Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Astra 1,4 1993r.Brak iskry

12 Sie 2009 09:12 6344 29
  • Poziom 16  
    Witam.Mam problem z Astra 1,4 rok 1993.Pekl walek rozrzadu.Po wymianie nie ma iskry.Sprawdzilem aparat zaplonowy i cewke wraz z modulem instalujac do innaj astry.Dzialaja.Wiec moge wnioskowac ze sa ok.Zamontowalem czesci z drugiej astry u mnie, iskry jak nie bylo tak nie ma.Jeszcze jedna uwaga.Po wlaczeniu zaplonu nie swieci sie pomaranczowa kontrolka silnika.Przed peknieciem walka swiecila.
    Prosze o porady i z gory dziekuje.
    Pozdrawiam.
  • Sklep HeluKabel
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Sprawdź jeszcze raz - musiałeś rozbierać wszystko i na pewno źle poskładałeś - jakieś wtyczki albo masa
  • Moderator Samochody
    Masy są przykręcone do korpusu wałka rozrządu z tyłu po prawej stronie auta
  • Poziom 16  
    Wszystkie wtyczki,mase i bezpieczniki sprawdzalem parokrotnie.Zastanawiam sie nad kontrolka silnika.Czy nie padl komputer, bo od niego idzie impuls na ta kontrolke.Nie wiem jak to sprawdzic i gdzie w tym modelu on sie znajduje.
  • Moderator Samochody
    Sterownik jest na prawym słupku, koło nóg pasażera, sprawdź czy dostaje zasilanie: 30 na A6 i 15 na C16 i D3
  • Poziom 16  
    Dzieki.Sprawdze to po powrocie z pracy.Jak tylko cos bede wiedzial to napisze.

    Dodano po 4 [godziny] 38 [minuty]:

    Napiecie jest na podanych zlaczach.Przy sprawdzaniu slychac klikanie przekaznikow.
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 16  
    Czy nie ma juz nikt pomyslu na moj problem?
    Prosze o pomoc.
  • Poziom 42  
    Czy masz aparat zapłonowy taki z gniazdem na 3 wtyki?
    Sprawdź jeszcze w okolicach miedzy aparatem a cewka zapłonową powinna być taka wtyczka duża chyba na 4 piny czy jest podłączona - tamtedy chyba idzie zasilanie komputera


    Cudów nie ma musiałeś coś przeoczyć
  • Poziom 42  
    Palec w rozdzielaczu chodzi , masz sterowanie na pinie 4 modułu zapłonowego?
  • Poziom 16  
    Tak...palec chodzi...Aparat zaplonowy ma gniazdo z trzema wtykami...Po wlaczeniu zaplonu jast napiecie na czarnym zewnetrznym wtyku i slabsze na drugim zewnetrznym.Podpiolem pod przewod idacy z cewki do apartu swiece i kontrolka sprawdzalem napiecia...Stykajac jeden z zewnetrznych stykow (tam gdzie bylo slabsze napiecie) przeskakiwala iskra na swiecy i slyszalem cykanie przekaznika ktory sie znajduje w mnowtrysku...Z tego co sie orientuje to to napiecie powinno sie znajdowac na srodkowym wtyku...ale nie jestem pewien...Sprawdzalem rowniez napiecia na wtyczkach od komputera...(30 na A6 i 15 na C16 i D3 )...napiecie jest...
  • Poziom 26  
    1Remus napisał:
    Sprawdzalem rowniez napiecia na wtyczkach od komputera...(30 na A6 i 15 na C16 i D3 )...napiecie jest...

    Nie powinno byc przypadkiem B1 zamiast D3 ? podaj kod silnika
  • Poziom 16  
    Silnik C14NZ...
    Nie wiem czy dobrze sprawdzam napiecia na wtyczkach od komputera...Moze ktos ma schemat...
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Sterownik Multec , 30 pomylona z 15/po kluczyku/ , ale wszystko gra.
    Sprawdz co pisałem wyżej.
  • Poziom 42  
    Na wtyczce w aparacie masz mieć zasilanie na jednym zewnętrznym i masę na drugim, a np. dotykając próbnikiem do środkowego (próbnik podłączony do masy lub plusa, bo nie pamiętam?!) ma przeskakiwać iskra z "cewki do masy" jeśli jest, to układ częściowo sprawny, a jak podłączysz do aparatu i kręcisz rozrusznikiem i zasilanie jest na wtyczce i nie ma iskry to Hall uszkodzony......tak mniej więcej
  • Poziom 16  
    Na wtyczce przy aparacie mam napiecie na obydwuch zewnetrznych wtykach,sprawdzajac probnikiem podlaczonym do masy...Podlaczajac do jednego zewnetrznego jest przeskok iskry na swiecy...Na srodkowym nie ma nic...Nie probowalem jeszcze na podlaczonym probniku do plusa... Mysle jednak ze Hall jest ok bo zamontowalem aparat do innej Astry,podobnie jak cewke i modul.Wszysko chodzilo...
  • Pomocny post
    Poziom 42  
    Na jednym plus akumulatora a na drugim minus, środkowy na razie zostaw w spokoju, na gniazdku jest chyba nawet nadrukowana polaryzacja, coś nie tak poskładłeś....!
  • Poziom 16  
    Tak...tylko co?Kazda wtyczka jest inna i nie mozna jej inaczej (odwrotnie ) podlaczyc...Raczej nie ma mozliwosci pomylki...A moze?...tylko gdzie?...
  • Moderator Samochody
    Ale pokręciliście z tą pinologią... 30 ma być na pinach B1 i C16 a 15 na A6.
    Na pewno masz wszystkie masy na głowicy przykręcone?
    Masy na pinach sterownika A12, B3, D1, D6.
  • Poziom 16  
    Tak...masa przy glowicy przykrecona i sprawdzona...
  • Poziom 16  
    Dzieki serdrczne za schemat...

    Dodano po 3 [godziny] 9 [minuty]:

    Sprawdzilem jeszcze raz napiecia na wtyku do komputera...Zauwazylem jedna dziwna rzecz...Sprawdzajac mase na przewodach przy glowicy to niknie po wlaczeniu zaplonu...Czy jest to normalne?...Na pokrywie zaworow jest a bezposrednio na kablach nie ma...Pojawia sie znowu po wylaczeniu zaplonu...
  • Poziom 42  
    Na głowicy / co masz na myśli / na którym pinie jej brak. Jeżeli na główicy silnika , to masa nadwożie + silnik.
  • Poziom 16  
    Do glowicy z tylu od strony paska rozrzadu sa przykrecone dwa cienkie przewody masowe wychodzace z wiazki.Wlasnie na tych przewodach niknie masa kiedy wlaczam zaplon.Po wylaczeniu zaplonu masa wraca.
  • Poziom 42  
    Chłopie popieprzyłeś aż miło
    Weź te kable dobrze jeszcze raz przykręć do silnika, możesz też wziąć kable rozruchowe i podłączyć cały silnik do minusa akumulatora na chwilę i zobacz czy jest inaczej
    Tam musi być masa
  • Poziom 10  
    hej :)
    Sprawdź czujik wału korbobego to jest najcząestrza przyczyna braku iskry.

    Moderowany przez Michu10:

    Upomnienie regulamin pkt 8.1 następnym razem ostrzeżenia

  • Poziom 17  
    Kup se klej, puściłeś bąka niech się błąka. Tam nie ma czegoś takiego, analfabeto!.

    Moderowany przez Michu10:

    Regulamin pkt 10.2, 10.8 ostrzeżenie#2

  • Poziom 16  
    Mam mila wiadomosc...przynajmniej dla mnie...silnik chodzi...Co poniekturzy mieli racje...Przyczyna bylo brak masy,ktora zreszta mierzylem "sto razy",tylko ze przy wylaczonym zaplonie...drobiazg ,a sprawil mi klopot...ale przynajmniej sie czegos nauczylem...

    Wszystkim bardzo dziekuje za porady i serdecznie pozdrawiam...
  • Poziom 42  
    Masz szczęście , ze jeszcze pracuje sterownik silnika.
  • Poziom 16  
    Mam jeszcze maly problemik...nie mam zabezpieczenia wtyczki przy aparacie zaplonowam...Fatalnie wyglada podwieszona drucikiem...
    W Oplu powiedziano mi ze sprzedaja tylko cale wiazki..na szrotach nie dostalem...
    Moze ktos ma kompletna wtyczke lub samo takie zabezpieczenie na zbyciu...Chetnie odkupie...