Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Ford Mondeo Mk 3 2.0 TDCi pali 8,5 l/100km i kopci

diabel5 10 Sie 2009 10:20 9925 19
  • #1 10 Sie 2009 10:20
    diabel5
    Poziom 9  

    Ford Mondeo 2.0 TDCi Mk 3 rok produkcji 2005 po wymianie wtryskiwaczy pali 8,5 l/100 km, kopci, szczególnie do 2000 obr/min. Przy przyspieszaniu w takim samym zakresie obrotów dziwnie szarpie. Taka sama sytuacja ma miejsce gdy puszczę pedał gazu.

    0 19
  • #2 10 Sie 2009 19:48
    marek1977
    Poziom 33  

    A gdzie je wymieniałes?

    0
  • #3 10 Sie 2009 20:49
    ninja14
    Poziom 17  

    -diabel5 - podobne objawy miałem w swoim Golfie IV ,a okazało się, że " wysiadła" sonda lambda -z tym, że ja mam silnik 1896 ccm z pompowstryskiwaczami, a u Ciebie jest motor z systemem common rail.Jeśli można Ci poradzić, to nie kontynuuj jazdy tym autem ; zdaniem mojego znajomego mechanika, można uszkodzić silnik.
    pozdrawiam

    0
  • #4 10 Sie 2009 21:47
    diabel5
    Poziom 9  

    Nie w ASO, ale przynajmniej teoretycznie u kogoś poleconego i sprawdzonego.

    0
  • #5 10 Sie 2009 22:05
    marek1977
    Poziom 33  

    ninja14 - nie spotkałem się żeby była sonda lambda w dieslu, ale może mało widziałem :)

    Czy ten mechanior zaprogramował wtryskiwacze?

    0
  • #6 10 Sie 2009 22:55
    diabel5
    Poziom 9  

    Tak, zczytał z wtrysków jakieś 16 cyfrowe kody i wpisał do kompa w aucie z wykorzystaniem urządzenia, które posiadał.

    0
  • #7 10 Sie 2009 23:07
    marek1977
    Poziom 33  

    A wtryskiwacze z jakiego źródła były? Nowe hermetycznie zamknięte czy kupione w necie używki zawinięte w folie?

    0
  • #8 11 Sie 2009 01:31
    cybkryst
    Poziom 19  

    A dlaczego nikt nie wspomniał o przepływomierzu?? w jakim on jest stanie?? sondę to bym zostawił na sam koniec bo sie jeszcze nie spotkałem z uszkodzoną sondą w dieslu.

    0
  • #9 11 Sie 2009 15:23
    marek1977
    Poziom 33  

    cybkryst napisał:
    A dlaczego nikt nie wspomniał o przepływomierzu?? w jakim on jest stanie?? sondę to bym zostawił na sam koniec bo sie jeszcze nie spotkałem z uszkodzoną sondą w dieslu.


    A widziałes kiedykolwiek sonde w dieslu?? A pewny jesteś że ma przepływomierz? :) Bo nie wszystkie miały :)

    0
  • #10 11 Sie 2009 23:39
    cybkryst
    Poziom 19  

    byłem sprawdziłem zgadza sie ten fordzik nie ma ani sondy ani przepływomierza. Co do sondy w dieslu jak najbardziej są stosowane. Auto nad którym dzisiaj sie meczyłem jest w nia wyposażone BMW 520 06 rok. A wracając do tematu. W focusach 1.6 tdci zasyfiony EGR dawał bardzo podobne efekty

    0
  • #11 11 Sie 2009 23:56
    marek1977
    Poziom 33  

    Coś Ci się chyba pomieszało z czujnikiem od DPFa :)
    No może przycinać sie EGR. Najlepiej go zaślepić na próbę i wybrać się na przejażdżkę :)

    0
  • #12 12 Sie 2009 00:32
    cybkryst
    Poziom 19  

    Czujnik DPF masz racje. Potocznie uzywają określenia sonda lambda. mniejsza z tym. Zna ktoś moze sposób na wyczyszczenie filtra cząsteczek stałych, poza wymianą na nowy??

    0
  • #13 12 Sie 2009 00:39
    marek1977
    Poziom 33  

    Jest. Juz je przepalają, ale nie wiem gdzie :(
    Znaczy w serwisie się je dopala, ale czasem już nie daje to rady i powinno sie je wymienić, ale polak potrafi i można przepalić.

    0
  • #14 12 Sie 2009 00:50
    cybkryst
    Poziom 19  

    No właśnie. W tym modelu BMW sterownik zapomina przepalić go. Efekt jest taki ze auto juz nie chciało prawie jechać 120 km/h to był max.w serwisie próbowali go przepalić z komputera ale rezultat jest marny Po wykręceniu czujnika DPF auto nabrało troszke wigoru to znaczy ze ten filtr jest zapchany.A jakie będą skutki jak go wypruje całkowicie??

    0
  • #15 12 Sie 2009 10:29
    marek1977
    Poziom 33  

    Nie wiem. Wiem natomiast że każdy kto będzie robił krótkie odcinki będzie miał problem z DPFem, bo nie ma kiedy się dopalić, a potrzebuje długiego odcinka trasy żeby to zrobić. No i po dopaleniu konieczna wymiana oleju.

    0
  • #16 13 Sie 2009 07:30
    diabel5
    Poziom 9  

    Nie były to wtryskiwacze z netu. Opakowanie wyglądało na oryginalne.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Zmieniłem mechanika na innego. Ten wczytał ponownie kody wtrysków do komputera ale nic się nie zmieniło. Następnie powtórzył tą czynność jeszcze raz i zaczął coś regulować. Nie wiem dokładnie co ale samochód dziwnie się zachowywał tzn. silnik zwiększał i zminiejszał obroty, kilka razy zgasł. Efekt jest w każdym razie taki, że ożył i spalanie wróciło do normy. Zapłaciłem za usługę 100 zł. Dziękuję kolegom za cenne rady.

    0
  • #17 13 Sie 2009 08:16
    mjakubczyk
    Poziom 11  

    dobrze że zmieniłeś mecha, zazwyczaj pan "Mietek" z garażu nie ma pojęcia o nowoczesnych silnikach i zasadach pracy CR, przecież wiadomo że po wymianie wtrysków trzeba, oprócz kodowania wtrysków, wgrywać program do sterownika....

    2
  • #18 13 Sie 2009 14:55
    diabel5
    Poziom 9  

    Najważniejsze, że dobrze się skończyło i oczywiście bez zbędnych wydatków.

    0
  • #19 13 Sie 2009 21:12
    gregorianin
    Poziom 27  

    mjakubczyk napisał:
    dobrze że zmieniłeś mecha, zazwyczaj pan "Mietek" z garażu nie ma pojęcia o nowoczesnych silnikach i zasadach pracy CR, przecież wiadomo że po wymianie wtrysków trzeba, oprócz kodowania wtrysków, wgrywać program do sterownika....


    Co chcesz robić???

    0
  • #20 28 Kwi 2010 11:19
    griffin1981
    Poziom 9  

    Witam,

    Mam pytanie do "diabel5", wiesz może co ten mechanik dokładnie robił że naprawił Tobie autko. Ja mam ten sam problem i bede niedługo w Sandomierzu, możesz odpisać lub przesłać namiary na niego r.maciag(malpa)poczta.fm.

    Z góry dziekuje, to auto powoli doprowadza mnie do furii:)

    0