Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Neostrada 1Mb/s - rozłączanie

11 Sie 2009 00:02 2444 4
  • Poziom 9  
    Witam !
    Od kilku tygodni mam dość poważny problem z internetem, jakim jest Neostrada TP 1Mb/s. Mianowicie, od czasu do czasu "zanika" sygnał ADSL. Rozłączenia występują stosunkowo często (jakieś 30-40 razy na dobę). Zdarzają się sytuacje, że rozłącza co 3 min, a czasami wszystko działa nawet kilka godzin. Największe nasilenie disconnectów występuje w godzinach porannych (7-10) oraz wieczornych (20-24). Są to krótkie rozłączenia, często nie trwające dłużej niż 30 sekund, lecz potrafią być nawet kilku-minutowe. Z usługi korzystam od ok. 1.5 miesiąca i przez pierwsze 3 tyg. było wszystko OK (1-2 rozłączenia na dobę)

    Mieszkam +/- 2km od centrali telefonicznej, z której idzie linia. Nie korzystam z "neostradowego" modemu oraz programu do połączeń - mam skonfigurowany router Asmax AR 804u.

    Parametry mojej linii są następujące:

    SNR Margin Downstream 12 dB / Upstream 5 dB
    Line Attenuation Downstream 63 dB / Upstream 31 dB

    Podane wyżej wartości wachają się +/- 5 w górę i w dół.
    Dość dziwną zależnoscią jaką zauważyłem podczas rozłączania jest spadek SNR Margin Downstream, często do wartości ujemnych (?). Przykładowo szum sygnalu downstream wynosi 15 dB, nagle spada do 3 dB, następnie do -5 dB i wtedy jest rozłączenie.

    Na poniższym obrazu udało mi się uchwycić stan linii tuż przed rozłączeniem.

    Neostrada 1Mb/s - rozłączanie
    Chwile później oba parametry stają się N/A i internet znika.

    Na jakimś forum wyczytałem, że w rozwiązaniu problemu może pomóc wymiana minifiltra. Próbowałem na trzech różnych modemach, jednak za każdym razem rezultat był taki sam. Parametry linii zostawały takie same.

    Gdy dzwonię do TP uzyskuje stale tę samą odpowiedź - "Linia telefoniczna jest słaba i nic z tym nie możemy zrobić". Najdziwniejsze w tym wszystkim jest to, że sąsiad posiadający linie telefoniczną z tej samej centrali, lecz korzystającyz usług Netii, nie ma tych problemów i co śmieszniejsze ma usługę 2Mb/s. Wcześniej posiadał neostradę 512 Kb/s, z którą też nie było tego typu problemów.

    Na dzień dzisiejszy skończyły mi się pomysły, może Wy mi pomożecie.

    Czy pomoże zmiana operatora ? A może router jest walnięty ?
    Z góry dziękuję za pomoc,
    Pozdrawiam.

    Obrazki dodajemy za pomocą przycisku "Dodaj obrazek", a polskie znaki diakrytyczne stosujemy zawsze albo wcale, a nie jak palec na ALT zeskoczy.
    Gusioo.
  • Poziom 33  
    A na ich modemie próbowałeś ? Wykluczysz tak usterkę średniej klasy routera Asmax AR 804u, kupionego zapewne w serwisie aukcyjnym na literę a. Ile użytkujesz ten router ?
  • Poziom 9  
    No router będzie miał już ze 2 lata, jak nie więcej.. Próbowałem połączyć się przez ten neostradowy modem Sagem speed@800(czy coś w tym stylu), ale nic to nie dało. Objawy takie same - utrata sygnału ADSL na kilka sekund/minut.
  • Poziom 33  
    Zatem usterka na łączu. W TPSA należy taką dolegliwość łącza zgłosić, ewentualnie w razie potrzeby wezmwać "fachowca". Niech sobie zapiszą w swoich "papierach" i pozostaje jedynie czekać na polepszenie sytuacji.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Parametry linii fatalne.
    Możliwe albo pogorszenie parametrów linii, np. zalana studzienka, podłączenie innej usługi szerokopasmowej na tej samej czwórce kablowej. Uszkodzenia routera również nie można wykluczyć. Jeśli masz taką możliwość, to sprawdź na innym modemie, uprzednio odłączając wszystkie aparaty (tel, fax) od linii. Podłącz też w miarę możliwości jak najkrótszym przewodem.