustawieniach bramki i IP, generalnie nie dziala.
    - router D-LINK DIR300 bezprzewodowy - to samo, co powyzej.
    - router D-LINK DIR100 przewodowy -to samo, co powyzej
    - router D-LINK DIR300 przewodowy - dostaje IP, ale strata sygnalu dochodzacego do kompa wzrasta do 10-12% (od routera do providera podobno dalej jest 2-3%, jesli wierzyc administratorowi) i strony sie nie laduja (gg dziala, marne pocieszenie ;)


    Zaznaczam, ze nie jest to problem z MAC adresami, bo podalem administratorowi adresy obu moich laptopow, ktore to potem (oba) wpisywalem na moje routery. W dodatku administrator twierdzi ze to jest najprostsza na swiecie siec i on nie stosuje zadnych zabezpieczen, ktore moglyby utrudnic dostep.

    Administrator twierdzi ze to prawdopodobnie problem z moim sprzetem, ale oba routery DIR300 sa nowe (bezprzewodowy prosto ze sklepu), wiec mi to raczej wyglada na problem z kablem... Co moze byc jeszcze przyczyna?

    pozdro
    Michal
  • GoodRam konkurs
  • Helpful post
    #2
    Darrieus
    Level 38  
    Jakby był sprawny kabel to nie gubił byś do gatewaya 2-3%.
    Albo jest bardzo długi albo trzaśnięty. Ustaw w laptopie kartę na szybkość 10Mbit jak przestanie gubić pakiety to skrętka walnięta.
  • Helpful post
    #3
    Redgy
    Level 33  
    Pierwsza sprawa - kabel - jaki to kabel ?? Sam zaciskałeś ? Jak wykonałeś połączanie ?? kolejność kabli od lewej do prawej na wtyczce podaj.

    Kolejna sprawa jak podpinasz router - wpinasz kabel od Providera poprzez WAN ?? Czy po Lanie ??

    Następna sprawa : Spróbuj wpiąć po LANIE od providera (router będzie działał jako switch) ustawić SSID i wyłączyć DHCP (providera urządzenia wykorzystasz do przydzielania IP, DNS - protokołów TCP/IP) Ustawić musisz jedynie IP routera (tu może być twój problem - Ustaw jakiś na pewno poza zakresem np 192.168.1.254 - bo w standardzie d-linki mają 192.168.1.1)

    Jeżeli twój provider używa takiego zakresu np 10.10.10.1 (też są stosowane) to za chiny to nie będzie działało poprawnie. Jeśli nie zmieniałeś adresu Lan routera i ma on standard czyli 192.168.1.1 a twój provider też takiego ip używa na gateway to będziecie problem. Lepiej żeby nie było powtarzania ip w sieci. A wszelkie Clonowania Mac to też lubi sobie nie działać poprawnie - szczególnie w D-linkach.
  • #4
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    hej

    na wstepie - dzieki za odzew!

    Quote:

    Jakby był sprawny kabel to nie gubił byś do gatewaya 2-3%.
    Albo jest bardzo długi albo trzaśnięty. Ustaw w laptopie kartę na szybkość 10Mbit jak przestanie gubić pakiety to skrętka walnięta.


    Sprawdzilem. 100 Mb, FD mam aktualnie 1-2% straty. 10 Mb, FD, 0%, 500 na 500 doszlo. Czyli rozumiem, ze kabel padniety? Czy na routerze mozna jakos przelaczyc na 10Mbit, tak jak to zrobilem teraz na kompie? Czy to bedzie dzialac? Wymiana kabla to masakra, chodzenie po dachu co bylo juz bardzo klopotliwe za pierwszym razem, administrator moze sie na to nie zgodzic :(

    Quote:
    Pierwsza sprawa - kabel - jaki to kabel ?? Sam zaciskałeś ? Jak wykonałeś połączanie ?? kolejność kabli od lewej do prawej na wtyczce podaj.



    Niestety aktualnie przenioslem sie z domu do pracy i nie moge tego sprawdzic, ale zrobie asap :). Kabel robili "specjalisci" z firmy zakladajacej lacze. Zakladam, ze kolejnosc jest OK.

    Quote:
    Kolejna sprawa jak podpinasz router - wpinasz kabel od Providera poprzez WAN ?? Czy po Lanie ??


    Przez WAN. Wpisuje swoj MAC adress na router.

    Quote:
    Następna sprawa : Spróbuj wpiąć po LANIE od providera (router będzie działał jako switch) ustawić SSID i wyłączyć DHCP (providera urządzenia wykorzystasz do przydzielania IP, DNS - protokołów TCP/IP) Ustawić musisz jedynie IP routera (tu może być twój problem - Ustaw jakiś na pewno poza zakresem np 192.168.1.254 - bo w standardzie d-linki mają 192.168.1.1)

    Jeżeli twój provider używa takiego zakresu np 10.10.10.1 (też są stosowane) to za chiny to nie będzie działało poprawnie. Jeśli nie zmieniałeś adresu Lan routera i ma on standard czyli 192.168.1.1 a twój provider też takiego ip używa na gateway to będziecie problem. Lepiej żeby nie było powtarzania ip w sieci. A wszelkie Clonowania Mac to też lubi sobie nie działać poprawnie - szczególnie w D-linkach.


    uzywam defaultowych adresow, jak podales: 192.168.1.1 na moim routerze. Gateway od providera to 192.168.8.1. Wpisywalem statycznie adres na router 192.168.1.235, bo taki dostaje przez DHCP na ten jedyny komputer, ktory mi dziala. I dalej mam problem. Tego routera uzywalem juz w trybie clonowania mac-a w moim poprzednim mieszkaniu (ten sam provider zreszta...) i dzialalo.
    Sprobuje podpiac pod LAN jak wroce do domu, tak jak napisales, jesli wciaz twierdzisz ze to moze byc ten problem...
  • #5
    jat
    Level 12  
    jak zrobisz
    ping -t adres
    to będzie więcej zapytań niż tylko cztery. kolega ma rację, że po sieci LAN nie powinno być żadnych strat, sprawdź kabel, a w szczególności koncówki (powinny być identycznie zacisnięte - kolory).
  • GoodRam konkurs
  • #6
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    Quote:
    jak zrobisz
    ping -t adres
    to będzie więcej zapytań niż tylko cztery. kolega ma rację, że po sieci LAN nie powinno być żadnych strat, sprawdź kabel, a w szczególności koncówki (powinny być identycznie zacisnięte - kolory).


    Robie ping -n 500. To chyba wystarczajaca proba? Jak juz napisalem, przy 10Mb w trybie FD, wszystkie pakiety dochodza, czyli chyba kolejnosc kolorow jest ok?
  • #7
    Redgy
    Level 33  
    Wepnij pod Lan i zobaczysz że ruszy i będzie działało. Na niesprawnym kablu o WAN zapomnij. Nie zadziała a jak ruszy to co chwila albo problem z ograniczeniem łączności albo problem z dzierżawą Ip i przydzielaniem. Dlatego musisz go użyć po LAN i zrobić static ip. Wtedy nawet z niesprawnym kablem powinno zadziałać i internet będziesz miał. Jak rozwiążesz problem kabla to wtedy config ustawisz jak zechcesz.

    Kolejność powinna być taka - biało pomarańczowy, pomarańczowy, biało zielony, niebieski, biało-niebieski, zielony, biało-brązowy, brązowy. Od lewej z góry wtyczki rj45 - jest to standard T568B i jego się najczęściej stosuje, chociaż może być inny bo to nie ma większego znaczenia w dzisiejszej dobie - rozpoznawania standardu A i B przez urządzenia sieciowe. Ważne żeby z obu stron było identycznie. Prawdopodobnie jest ok ale kabel ma gdzieś przerwę, na którejś z linii lub jest źle zaciśnięty (nierówno przycięty potem wetknięty w rj45 i jedna z linii ma zły kontakt po zaciśnięciu, przez co anomalia).
  • #8
    Darrieus
    Level 38  
    Poprawne działanie na 10Mbit oznacza ewidentną winę kabla.
  • #9
    jat
    Level 12  
    Jeśli możesz, sprawdź po prostu innym kablem. Czasem dostawcy np. TPSA dają dwa kable, z czego jeden jest tzw. krosowy, czyli ma przeplot. Ewentualnie mozna kupic za 30-40zł urządzenie - tester do kabli RJ-45, które Ci sprawdzi wszystkie cztery pary, czy jest łączność i czy w dobrej kolejności.
    Ja stawiam albo na pomieszanie kolorów, albo właśnie na niedokładne zaciśnięcie końcówki. Nie wiem, kto to robił, ale ja zawsze sprawdzam kabel na testerze, zanim dam go klientowi.
  • #10
    Redgy
    Level 33  
    jat wrote:
    Jeśli możesz, sprawdź po prostu innym kablem. Czasem dostawcy np. TPSA dają dwa kable, z czego jeden jest tzw. krosowy, czyli ma przeplot. Ewentualnie mozna kupic za 30-40zł urządzenie - tester do kabli RJ-45, które Ci sprawdzi wszystkie cztery pary, czy jest łączność i czy w dobrej kolejności.
    Ja stawiam albo na pomieszanie kolorów, albo właśnie na niedokładne zaciśnięcie końcówki. Nie wiem, kto to robił, ale ja zawsze sprawdzam kabel na testerze, zanim dam go klientowi.



    Po 10mBit działa. Poczytaj cały temat. Kolega nie może sprawdzić testerem kabla który jest ciągnięty po dachu. Testerem sprawdza sie kabel jak masz go zaraz po zarobieniu więc ... No comment. Usterka jest na TX najprawdopodobniej. Zatem na 1 parze. Poza tym jaka TPSA ? jak mówimy o providerze po rj45 ? Kolejna sprawa - nie wkraczamy w kompetencje fachowców. Zarabiali kabel zatem powinni mieć tester. Skoro autor tematu zapłacił za montaż - usterka leży po stronie montażu przez co połączenie powinno być reklamowane (ich wina) powinni to naprawić niezwłocznie bez żadnego komentarza, a wszelkie moje wypowiedzi i kolegi Labamet tylko przekonują autora tematu o tym, że tak rzeczywiście jest.
  • #11
    jat
    Level 12  
    Prosty tester składa się dwóch elementów - nadajnika i odbiornika. Które wpinasz w oba końce kabla... nie ważne którędy on biegnie. Nie maiłem na myśli testera, z którym trzeba biegać wzdłóż kabla albo profesjonalnego, który podaje miejsce przecięcia kabla ale kosztuje ponad 300zł.

    A co do TPSA, to poczytaj o usłudze DSL, jest właśnie po RJ45. Zresztą to miałbyć tylko przykład, żeby uważać na kable od operatorów.
  • #12
    Redgy
    Level 33  
    Majk_Wazowski wrote:

    Niestety aktualnie przenioslem sie z domu do pracy i nie moge tego sprawdzic, ale zrobie asap :). Kabel robili "specjalisci" z firmy zakladajacej lacze. Zakladam, ze kolejnosc jest OK.


    Jat - No comment. Jeżeli chcesz poruszać kompetencje "fachowców - specjalistów" to twoja sprawa, ja bym tego nie robił. Zgłaszasz problem niech naprawiają usterkę, którą sami stworzyli. A jak chcesz coś czytać to najpierw zacznij od czytania tego co ktoś napisał aby pomóc i nie siać zamętu.

    Jakby miał DSL w domu to by przecież wymienił kabel i nie dzwonił do Administratora. Wystarczy logicznie pomyśleć. Nie sztuka pisać żeby tylko pisać.
  • #13
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    Dzięki za odpowiedzi.

    Quote:

    Jakby miał DSL w domu to by przecież wymienił kabel i nie dzwonił do Administratora. Wystarczy logicznie pomyśleć. Nie sztuka pisać żeby tylko pisać.


    Żeby wyjaśnić wątpliwości, providerem nie jest TP SA. Kabel, o którym mowa jest podłączany gdzieś po dachu do, jak przypuszczam, kolejnego routera. Typowa "osiedlówka" ;)

    Problem z reklamacją jest taki, że firma podłączyła kabel i internet działa wg nich, winą obarczają "najprawdopodobniej" moje urządzenia, ich usterkę lub złą konfigurację. Stratę sygnału na poziomie 1-3% administrator nazwał "normą" :|.

    Quote:
    Wepnij pod Lan i zobaczysz że ruszy i będzie działało.


    Mój niepokój budzi trochę podłączanie routera jak switcha, bo mam do dyspozycji tylko jeden adres IP od providera (to chyba tak działa...?)
  • #14
    jat
    Level 12  
    Może inaczej, jeżeli to jest kabel operatora, to i tak z nim nic nie zrobisz.

    Ale jeśli podpinasz tam bezpośrednio laptopa jednego laptopa i wszystko działa, to się tymi pingami nie przejmuj. Zapisz dane jakie dostaje laptop (adres IP, mac adres, maska, brama i dns'y), np. komendą ipconfig /all.

    Następnie sugerowałbym reset fabryczny routera, ustawienie na nim takich samych parametrów jak na tym laptopie - z klonowaniem mac adresu. A na laptopie ustaw automatycznie pobieranie adresu (DHCP). Kable operatora wpinasz w WAN, laptopa w dowlony LAN i nie ma bata, musi zadziałać, o ile router jest sprawny...
  • #15
    Redgy
    Level 33  
    Zrobisz po Lanie ruszy zatem 100% kabel. Zgłaszasz i nie ma innej opcji jak jego wymiana, skoro zapłaciłeś za montaż. I żadne tłumaczenia że to twój sprzęt jest przyczyną nie mają racji bytu. 3% straty norma ? Kolego zmień providera :)

    Dodano po 2 [minuty]:

    jat wrote:
    Może inaczej, jeżeli to jest kabel operatora, to i tak z nim nic nie zrobisz.

    Ale jeśli podpinasz tam bezpośrednio laptopa jednego laptopa i wszystko działa, to się tymi pingami nie przejmuj. Zapisz dane jakie dostaje laptop (adres IP, mac adres, maska, brama i dns'y), np. komendą ipconfig /all.

    Następnie sugerowałbym reset fabryczny routera, ustawienie na nim takich samych parametrów jak na tym laptopie - z klonowaniem mac adresu. A na laptopie ustaw automatycznie pobieranie adresu (DHCP). Kable operatora wpinasz w WAN, laptopa w dowlony LAN i nie ma bata, musi zadziałać, o ile router jest sprawny...


    Kolego jak zrobisz config na niesprawnym kablu i ci zadziała z uszkodzonym TX lub RX na kablu to zgłaszam twój pomysł do opatentowania na nagrodę Nobla.
  • #16
    jat
    Level 12  
    Ale nie jest uszkodzony, przynajmniej nie do końca, skoro jak rozumiem, kolega wpina laptopa bezpośrednio w ten kabel i działa.
  • #17
    Redgy
    Level 33  
    Każesz mi sobie czytać o DSL sam nie wiedząc jak działa przesył i dzierżawa protokołu TCP/IP ??
  • #18
    jat
    Level 12  
    Napisałeś "Poza tym jaka TPSA ? jak mówimy o providerze po rj45 ?", to podałem Ci przykład usługi, gdzie dostawca daje modem z wyjściem RJ45, a nie USB.

    A co do kabla, nie wiem, czy jest walnięty, zdalnie tego nie stwierdzę, ale nawet jeśli, to moim zdaniem to nie jedyny problem, to tyle.

    A kolega niech się tak nie obrusza na mnie, piszę co wiem z doświadczenia, pewnie kolega lepsze ode mnie studia kończył.
  • #19
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    jat wrote:
    Może inaczej, jeżeli to jest kabel operatora, to i tak z nim nic nie zrobisz.

    Ale jeśli podpinasz tam bezpośrednio laptopa jednego laptopa i wszystko działa, to się tymi pingami nie przejmuj. Zapisz dane jakie dostaje laptop (adres IP, mac adres, maska, brama i dns'y), np. komendą ipconfig /all.

    Następnie sugerowałbym reset fabryczny routera, ustawienie na nim takich samych parametrów jak na tym laptopie - z klonowaniem mac adresu. A na laptopie ustaw automatycznie pobieranie adresu (DHCP). Kable operatora wpinasz w WAN, laptopa w dowlony LAN i nie ma bata, musi zadziałać, o ile router jest sprawny...


    Tego spróbowałem jako pierwszej rzeczy po stwierdzeniu, że coś jest nie tak i nie pomogło. Mój administrator mówi to samo: "nie ma bata, żeby nie działało skoro na laptopie działa". Właśnie dlatego pojawiłem się na tym forum ;)

    pozdr

    Dodano po 2 [minuty]:

    Quote:
    3% straty norma ? Kolego zmień providera


    I wish I could :P
    Niestety nie mam innej opcji w tej kamienicy :/. No może TP SA... ale czy to jest "opcja" ;) ?
  • #20
    jat
    Level 12  
    A może to problem połączenia laptop->Twój router, spróbuj pingować router, z tego co napisałeś to 192.168.1.1.
  • #21
    Redgy
    Level 33  
    jat wrote:
    Napisałeś "Poza tym jaka TPSA ? jak mówimy o providerze po rj45 ?", to podałem Ci przykład usługi, gdzie dostawca daje modem z wyjściem RJ45, a nie USB.

    A co do kabla, nie wiem, czy jest walnięty, zdalnie tego nie stwierdzę, ale nawet jeśli, to moim zdaniem to nie jedyny problem, to tyle.

    A kolega niech się tak nie obrusza na mnie, piszę co wiem z doświadczenia, pewnie kolega lepsze ode mnie studia kończył.


    Modem RJ45 z kablem po dachu ? Ciekawe. Tepsa ma paczpanele usytuowane całkiem gdzie indziej. Po za tym nigdy nie ciągnie kabla po dachu, robi to sieciami doziemnymi i zakłada skrzynki abonenckie w piwnicach.
    Czytaj wyciągaj wnioski.
  • #22
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    jat wrote:
    a może to problem połączenia laptop->Twój router, spróbuj pingować router, z tego co napisałeś to 192.168.1.1.


    Na pewno nie. To też sprawdzałem od razu po stwierdzeniu problemu. Moje routery są sprawne, moje kable też. Mój LAN działa bez zarzutu. Ten drugi laptop, o którym wspominalem na wstępie (że nie działa) nie ma problemu z uzyskaniem IP od mojego routera.

    Dodano po 5 [godziny] 37 [minuty]:

    Zrobiłem, jak radził Redgy, czyli podłączyłem łącze przez LAN zamiast WAN. Nie pomogło, tzn. udało mi się mieć przebłyski internetu, ale generalnie strata sygnału do bramki była zbyt duża (znowu 9-10%), identycznie jak poprzednio, wpinając internet do WAN.

    Za to udało mi się znaleźć na routerze opcję do zmiany kabla na 10Mbit (tak jak zrobiłem to na kompie i wtedy strata zniknęła). Zmieniłem WAN na 10Mbit i internet zaczął śmigać! Router rozpoznał to połączenie jako 10Mbit FD. Próbowałem zrobić to samo z moim routerem bezprzewodowym. Niestety, on twierdził że kabel jest 10Mbit ale Half Duplex i znowu dostałem stratę ok 10% :/

    Koniec końców, podłączyłem bezprzewodowy przez jego WAN do przewodowego. Zmieniłem mu adres na 192.168.5.1, ustawiłem DNSa na adres przewodowego itp. To zadziałało, mam wreszcie wirelessa na obu kompach. To chyba dowodzi jednak tezy, że kabel jest trochę zepsuty :(. Widocznie niektóre z moich urządzeń są bardziej czułe i sobie z nim radzą (mój 1 laptop i przewodowy router), a niektóre nie.

    Myślicie że i tak powinienem reklamować to połączenie? Czy zmiana na 10Mbit pociąga za sobą utratę jakości (moje łącze to 1Mbit)? W tym momencie pinguję bramkę i mam 0% straty.
  • Helpful post
    #23
    Redgy
    Level 33  
    Niech przyjdą ci fachowcy co ci to montowali, pokażesz im naocznie że sprzęt jest dobry. Jeśli by mieli jakieś obiekcje niech przyniosą swój sprzęt na testy i sprawa się rozwiąże. Albo taki config zostaje i płacisz za internet mniej a jak na to nie pójdą masz prawo żądać wymiany kabla.
  • #24
    Majk_Wazowski
    Level 9  
    Quote:
    Niech przyjdą ci fachowcy co ci to montowali, pokażesz im naocznie że sprzęt jest dobry. Jeśli by mieli jakieś obiekcje niech przyniosą swój sprzęt na testy i sprawa się rozwiąże. Albo taki config zostaje i płacisz za internet mniej a jak na to nie pójdą masz prawo żądać wymiany kabla.


    OK. Tak właśnie zrobię :) Problem uważam za rozwiązany.

    Dziekuję za wszelki odzew, a w szczególności Redgy'emu i Lubametowi za ich fachową pomoc w zdiagnozowaniu problemu.
    pozdro,

    Majk