Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda Felicja 1.3 MPI termostat

gorami 10 Sie 2009 12:16 6993 7
  • #1 10 Sie 2009 12:16
    gorami
    Poziom 9  

    W felci termostat jest w obudowie są dwa rodzaje obskoczyłem wszystkie sklepy w mieście i niema tego termostatu który jest w mojej felci nie wiem czy mogę zamontować ten drugi . DZIĘKI

    0 7
  • #2 10 Sie 2009 12:22
    bandzior2
    Poziom 26  

    Jaki drugi?? Zamiennik?? Możesz tylko kup do tego o drazu uszczelkę do termostatu.
    A poza tym zapraszam na www.skodovka.pl
    Wszystko o Skodzie

    0
  • #3 10 Sie 2009 13:48
    and61
    Poziom 26  

    nie ma dwóch różnych o różnych charakterystykach działania termostatów do feli 1,3, co najwyżej może być oryginał ( koszt ok 50zł ) lub zamiennik ( koszt ok30zł)
    obydwa tak samo działają tzn zaczynają sie otwierać przy 86-90*C i otwierają na maxa przy 103*C

    inne termostaty sa tylko do 1,9D i 1,6

    Bandzior ładnie że reklamujesz klub tylko zły link dales
    www.forum.skodovka.pl

    0
  • #4 10 Sie 2009 14:49
    carrot
    Moderator Samochody

    W fabrycznym termostacie trzpień opiera się o plastikowy mostek w króćcu, który notorycznie pęka, co skutkuje brakiem otwarcia termostatu. W zamienniku zostało to poprawione, termostat ma metalową obudowę i jest w zasadzie bezawaryjny

    0
  • #5 10 Sie 2009 21:54
    and61
    Poziom 26  

    metalowa obudowa to była w favorit , w felicii 1,3 jest z tworzywa sztucznego

    0
  • #6 18 Sie 2009 06:14
    dedeks
    Poziom 15  

    gorami napisał:
    W felci termostat jest w obudowie są dwa rodzaje obskoczyłem wszystkie sklepy w mieście i niema tego termostatu który jest w mojej felci nie wiem czy mogę zamontować ten drugi . DZIĘKI

    Jaki drugi rodzaj? Chodzi Ci o 1. oryginalny temostat, 2. zamiennik?
    Na Alledrogo zwykle kupisz oba ww rodzaje termostatów do 1.3MPI.
    Swoją drogą zamienniki sa dwa (chociaż podobnej konstrukcji), oba polskie, jeden firmy Termot, drugi Metal-Incar.

    carrot napisał:
    W fabrycznym termostacie trzpień opiera się o plastikowy mostek w króćcu, który notorycznie pęka, co skutkuje brakiem otwarcia termostatu.

    To akurat zdarza się w tych termostatach (1.3MPI) raczej rzadko, notorycznie natomiast urywa się przynajmniej jedno z dwóch plastikowych "uszek", które utrzymują własciwy termostat, przez co wszystko się rozsypuje i na stałe włączony jest duży obieg.

    gorami napisał:
    W zamienniku zostało to poprawione, termostat ma metalową obudowę i jest w zasadzie bezawaryjny

    Może akurat w Twoim przypadku jest bezawaryjny (przynajmniej na razie), ale generalne te zamienniki z mosiężnym wkładem trzymanym segerem nierzadko padają po niedługim czasie, albo przynajmniej przestają trzymać założoną temperaturę.
    Zdarzały się też przypadki pękania plastikowej pokrywy tego termostatu (widocznie jakiś kiepski plastik), np. urywały sie krócce, gwałtownie wylewał się płyn z układu chłodzenia i trzeba było natychmiast przerwać jazdę.

    1
  • #7 24 Paź 2009 13:55
    krzydu
    Poziom 10  

    lepiej kup zamiennik dłużej wytrzymuje a w orginale urywają sie małe uszka plastikowe no i jak kolega wyżej pisał oring

    0
  • #8 10 Sty 2010 10:35
    Accent
    Poziom 14  

    a wiecie może Panowie i Panie gdzie można kupić sam wkład to tego polskiego zamiennika ?

    1