Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Glof IV BRC seqent 24 szarpanie duże spalanie

szczotkap 10 Sie 2009 14:33 1928 3
  • #1 10 Sie 2009 14:33
    szczotkap
    Poziom 9  

    Witam.
    Serwis zamontował mi instalacje gazową BRC seqent 24.
    Mam Golfa IV z silnikiem 1,4. Spalanie na PB w granicach 6,5 L/100km. Po zamontowaniu instalacji spalanie gazu wynosiło ok. 8,5 L/100km. Przy kolejnych tankowaniach (na tej samej stacji) spalanie wzrosło do 10 litrów. Dodatkowo szarpało samochodem jeśli miałem np. 1800 obr/min lub więcej. Jeśli nie dodawałem ani nie ujmowałem gazu to szarpało silnikiem tak jakby nie miał paliwa. Pojechałem do gazowników na przegląd na 1000km. Zmniejszyli mi dawkę paliwa, coś poustawiali i..... szarpie jeszcze bardziej, samochód jeździ jak muł i spalanie..... wzrosło do 11 litrów. Pojechałem znowu do gazowników. Wykasowali oprogramowanie. Wgrali nowe, poustawiali. Autko jeździło fajnie przez pierwszy dzień. Spalanie zostało na poziomie 11 litrów. Wymieniłem w samochodzie świece na nowe oraz czujnik temperatury. Szarpanie silnikiem jest o wiele mniejsze ale spalanie nadal 11 litrów.
    Teraz moje pytanie Smile
    Zakładając, że czujnik temperatury był uszkodzony i wtedy był ustawiany gaz, to czy pop wymianie czujnika i świec jest konieczne ponowne ustawienie gazu?
    No i drugie pytanie. Jeśli PB pali mi 6,5 litra to ile tak naprawdę powinien max spalać gazu. Jeżdżę przeważnie na trasie. Dojeżdżam np. 50km do pracy. nie mam ciężkiej nogi. Raczej nie przekraczam 3000 obr. Średnio 2500obr.

    0 3
  • #2 10 Sie 2009 16:13
    marakus
    Poziom 26  

    Mam BRS Seq 24, tyle że w maździe 626 2.0L. PB spala w trasie 8,5-9l, w mieście 10-11, na LPG na prasie około 9l, w mieście 11-12l, przy czym jeżdżę dość ostro, 2,5-4,5 tys. obr. to u mnie norma. W tej chwili też mi szarpie, ale to wina świec. Powinieneś pojechać na regulację raz jeszcze, bo pewnie przekombinowali ci mieszankę, jak miałeś stare świece i ten popsuty czujnik. Twój golfik nie powinien brać więcej jak 10-15% LPG w stosunku do Pb, czyli max 1l więcej, nie powinieneś też mieć żadnych szarpań, przełączenie z gazu na PB i odwrotnie też powinno być ledwie zauważalne. Nie powinno być też żadnej straty na osiągach. U mnie na hamowni charakterystyki mocy i momentu na PB i LPG się pokrywają.

    0
  • #3 10 Sie 2009 17:17
    szczotkap
    Poziom 9  

    Wymienię jeszcze filtr powietrza, chyba też ma duże znaczenie. No i wybiorę się do nich na ustawienie.

    0
  • #4 15 Sie 2009 09:49
    szczotkap
    Poziom 9  

    No i problem się rozwiązał. Gazownicy szukali, kombinowali. W końcu sprawdzili sondę i okazało się że jest do wymiany. Niezły zbieg okoliczności bo musiała paść zaraz po zamontowaniu i wyregulowaniu instalacji gazowej. W każdym razie szarpanie ustało a spalanie wróciło do normy. Dzięki za pomoc.
    Pozdrawiam.

    0