Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie zalacza kompresora klimy! B5 130KM

10 Sie 2009 11:59 2909 24
  • Poziom 10  
    mam problem w moim pasku z klima a mianowicie po przekladce silnika i calej instalacji elektrycznej (z benzyny AHL na diesla AVF) klime nabilem, brak bledow w vagu i niestety nie zalacza kompresora klimy. polaczenia czujnika wygladaja ok. dodam ze instalacja i wszelkie podzespoly zostaly przelozone takze mozna wykluczyc ze nie pasuja do siebie.
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Moderator Samochody
    A jak zrobisz output test ?
  • Relpol przekaźniki nadzorczeRelpol przekaźniki nadzorcze
  • Poziom 10  
    wlasnie nie, a mozesz powiedziec jak to przeprowadzic?

    A możesz poprawić pisownię przed napisaniem kolejnego postu?[mod="Pawel wawa"]
  • Specjalista grupy V.A.G.
    Trzeba jeszcze we wszystkich kodowaniach uwzględnić, że to diesel teraz jest.
  • Poziom 10  
    instalacja kompletna oraz moduły pochodzą z TDI (climatronic etc.) więc jezeli chodzi o kodowanie to uważam że bedzie to zbedne.
  • Poziom 20  
    Z bloków pomiarowych odczytać powody zatrzymania kompresora, i wszystko będzie jasne.
  • Poziom 10  
    a czy możesz napisać jak to zrobić? z góry dzięki.
  • Poziom 20  
    Diagnoza : klima ( 08 ), bloki pomiarowe ( 08 ) , powinno być na pierwszym bloku w pierwszym oknie (ale to różnie jest w tym modelu nie pamiętam). Przy nie pracującym silniku i włączonej klimie wartość wynosi 5, po wyłączeniu (włączenie ECON) 6, po uruchomieniu silnika i włączeniu klimy (jeżeli wszystko jest OK) wartość powinna wynosić 0. Odczytaj co u ciebie jest na blokach.
  • Poziom 10  
    powoli mogę się zabrać za dalszą walke z klimą (uwolnilem sie od gipsu na nodze), sprawdziłem poprzez vaga blok 01
    bez silnika, włączona klima wartość - 5
    bez silnika + ECON wartość - 6
    silnik włączony + włączona klima wartość - 0 (nieraz przy przełączaniu pojawiała się wartość 88 tak na 1/2 sek. nie wiem czy jest to może oznaka jakiegoś błedu)

    dodam ze przekaźnik 'cyka'

    jak tylko zdobęde odrobine więcej sprawności sprawdze czy jest zasilanie na kostce, albo może podac +?
  • Poziom 20  
    Teoretycznie na elektronice wszystko OK, chce działać. Szukaj od przekaźnika dalej (zasilanie przekaźnika, wyjście na cewkę itp). Jeżeli jest to zwykły elektromagnes to lewe nadkole kostka brązowa (okrągła?) koło zbiornika wspomagania kabel żółto/zielony, ster+.
  • Poziom 10  
    Kolega miał tak sprzegło elektromagnetyczne padło :|.
  • Poziom 10  
    zaobserwowałem właśnie, że przekaźnik od klimy (cyka) przy włączaniu i wyłaczaniu ale grzeje się, może to kwestia masy albo przekaźnika??
  • Specjalista AGD
    Miand napisał:
    Teoretycznie na elektronice wszystko OK, chce działać. Szukaj od przekaźnika dalej (zasilanie przekaźnika, wyjście na cewkę itp). Jeżeli jest to zwykły elektromagnes to lewe nadkole kostka brązowa (okrągła?) koło zbiornika wspomagania kabel żółto/zielony, ster+.


    Kolega Miand dobrze Ci radzi sprawdź czy na tym przewodzie jest 12V. Powinno być jak przekaźnik słychać jak jest to wtedy jest jeszcze jedno połączenie na pasie przednim pod wntylatorem kostka cewki kompresora klimatyzacji jak na niej jest napięcie to cewka uszkodzona najczęściej bezpiecznik temperaturowy zalany razem z uzwojeniem .
  • Specjalista grupy V.A.G.
    michasso napisał:
    instalacja kompletna oraz moduły pochodzą z TDI (climatronic etc.) więc jezeli chodzi o kodowanie to uważam że bedzie to zbedne.

    A co jeśli sterownik pracował z silnikiem V6 a teraz pracuje z R4? Dalej kodowanie zbędne jest?
  • Poziom 10  
    wszystkie elementy na 100% kompatybilne pochodzą z 1 auta, instalacja, silnik, klima. jutro zabieram się za sprawdzanie instalki.
  • Poziom 10  
    klima już działa, co ciekawe sprawdziłem prąd na kostce przy zbiorniczku płynu od wspomagania - jest, następnie przy kompresorze - brak, porozpinalem, pospinalem i wszystko działa:) mam tylko pytanie odnośnie wentylatora czy chodzi cały czas? czy załącza sie jak się nagrzeje?
  • Poziom 20  
    Nie jak się nagrzeje lecz jak wzrośnie ciśnienie w układzie od załączania wentylatora odpowiedzialny jest ten czujnik który masz w chłodnicy pod prawą lampą jak i do odczytywania ciśnienia
  • Poziom 10  
    sprawdziłem go przed chwilą na krótko i działa, a po jakim czasie powinien sie załączyć? temp. 27 stopni a w aucie na 19 ustawione.
  • Poziom 20  
    Nie da się stwierdzić po jakim czasie wszystko zależy od wydajności sprężarki włączasz klimatyzacje zaczyna pracować i za chwilę załącza went jeśli nie sprężarka staje aby nie doszło do uszkodzenia układu
  • Poziom 20  
    B5 powinna mieć wisko i elektryczny, jeżeli tak jest to elektryczny ma się załączyć od razu po włączeniu klimy. Jeżeli tak nie jest to może być uszkodzony (padają jak muchy bo chodzą cały czas z klimą) mocne stuknięcie czymś twardym potwierdza usterkę, jeżeli brak zasilania na nim to bezpiecznik jest pod kolumną kierowniczą (trza rozkręcać). Co do rozpięcia , spięcia i działa to któreś połączenie jest marne (brudne zakorodowane etc) musisz poszukać, jeżeli nie znajdziesz na pewno przypomni o sobie.
  • Poziom 10  
    zgadza się, b5 ma wisko + elektryczny, sprawdziłem i na krótko chodzi, jutro zajme się sprawdzeniem czy na kostce jest prąd. a czy ew. oprócz bezpieczników jest przekaźnik ktory mógł się uszkodzić.
  • Poziom 20  
    O tak z tego co pamiętam to koło bezpiecznika ale ja nie pamiętam abym kiedykolwiek wymieniał (nie oznacza że są wieczne)
  • Poziom 10  
    co mnie zainteresowało to fakt ze jeden z tych duzych (od wentylatora) bezpieczników wewnątrz jest lekko utleniony, może znajde gdzies drugi taki na wymiane.
  • Poziom 20  
    Jeżeli cały to wyczyść (papier pilnik) i po sprawie.
  • Poziom 20  
    bezpiecznik od went klimy to 40A duży pod kolumną na samym dole