Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Peugeot 206 2003 rok 1,4 benzyna temperatura

11 Sie 2009 16:24 19470 16
  • Poziom 2  
    Mam problem z temperaturą. Od kiedy uruchomiłem klimatyzację to gdy stoję w korku lub czasami w trakcie wolnej jazdy, temperatura momentalnie podchodzi do końca skali i zapala sie kontrolka stop. Po chwili wskaźnik wraca do normalnego wskazania. Sprawdzałem wentylator włącza się. Nie mam pojęcia co się dzieje. Wymieniłem termostat na nowy ale to nie pomogło. mechanik twierdzi, że to normalne bo wentylator się włącza a wskaźnik ma jakoby "zwłokę" w działaniu.
    Może ktoś może mi poradzić?
  • Pomocny post
    Warunkowo odblokowany
    Ciekawy przypadek :-) wygląda tak jak by na obwodach wskażnika temp było zwarcie... Sprawdż wszystkie obwody masy zwłaszcza te które są przyłączone do karoserii możliwe że któryś styk lub konektor jest zaśniedziały i masa przechodzi przez klimatyzację. Dzieje się to tak że jak stoisz lub wolno jedziesz masz niższe napięcie ładowania na aku niż normalnie więc co jakiś czas zwiększa się rezystancja zaśniedziałego styku spowodowana wibracjami silnika.... Przy wyższych obrotach problem znikał :-) Miałem podobnie w WV Golf III
  • Poziom 2  
    dziękuje za cenne rady. Nie pomyślałem o przebiciu masowym.
  • Warunkowo odblokowany
    Peugeot 206 ma troszkę wadliwą instalację ele. po prostu te auta tak mają jest żle wykonana i rozplanowana no i wilgoć wszędzie włazi ....
  • Użytkownik usunął konto  
  • Warunkowo odblokowany
    Zobacz co kolega napisał że zachodzi to po załączeniu klimatyzacji a nie stale .... więc jak ma klimę wyłączoną to wszystko jest oki więc to nie kabelek od czujnika wiem bo miałem podobny problem w WV i to nie przetarty lub zwarty kabelek lecz zaśniedziałe styki masy i masa przechodziła do zegarów przez inne obwody jak się je załączyło ..... popatrz na schemat instalacji to wyczaisz :-)
  • Poziom 14  
    elektryka jest słabą stroną aut fracuskich. sprawdzić wszystkie masy poprzez odkręcenie i powtórne zakręcenie nakretek. czujnki na silniku odpiąć wyczyścić kontakt sprayem zwłaszcza zielony i niebieski po prawej stronie bloku koło aparatu zapłonowego. jak to nie pomoże dopiero szukać usterki
  • Poziom 12  
    Temat w miare swiezy, wiec sie podczepie. Mam podobny problem, jak autor. Objawy: temperatura rosnie powoli do 95 stopni, potem wyskakuje komunikat 'engine coolant temp. too high' i wskaznik temperatury idzie do maxa.
    Obserwacje:
    - wentylator chlodnicy nie wlacza sie az do momentu pojawienia sie w/w alertu
    - po wlaczeniu klimy wentylator zalacza sie natychmiast, nawet na zimnym silniku
    - z wlaczona klima alert pojawia sie duzo szybciej niz bez klimy


    Czy to objaw tego, ze nie mam jednego biegu wentylatora? Jak to stwierdzic? Czy wentylator dostaje inne napiecia na 1. i na 2. biegu? Jesli tak, to jakie?

    Niedawno wymienilem przekazniki i gniazdka przekaznikow wentylatora - zasniedzialy do tego stopnia, ze zostal z nich pyl. Obawiam sie, ze moglem cos zle podlaczyc - gdyby ktos mial schemacik, albo fotke jak to powinno wygladac, to bardzo prosze o podzielenie sie.

    Pozdrawiam,
    T.
  • Poziom 14  
    tummi sprawdź przedewszystkim odpowietrzenie układu chłodzenia. jest wentylek na chłodnicy i na mieszaczu wody koło ściany grodziowej. nalać na zimnym silniku płynu do pełna rozgrzewać silnik na biegu jałowym i co kilka mnut odkręcac odpowietrzniki do uzyskania jednorodnej cieczy bez bąbelków.
    obwody wentylatora powinny działać bez włączenia stacyjki. poprostu wyjmij wtyk od termostatu w chłodnicy i zrób zwarcie pomiędzy dowolnymi stykami. różnie montowali dwu lub trzypinowe termostaty. powinien włączyć sie wentylator.

    we francuzach pomiar temperatury jest na wyjściu z głowicy prawdopdobnie zielony czujnik a przekroczenie temperatury bardziej do środka auta niebieski czujnik. mówie prawdopodobnie bo wersju silników jest dużo.
  • Poziom 12  
    wsuder, dzieki za odpowiedz. Plyn chlodniczy zostal wymieniony tydzien temu. Ale nie robilem tego sam, tylko pojechalem do warsztatu, wiec cholera go wie, czy zostal prawidlowo wymieniony, razem z odpowietrzeniem ukladu ;( W zbiorniczku zadnych babelkow nie widzialem.


    Jesli chodzi o termostat w chlodnicy, to chyba bylo w autkach bez muxa. Moj blad - nie napisalem, ze autko jest z 2002r z muxem (1.4 8v).
    Pewien nie jestem, ale jesli chodzi o gore chlodnicy, to nie mam tam zadnych wtyczek.

    Zielony czujnik odlaczalem jakis czas temu - momentalnie wyskakuje 'temp. too high'. Ale chcialbym doprowadzic to sytuacji, w ktorej ten alert nie wyskakuje (tak bylo przez ostatnie 7 lat :D).


    Pzdr.
    T.
  • Poziom 18  
    Ja tam na początek sprawdziłbym opornik wentylatora.....
  • Poziom 12  
    Ha! Akurat wczoraj wieczorem o tym samym myslalem. Sprawdzilem ceny opornika - na aledrogo 49zl+wysylka, a w aso ~48zl. Co prawda przygladalem sie temu opornikowi przy okazji wymiany przekaznikow i wygladal ok, ale nie zaszkodzi wymienic. Szkoda, ze dostep taki kiepski :/

    T.
  • Poziom 41  
    Usterka stara jak świat i typowa dla tej marki - zobacz przekaźniki wentylatorów.

    Dopiero teraz doczytalem że wymienileś przekaźniki z gniazdami, być może jest gdzieś pomylka w połączeniu.
    Robilem już kilka Peugeotów z identyczną usterką i zawsze przyczyna tkwila w przekaźnikach.
  • Poziom 12  
    Aleksander_01 - masz moze rozpiske jak w oryginale sa puszczone przewody do przekaznikow? U mnie stopien zasniedzenia byl taki, ze wiekszosc kabli byla luzem, miedz wyzarta na kilka cm w glab izolacji (musialem dosztukowac), a ze stykow przekaznikow zostal pyl. 'Geniusz' francuskich inzynierow w pelnym blasku :D

    T.
  • Poziom 18  
    Jemu nie ma się co przyglądać.Trzeba sprawdzić czy bezpiecznik termiczny przy nim ma przerwę.
  • Poziom 41  
    Chętnie bym pomógl ale niestety nie mam takich schematów.
    Moja rada - musisz "znaleźć" drugi taki P206 i podlaczyć wg tamtego, lub......metoda prób i błędów, czyli tak mieszasz kabelkami aż trafisz.
  • Poziom 12  
    slowmot - tak, to mialem na mysli - przejscie bylo. Ale to bylo jakis czas temu, a opornik wygladal na mocno podniszczony zebem czasu. Moze padl w 'miedzyczasie'.

    Aleksander_01 - dzieki za checi. Cos bede kombinowal :D

    //update
    Znalazlem fotke schematu. Nie jestem pewien, czy to do 206 z muxem :/ Ale jakis poczatek jest :) Dodaje ten schemacik - moze sie komus przyda.
    Peugeot 206 2003 rok 1,4 benzyna temperatura


    //update 2
    Naprawione :D Sprawdzilem przekazniki (jedna uwaga do zalaczonego schematu - nie ma u mnie przewodu M1508 idacego do przekaznika wolnych obrotow, do wejscia nr 4 - ale wyglada na to, ze nie jest potrzebny - prosze o weryfikacje), wymienilem opornik wentylatora, a okazalo sie, ze NOWY wentylator kreci sie w zla strone. Cos mnie tknelo dzisiaj i sprawdzilem - wentylator dmuchal od silnika na zewnatrz samochodu. Zmienilem bieguny i dmucha od zewnatrz do srodka. Alert o zbyt wysokiej temp. plynu chlodzacego narazie sie nie pojawil.
    Niby blachostka, ale kto sprawdza takie rzeczy w nowych wentylatorach :D

    T.