Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Przegrzewanie sie ciągnika ursus C-330

adrian_bak1 11 Sie 2009 21:30 17273 8
  • #1 11 Sie 2009 21:30
    adrian_bak1
    Poziom 13  

    Witam, mam problem. Grzeje się mi ciągnik dosć mocno. Wszystko zaczeło sie od małego wypadku, przy ktorym chłodnica sie uszkodziła i zostala wymieniona.
    Zostało w nim zrobione:
    - planowana była głowica
    - nowa chłodnica
    - nowa pompa
    - termostat

    Termostat został wyjety bo nic nie dał a dawniej nie bylo i sie nie grzal
    Podejrzewam że ta nowa chłodnica nie ma dobrego przepływu, jest zalutowana, itp.
    Prosiłbym o pomoc, jaka moze być przyczyna?

    Z góry dziękuje.

  • #2 11 Sie 2009 22:31
    Bonkot
    Poziom 39  

    Witam
    To aż tak przegrzałeś silnik, że głowicę trzeba było planować. Nic dziwnego, ze sie grzeje. Pierścienie na tłokach do wymiany (popękane).
    Pozdrawiam.

    Moderowany przez robokop:

    Wlepić ostrzeżenie za pisanie bredni ? Brak podstaw wiedzy o działaniu silnika spalinowego

  • #3 11 Sie 2009 23:34
    adrian_bak1
    Poziom 13  

    planowalem bo myslałem ze to jest przyczyna przegrzewania sie
    sorry zle napisalem

  • #4 12 Sie 2009 08:45
    Bonkot
    Poziom 39  

    Witam
    Pisałeś, że zaczął się grzać po "małym wypadku, gdzie uszkodziła sie chłodnica", więc wniosek jest jeden, jechałeś pewnie bez sprawnej chłodnicy i efekt - jak poprzednio pisałem.
    Pozdrawiam.

  • #5 12 Sie 2009 09:58
    adrian_bak1
    Poziom 13  

    ta stara chłodnica była dobra do momentu wypadku (uderzył w nią dyszel i dziura sie zrobila) na przednim zaczepie był zapiety wozek i wyskoczył bolec
    PO tej sytuacji została wymieniona chłodnica i pompa a dopiero inne rzeczy bo nadal sie grzał

  • #6 12 Sie 2009 10:49
    massacrator
    Poziom 9  

    Nie zgodzę się z przedmówcą... Silnik c 330 jest tak skonstruowany że musi mieć albo termostat, albo robi się taką specjalną tuleje w obudowie termostatu aby wymusić tzw. długi/duży obieg... W przeciwnym wypadku pompa wody pracuje na krótkim obiegu i ciągnik się przegrzewa... Radzę więc założyć termostat albo wykonać tuleję w obudowie termostatu, w przypadku wykonania tulei silnik nie będzie szybko osiągał temp. więc w warunkach zimowych należy "zatkać" około 3/4 chłodnicy tekturą!

  • #7 12 Sie 2009 11:36
    mczapski
    Poziom 38  

    Czy chłodnica jest nowa, czy regenerowana bowiem coś kręcisz? I znany problem jak naciąg paska klinowego rozumiem, że opanowany. Osobiście też podejrzewam przedmuchy na pierścieniach.
    Rozumiem, że głowica odpowiednio dociągnięta i układ szczelny?

  • #8 12 Sie 2009 12:19
    massacrator
    Poziom 9  

    Silnik może przegrzewać się m.in. : z powodu niewłaściwie pracującego układu smarowania (pompa oleju - uszkodzona, filtr oleju lub przewody zanieczyszczone), lub układu chłodzenia w tym przypadku mamy : zabitą/zarośniętą kamieniem kotłowym chłodnice, źle pracujący termostat, brak termostatu, kamień kotłowy narośnięty na tulejach tłokowych, pompa wody uszkodzona. Z przedmówca się zgodzę odnośnie paska klinowego tzn. jego naciągu co do przedmuchów do komory silnika - NIE ZGADZAM SIĘ, nic to nie ma do przegrzewania się - no chyba że ciągnik jest obciążony za bardzo w stosunku do swojej mocy a ta może być mała w wyniku uszkodzenia/długiego okresu eksploatacji; Co do "dociągnięcia głowicy" to prawdopodobne- bo jeśli by tak było to mogło by "wydmuchać" uszczelkę w wyniku tego mogło by tłoczyć ciśnienie z cylindrów i "wywalać" wodę z chłodnicy, a tym samym układ by się zapowietrzał co skutkowało by przegrzewaniem ale to tylko w takim przypadku gdy na wysokich obrotach - silnik "wywala" i to bardzo- wodę z chłodnicy. Więc trzeba zaobserwować jak zachowuję się poziom wody w chłodnicy na wysokich obrotach- powinien się lekko podnieść i i utrzymywać na takim samym poziomie, jeśli będzie cały czas "wywalać wodę" to będzie wydmuchana uszczelka pod głowicą - i trzeba ją zmienić.

  • #9 12 Sie 2009 22:07
    adrian_bak1
    Poziom 13  

    Bardzo dziękuje wszystkim za pomoc. Już się nie grzeje wymieniłem chłodnice bo miala słaby przepływ i i cały ten zegar razem z czujnikiem bo bardzo zawyżał

    A powaszych wypowiedziach załozylem termostat, chociaż ciągnik tyle lat działał bez niego i nic się nie działo

    Jeszcze raz wszystkim serdecznie dziękuje za pomoc

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME