Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Szybki temat - odsłuch LA Przesada?!

_eddie_ 10 Sie 2009 18:22 4526 61
  • #1 10 Sie 2009 18:22
    _eddie_
    Poziom 32  

    Oglądałem sobie relację z Sunrise 2009 i... omal nie spadłem z fotela! Może jestem niedoinformowany ale czy zawodowi dj są tak głusi by jako odsłuch stawiać im koło ucha nagłośnienie LA (po trzy sztuki LA na stronę i jeden lub dwa basy-nie było widać dokładnie)? Jaki to ma sens?

    Szybki temat - odsłuch LA Przesada?!

    0 29
  • Pomocny post
    #2 10 Sie 2009 18:37
    wiewior_kg
    Poziom 26  

    Na filmach z 2007 czy 2006 było wyraźnie widać, że jako odsłuchy na tej imprezie pracował "normalny" zestaw sub+nadstawka na 15"+2" i jakoś nikt nie narzekał a już wtedy na tym festiwalu grały prawdziwe gwiazdy muzyki elektronicznej.

    Teraz to już przerost formy nad treścią. Tylko jest taka kwestia czy DJ'e tego wymagali czy poprostu Fotis postawił na LA bo i tak mają tego wystarczająco dużo więc czemu by tego nie wykorzystać ??

    Swoją drogą postawienie jako odsłuch LA na tak dużej imprezie ułatwia obróbkę dźwięku ?? Tutaj i tak nie ma zespołów muzycznych, które wymagały by wielu odsłuchów, mikrofonów, które mogły by sprzęgać itp. więc czy ułatwiło to realizatorom pracę ??

    0
  • Pomocny post
    #3 10 Sie 2009 21:05
    Qbazz
    Poziom 18  

    To proste.
    Jaki sens stawiania to nie wiem dokładnie, ale wiem dlaczego tam zamontowano LA. Prawdopodobnie jeden z grających tam DJ zażyczył sobie taki właśnie odsłuch.
    Daje przykład.
    W 2008 r na Stadium of Sound na stadionie w Poznaniu mieli zamontowany odsłuch w postaci
    4 szt L-Acoustics 115HiQ + 2 szt subbas 218
    Ale na życzenie Dj Tiesta który tam grał ustawiono 2 odsłuch LA składający się z...
    8szt L-Acosustics dV-DOSC +2 szt dV-SUB, a to wszystko podpięte pod jego własny procesor sterowany przez jego osobistego riggera.
    A dlaczego akurat taki zestaw? Trzeba zapytać Tiesta.

    0
  • Pomocny post
    #4 10 Sie 2009 22:20
    filioman
    Poziom 27  

    Jak najbardziej ma sens, jeżeli artysta lubi taki odsłuch (w koncu legenda systemów nagłośniniowych, nie jakaś domowa produkcja) to firma z przyjemnością spełnia jego życzenie - przecież płaci organizator. Dlaczego nie postawić dV-DOSCa - artysta zadowolony, i kasa się zgadza.

    0
  • Pomocny post
    #5 11 Sie 2009 08:07
    stageman
    Poziom 17  

    Tak sobie zycza glusi DJ`e na duzych imprezach techno gdzie sa pieniadze. A jak sa pieniadze to mozna postawic wszystko. Nawet duzego Verteca. Znam przypadki, ze ci DJ`e podczas imprezy prosili zeby te odsluchy (to byla liniowka) jeszcze "zblizyc".
    Dla mnie idiotyzm.

    0
  • Pomocny post
    #6 11 Sie 2009 09:26
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka

    Stawianie LA jako odsłuch bliskiego pola (a o takim chyba mowa) to istna głupota. I nie ważne czy mówimy o L`Acousic czy o jakimkolwiek innym. W założeniu LA stoi: "gramy równo i daleko"- po jaką cholerę tak ma grać odsłuch? Co innego sidefill - na dużych scenach spotyka się systemy liniowe w tej roli i ma to troszkę sensu. Jeśli bym chciał kogoś ogłuszyć odsłuchem na pewno nie stosował bym LA, raczej przystawił bym mu do głowy coaxialny driwer 2"+1" w wąskiej trąbie na wysokości jego ucha- efekt murowany!
    Zestawy LA grają bardzo szeroko co na pewno nie jest dobrą rzeczą dla odsłuchu. Kolumna odsłuchowa jest dedykowana konkretnemu artyście, i powinna dość wąsko grać - o ile można tylko w jego strefie.

    0
  • Pomocny post
    #7 11 Sie 2009 09:31
    SzokalML
    Poziom 36  

    a tak naprawdę to chyba nie ma to większego znaczenia, co się postawi. Przypuszczam, że ci DJ-e mają w większości dość duże uszkodzenia słuchu.

    0
  • #8 11 Sie 2009 09:39
    _eddie_
    Poziom 32  

    Paweł.ko no bliskiego pola. Po obu stronach po trzy sztuki tak dwa metry od ucha.

    0
  • Pomocny post
    #9 11 Sie 2009 12:49
    filioman
    Poziom 27  

    Ciekawe co powiesz o DJu Tiesto - ten ma w riderze KUDO...

    0
  • Pomocny post
    #10 11 Sie 2009 14:02
    stageman
    Poziom 17  

    Z tego co pamietam, pare lat temu, chlopaki z polaudio musieli temu DJ`owi postawic linijke Cody na odsluchu. Ponoc byl bardzo zadowolony;)

    0
  • Pomocny post
    #11 11 Sie 2009 14:02
    filioman
    Poziom 27  

    Bo KUDO jeszcze nie było w kraju...

    0
  • Pomocny post
    #12 11 Sie 2009 14:37
    stageman
    Poziom 17  

    Bo w rzeczywistosci to nie ma znaczenia co (znaczek), byleby walilo po uszach. Ze niby taki "wielki" DJ uslyszy roznice pomiedzy L`Acoustic, Coda czy Polaudio przy takim cisnieniu? Nie ma bata.

    0
  • #14 11 Sie 2009 15:17
    filioman
    Poziom 27  

    Sama radość, krew z uszu... Szkoda że nie masz fotki LA8 - ciekawe czy 0dB się objawiło...

    PS. Miksować z taką ilością bransoletek...

    0
  • #17 11 Sie 2009 15:47
    kapitan planeta
    Poziom 28  

    tobie chodzi o CODA ... to nie mam

    0
  • #18 11 Sie 2009 15:48
    filioman
    Poziom 27  

    LA8 to są kontrolery do L-Acoustics :)

    0
  • #19 11 Sie 2009 16:06
    kapitan planeta
    Poziom 28  

    aaaaa... jak mogłem nie wiedzieć ;)

    zaraz zobacze ale wątpliwe

    Dodano po 6 [minuty]:

    nima

    0
  • #20 11 Sie 2009 19:55
    Qbazz
    Poziom 18  

    Wracając do ,,Tunel Electrocity"
    Ma innych scenach mieli normalny odsłuch w postaci satelit i basu. Wracają do odsłuchu w postaci LA może być ustawiony dlatego, że na scenie jest tak głośno ,że normalne kolumny nie dawały rady i nic nie było z nich słychać więc zastosowano system LA.

    0
  • #21 11 Sie 2009 20:14
    stageman
    Poziom 17  

    Eeeetam, wymyslasz teraz. Chodzi o rider i "widzimisie" gwiazd. Uwazasz ze te kilka malych liniowek zagra glosniej niz jedna paczka typu 2x12"+2" (lub nawet 15"+2") podparta basem? Nie sadze. Graja tak na zachodzie to gramy tak i my.

    0
  • Pomocny post
    #22 11 Sie 2009 21:14
    Paweł.ko
    Spec Elektroakustyka

    Qbazz napisał:
    ... Wracają do odsłuchu w postaci LA może być ustawiony dlatego, że na scenie jest tak głośno ,że normalne kolumny nie dawały rady i nic nie było z nich słychać więc zastosowano system LA.


    Nie prawda! Coś Panowie mylicie! Zestawy LA to wcale nie paczki o największej sprawności na metr! Jeśli ktoś twierdzi że stosowanie LA jako odsłuch jest złotym środkiem by zwiększyć ciśnienie to jest to nie prawda. Zestawy LA mają zaletę polegającą na bardzo dobrym pokryciu terenu (czytaj równym). Stosowanie LA jako odsłuch bliskiego pola kłóci się z założeniami takiej paczki. Po co stosować szerokie horny ( 90°-120°), po co regulować położenie paczek w gronie jeśli mamy grać w głowę gościa odległego od kolumny o dwa metry? Jeśli stosujemy zestaw liniowy to z myślą o tym by zagrać możliwie daleko z możliwie znośną dynamiką, a nie by skumulować tą energię na jednym oszalałym DJ. Poza tym stosowanie tego typu zestawów do muzyki innej niż DJ jest bardzo problematyczne. Nie mówię już o tym że taki zestaw doskonale by "wychodził" poza scenę i był słyszalny na froncie. Odsłuch to zazwyczaj kolumna z driverem w wąskiej tubie, dająca maksymalnie dużą energię na możliwie małej powierzchni. Jeśli jedna taka kolumna nie zdoła dogłośnić odpowiedniej powierzchni, stawia się następną etc.
    Wyjątkiem jak wspomniałem może być sidefill, który z założenia ma ogólnie dogłośnić scenę, a jeśli takową mamy dużą LA może zdać egzamin. Ale jest to wyjątek i powinien być stosowany przy dużych scenach.

    Jak dla mnie to moda i tyle... Co już nie da się grać na zestawach tubowych? Ciekawe... Ktoś coś usłyszał, drugi to powtórzył i plotka idzie w Świat. Zestaw liniowy to obecnie modny ale i specyficzny rodzaj kolumn, nie zawsze spełniający wszystkie wymogi stawiane przed systemem nagłośnieniowym. Nie dajmy się zwariować... Na tubach równie dobrze można ugrać koncert, a stosowanie takowych jako odsłuch to nadal najlepsze rozwiązanie.

    0
  • #23 11 Sie 2009 21:16
    filioman
    Poziom 27  

    A z jakiej odległości słuchałeś dV-DOSCa na scenie?

    0
  • Pomocny post
    #24 11 Sie 2009 21:22
    Qbazz
    Poziom 18  

    Paweł.ko napisał:
    Qbazz napisał:
    ... Wracają do odsłuchu w postaci LA może być ustawiony dlatego, że na scenie jest tak głośno ,że normalne kolumny nie dawały rady i nic nie było z nich słychać więc zastosowano system LA.


    Nie prawda! Coś Panowie mylicie! Zestawy LA to wcale nie paczki o największej sprawności na metr! Jeśli ktoś twierdzi że stosowanie LA jako odsłuch jest złotym środkiem by zwiększyć ciśnienie to jest to nie prawda. Zestawy LA mają zaletę polegającą na bardzo dobrym pokryciu terenu (czytaj równym). Stosowanie LA jako odsłuch bliskiego pola kłóci się z założeniami takiej paczki. Po co stosować szerokie horny ( 90°-120°), po co regulować położenie paczek w gronie jeśli mamy grać w głowę gościa odległego od kolumny o dwa metry? Jeśli stosujemy zestaw liniowy to z myślą o tym by zagrać możliwie daleko z możliwie znośną dynamiką, a nie by skumulować tą energię na jednym oszalałym DJ. Poza tym stosowanie tego typu zestawów do muzyki innej niż DJ jest bardzo problematyczne. Nie mówię już o tym że taki zestaw doskonale by "wychodził" poza scenę i był słyszalny na froncie. Odsłuch to zazwyczaj kolumna z driverem w wąskiej tubie, dająca maksymalnie dużą energię na możliwie małej powierzchni. Jeśli jedna taka kolumna nie zdoła dogłośnić odpowiedniej powierzchni, stawia się następną etc.
    Wyjątkiem jak wspomniałem może być sidefill, który z założenia ma ogólnie dogłośnić scenę, a jeśli takową mamy dużą LA może zdać egzamin. Ale jest to wyjątek i powinien być stosowany przy dużych scenach.



    To taka profesjonalna firma która stawia nagłośnienie na wielkich festynach nie wie o tym ??

    0
  • #25 11 Sie 2009 23:43
    filioman
    Poziom 27  

    Paweł.ko napisał:
    Qbazz napisał:
    ... Wracają do odsłuchu w postaci LA może być ustawiony dlatego, że na scenie jest tak głośno ,że normalne kolumny nie dawały rady i nic nie było z nich słychać więc zastosowano system LA.


    Nie prawda! Coś Panowie mylicie! Zestawy LA to wcale nie paczki o największej sprawności na metr! Jeśli ktoś twierdzi że stosowanie LA jako odsłuch jest złotym środkiem by zwiększyć ciśnienie to jest to nie prawda. Zestawy LA mają zaletę polegającą na bardzo dobrym pokryciu terenu (czytaj równym). Stosowanie LA jako odsłuch bliskiego pola kłóci się z założeniami takiej paczki. Po co stosować szerokie horny ( 90°-120°), po co regulować położenie paczek w gronie jeśli mamy grać w głowę gościa odległego od kolumny o dwa metry? Jeśli stosujemy zestaw liniowy to z myślą o tym by zagrać możliwie daleko z możliwie znośną dynamiką, a nie by skumulować tą energię na jednym oszalałym DJ. Poza tym stosowanie tego typu zestawów do muzyki innej niż DJ jest bardzo problematyczne. Nie mówię już o tym że taki zestaw doskonale by "wychodził" poza scenę i był słyszalny na froncie. Odsłuch to zazwyczaj kolumna z driverem w wąskiej tubie, dająca maksymalnie dużą energię na możliwie małej powierzchni. Jeśli jedna taka kolumna nie zdoła dogłośnić odpowiedniej powierzchni, stawia się następną etc.
    Wyjątkiem jak wspomniałem może być sidefill, który z założenia ma ogólnie dogłośnić scenę, a jeśli takową mamy dużą LA może zdać egzamin. Ale jest to wyjątek i powinien być stosowany przy dużych scenach.

    Jak dla mnie to moda i tyle... Co już nie da się grać na zestawach tubowych? Ciekawe... Ktoś coś usłyszał, drugi to powtórzył i plotka idzie w Świat. Zestaw liniowy to obecnie modny ale i specyficzny rodzaj kolumn, nie zawsze spełniający wszystkie wymogi stawiane przed systemem nagłośnieniowym. Nie dajmy się zwariować... Na tubach równie dobrze można ugrać koncert, a stosowanie takowych jako odsłuch to nadal najlepsze rozwiązanie.


    Zaraz ktoś się odezwie, kto stawia częściej...

    Dodano po 3 [minuty]:

    Niech ręka boska broni przed kasowaniem, zaraportowane do ArturK:
    Paweł.ko napisał:
    Oj filioman ty cały czas z L`Acoustic... Nie ważne jaka firma, nie ważne na czym grasz i co uznajesz za najlepsze na Świecie, ważne jest założenie LA które mówi że kolumny tego typu grają szeroko a co za tym idzie nie zdają egzaminu na odsłuchu bo i nie do tego zostały stworzone. A co do DV-DOSC-a słyszałem go z metra i co to zmienia?

    Nie stawiałem a słyszałem (Audio-Tech), a co faktur i widzi mi się różnych panów to uważam że trzeba im to z głów powybijać. Przeczytał jeden z drugim co nieco o zestawach liniowych i twierdzi że to złoty środek na wszystkie bolączki. Ostatnio graliśmy OFF-festiwal i na jednej ze scen był zestaw tubowy HK-Audio (na pozostałych EAW i JBL liniowe). Miło było posłuchać tego jakże innego dźwięku dającego na pewno większą energię przy scenie niż jakikolwiek zestaw liniowy. Zestawy liniowe wygrywały z nim odległością, ale przy scenie ... aż miło było tego posłuchać. Na prawdę to są dwa światy... Każda szanująca się firma czy to w Polsce czy na Świecie dysponuje zestawami LA i tubowymi i wykorzystują je w zależności od warunków i rodzaju muzyki. Dwie z pięciu scen które były na OFF Festiwal mieściły się w pomieszczeniach i obie także napędzane były konwencjonalnymi zestawami. Był to doskonały pomysł, zestaw liniowy w takich warunkach raczej by nie pokazał swoich zalet.

    A choćby dwa tygodnie temu: Kraków Rynek Główny- obchody wyjścia Piłsudzkiego z Oleandrów wraz z Pierwszą Brygadą w kierunku zaboru rosyjskiego :D - taka patriotyczna impreza...

    U Kota nie pracuję od roku a z ekipą widuję się tu i tam... Dla tego piszę że nie wieszałem DV-Dosca bo jak byłem w firmie jeszcze go nie było :D . Ekipę znam od bardzo dawna... no może nie obecną ale na pewno trzon firmy :D . Jeśli jesteś taki dociekliwy spytaj się o długiego Pawła...


    W końcu zamknąlem znaczniki...

    0
  • #26 12 Sie 2009 00:16
    szczygi
    Poziom 11  

    Panowie - nie wiem co Wy wszyscy uczepiliście się tego L'Acoustics'a i dV-DOSC'a. W Polsce są w zasadzie trzy firmy posiadające ten system i w jednej z nich pracuję i przynajmniej raz w tygodniu stawiam (wieszam) dV-DOSCa. Co do stawiania sidefilla dla Dj Tiesto - to rzeczywiście tak jak wspomnieliście 8x dV-DOSC i 2x dV-SUB całość pędzona trzema LA8 - wiem bo sam to stawiałem- jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wyglądało to w galerii na stronie Giganta są fotki. Gość miał takie wymagania więc je spełniono - po co dociekać dlaczego właśnie taki zestaw na odsłuch - chciał i tyle -płaci i wymaga - proste. W tym przypadku nie było problemu że grał on szeroko bo na scenie i tak niczego innego nie było oprócz stołów z mikserkami i drugiego odsłuchu na HiQ. Ciągle też słyszę o firmie Audio-Tech a z tego co mi wiadomo to Paweł.Ko już dawno tam nie pracuje i raczej wątpliwe jest aby przez ostatnie półtora roku coś tam z nimi robił i gdzieś tam był tak jak to pisze w postach. Odnośnie sprawy sidefilla - to owszem ma on dogłośnić scenę ale tylko w pewnych obszarach (zazwyczaj dla potrzeb wokalisty(ów)) - tu liniówka nie znajduje swojego zastosowania bo gra za szeroko (dV-DOSC 120stopni) - no chyba że ARCS - to bardzo wąsko grająca paczka dzięki której można dogłośnić tylko wybrany obszar sceny - a jak chcesz szerzej to dostawiasz kolejną itd. Za dużo dźwięku na scenie to też nie dobrze.
    Pozdrawiam

    0
  • #27 12 Sie 2009 00:50
    filioman
    Poziom 27  

    No cóż, pawel.ko - można było tak od razu że nie stawiałeś a coś słyszałeś.

    0
  • #28 12 Sie 2009 11:57
    Qbazz
    Poziom 18  

    szczygi napisał:
    Panowie - nie wiem co Wy wszyscy uczepiliście się tego L'Acoustics'a i dV-DOSC'a. W Polsce są w zasadzie trzy firmy posiadające ten system i w jednej z nich pracuję i przynajmniej raz w tygodniu stawiam (wieszam) dV-DOSCa. Co do stawiania sidefilla dla Dj Tiesto - to rzeczywiście tak jak wspomnieliście 8x dV-DOSC i 2x dV-SUB całość pędzona trzema LA8 - wiem bo sam to stawiałem- jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wyglądało to w galerii na stronie Giganta są fotki. Gość miał takie wymagania więc je spełniono - po co dociekać dlaczego właśnie taki zestaw na odsłuch - chciał i tyle -płaci i wymaga - proste. W tym przypadku nie było problemu że grał on szeroko bo na scenie i tak niczego innego nie było oprócz stołów z mikserkami i drugiego odsłuchu na HiQ. Ciągle też słyszę o firmie Audio-Tech a z tego co mi wiadomo to Paweł.Ko już dawno tam nie pracuje i raczej wątpliwe jest aby przez ostatnie półtora roku coś tam z nimi robił i gdzieś tam był tak jak to pisze w postach. Odnośnie sprawy sidefilla - to owszem ma on dogłośnić scenę ale tylko w pewnych obszarach (zazwyczaj dla potrzeb wokalisty(ów)) - tu liniówka nie znajduje swojego zastosowania bo gra za szeroko (dV-DOSC 120stopni) - no chyba że ARCS - to bardzo wąsko grająca paczka dzięki której można dogłośnić tylko wybrany obszar sceny - a jak chcesz szerzej to dostawiasz kolejną itd. Za dużo dźwięku na scenie to też nie dobrze.
    Pozdrawiam


    Co do koncertu Tiesta. Miał swojego Riggera ale spartolił robotę bo dźwięk był fatalny na początku jego seta, ale puźniej poprawił błędy i było super.

    To i ja poproszę...
    Regulamin p.15
    (dj-MatyAS)

    0
  • #29 12 Sie 2009 11:59
    filioman
    Poziom 27  

    Qbazz napisał:
    szczygi napisał:
    Panowie - nie wiem co Wy wszyscy uczepiliście się tego L'Acoustics'a i dV-DOSC'a. W Polsce są w zasadzie trzy firmy posiadające ten system i w jednej z nich pracuję i przynajmniej raz w tygodniu stawiam (wieszam) dV-DOSCa. Co do stawiania sidefilla dla Dj Tiesto - to rzeczywiście tak jak wspomnieliście 8x dV-DOSC i 2x dV-SUB całość pędzona trzema LA8 - wiem bo sam to stawiałem- jeśli ktoś chce zobaczyć jak to wyglądało to w galerii na stronie Giganta są fotki. Gość miał takie wymagania więc je spełniono - po co dociekać dlaczego właśnie taki zestaw na odsłuch - chciał i tyle -płaci i wymaga - proste. W tym przypadku nie było problemu że grał on szeroko bo na scenie i tak niczego innego nie było oprócz stołów z mikserkami i drugiego odsłuchu na HiQ. Ciągle też słyszę o firmie Audio-Tech a z tego co mi wiadomo to Paweł.Ko już dawno tam nie pracuje i raczej wątpliwe jest aby przez ostatnie półtora roku coś tam z nimi robił i gdzieś tam był tak jak to pisze w postach. Odnośnie sprawy sidefilla - to owszem ma on dogłośnić scenę ale tylko w pewnych obszarach (zazwyczaj dla potrzeb wokalisty(ów)) - tu liniówka nie znajduje swojego zastosowania bo gra za szeroko (dV-DOSC 120stopni) - no chyba że ARCS - to bardzo wąsko grająca paczka dzięki której można dogłośnić tylko wybrany obszar sceny - a jak chcesz szerzej to dostawiasz kolejną itd. Za dużo dźwięku na scenie to też nie dobrze.
    Pozdrawiam


    Co do koncertu Tiesta. Miał swojego Riggera ale spartolił robotę bo dźwięk był fatalny na początku jego seta, ale puźniej poprawił błędy i było super.


    Hmmm, myślałem że rigger to po konstrukcji biega... A nie dźwięk kręci...

    0