Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Brava 1,9 JTD (105) dymi na czarno!

Lefty 12 Sie 2009 11:42 16493 31
  • #1 12 Sie 2009 11:42
    Lefty
    Poziom 9  

    Witam,

    Jestem właśnie po wymianie rozrządu w mojej Bravie.
    Mam ją od nowego a, że na liczniku zrobiło się 110tys km to wypadało wymienić rozrząd, co zrobiłem.

    Po poskładaniu wszystkiego potestowalem trochę autko i zauważyłem że przy mocnym przyspieszaniu, czyli wciśnięciu pedału gazu do końca auto mocno dymi na czarno.

    Nie wiem czy to zbieg okoliczności czy może już dymiła tak wcześniej a tego nie zauważyłem ( na co dzien autko uzywane jest delikatnie )

    Rozrząd na pewno nie jest przestawiony, oznaczenia na pasku pokrywają się ze znakami.

    Razem z kompletem rozrządu wymieniałem czujnik położenia wałka rozrządu, ale to raczej nie ma znaczenia w niczym.

    Macie może jakąś koncepcję, co może być przyczyną takiego (mocnego) dymienia? Wiem, że JTD troche dymią, ale na pewno nie tak jak ten :)

    Z góry dzięki za odp ! Pozdrawiam

    0 29
  • #3 13 Sie 2009 09:15
    Lefty
    Poziom 9  

    glosny83 napisał:
    wtryski sprawdż


    Czyli muszę się udać do warsztatu? Sam nie jestem w stanie chyba nic zdziałać bez specjalnego sprzętu?

    0
  • #5 13 Sie 2009 20:07
    Lefty
    Poziom 9  

    A czy może to być wynikiem nieprawidłowego funkcjonowania EGR?
    Jak widać na fotce dmucha przy uszczelce :/ Moze by to rozebrać i wyczyścić? Jeszcze nigdy nie był czyszczony EGR a przebieg 110tys.

    Jak myślicie?

    Brava 1,9 JTD (105) dymi na czarno!

    0
  • #6 13 Sie 2009 21:18
    Michu10
    Poziom 32  

    Tak może być przyczyną dymienia zawór egr , zresztą pisane na forum nie raz, zaślep go blaszką i zrób próbę jeśli nie możesz zdiagnozować

    0
  • #7 13 Sie 2009 21:38
    robokop
    Moderator Samochody

    Ponadto po wymianie rozrządu pasowało by ustawić kąt wtrysku.
    edit:
    W rzeczy samej, common rail przecież.

    0
  • #8 13 Sie 2009 21:42
    Michu10
    Poziom 32  

    robokop napisał:
    Ponadto po wymianie rozrządu pasowało by ustawić kąt wtrysku.


    Jeśli to JTD to nie wykonujesz tej czynności to nie jest TD

    0
  • #9 13 Sie 2009 21:55
    bandi21
    Poziom 29  

    sprawdź czy kolektor dolotowy nie zarósł sadzami przez ten EGR

    0
  • #10 13 Sie 2009 21:57
    Lefty
    Poziom 9  

    hmmm w takim razie jutro rozbiore EGR i zobaczymy co tam siedzi :)

    A jeszcze pytanie co do tej uszczelki... rozumiem ze dac nowa? Czy wystarczy czyms uszczelnic? jesli tak to czym najlepiej?

    0
  • #11 13 Sie 2009 22:00
    Michu10
    Poziom 32  

    Zadna uszczelka lecz kawałek wyciętej blaszki na przykład z puszki po LECHU, zaślepiasz go aby nie kierował spalin na ssanie, rozumiesz?

    0
  • #12 13 Sie 2009 22:04
    Lefty
    Poziom 9  

    Michu10 napisał:
    Zadna uszczelka lecz kawałek wyciętej blaszki na przykład z puszki po LECHU, zaślepiasz go aby nie kierował spalin na ssanie, rozumiesz?


    Zaślepić w tym miejscu co puszcza ta uszczelka?
    No i mam zaślepić ten przewód od wydechowego przy samym zaworze? Nie ruszać tej uszczelki?

    Ps. Musi być po Lechu? w lodówce jest Żubr :D:D:D

    0
  • #13 13 Sie 2009 22:06
    Michu10
    Poziom 32  

    Może być Zubr, zaślepiasz na próbę co za problem wstawić kawałek blaszki w miejscu wlotu spalin na ssanie. Czy teraz jasne bo temat do zamknięcia

    0
  • #14 13 Sie 2009 22:08
    Lefty
    Poziom 9  

    Tak, jasne... ale czy temat do zamkniecia to nie wiem. Zobaczymy jutro co z tego wyjdzie jak rozbiorę. Tak czy inaczej dzięki za sugestie.

    0
  • #15 13 Sie 2009 22:43
    arczi1971
    Poziom 9  

    Odpuść sobie zawór EGR,uszkodzenie tego zaworu skutkuje jedynie spadkiem mocy, a tak na marginesie dymił ci przed wymianą rozrządu?

    0
  • #16 13 Sie 2009 22:47
    Lefty
    Poziom 9  

    arczi1971 napisał:
    a tak na marginesie dymił ci przed wymianą rozrządu?


    No wlasnie nie jestem pewien :( Zazwyczaj jezdze spokojnie. Teraz po wymianie rozrzadu troche go potestowalem zeby sprawdzic czy wszystko ok, no i zauwazylem ze mocno kopci przy przegazowaniu w górne granice obrotów.

    Moze to te wtryski?

    0
  • #17 13 Sie 2009 23:01
    maniana18
    Poziom 11  

    Co rozumiesz przez wymiane rozrządu? Dotykałeś się do zaworów? A poza tym Michau10 napisał, że przy JTD nie ustawia się pompy wtryskowej na znakach..... Pytanie właśnie do niego- Dlaczego? Co wytwarza ciśnienie na wtryskach? pytam bo nie jestem najlepszy w dieslu. POZDRAWIAM.

    0
  • #18 13 Sie 2009 23:07
    Michu10
    Poziom 32  

    JTD to układ rail, pompa nie wymaga ustawienia w fazie , funkcję kąta wtrysku nadzoruje EDC15, masz czujnik wysokiego na listwie oraz regulator na wyjściu z pompy wysokiego ciśnienia

    0
  • #19 14 Sie 2009 09:05
    Lefty
    Poziom 9  

    maniana18 napisał:
    Co rozumiesz przez wymiane rozrządu? Dotykałeś się do zaworów? A poza tym Michau10 napisał, że przy JTD nie ustawia się pompy wtryskowej na znakach.....


    No wymiana to wymiana, czyli pasek, rolka, napinacz i pompa wody.
    A wlasnie na kole pompy wtryskowej nie widzialem znaków. Poza tym na nowym pasku producent również podaje tylko dwa znaki, i tak jest ustawione wszystko.

    -1
  • #20 14 Sie 2009 09:26
    Michu10
    Poziom 32  

    [quote="Lefty"]

    maniana18 napisał:
    A wlasnie na kole pompy wtryskowej nie widzialem znaków. ustawione .


    To nie pompa wtryskowa lecz pompa wysokiego cisnienia cr, nie wymaga ustawienia w fazie juz pisałem ,po co tyle pytasz nie ma znaków

    0
  • #21 14 Sie 2009 09:45
    Lefty
    Poziom 9  

    [quote="Michu10"]

    Lefty napisał:
    maniana18 napisał:
    A wlasnie na kole pompy wtryskowej nie widzialem znaków. ustawione .





    po co tyle pytasz nie ma znaków


    Ale to nie ja pytam o znaki na tym kole :D

    Ja pytam o to , dlaczego tak mocno dymi... co moze byc przyczyną takiego zachowania.

    0
  • #22 14 Sie 2009 10:08
    Michu10
    Poziom 32  

    Dymi przyczyny problem z MAF, EGR, szczelność dolotu , wtryskiwacze, jedz na diagnostykę , podgląd w wartości mierzone z zadanymi podczas próby drogowej może rozwiązać Twój problem

    0
  • #23 14 Sie 2009 10:24
    maniana18
    Poziom 11  

    To pytanie zadałem z ciekawości, nie przejmujjcie się nim :D bo widze że narobiłem zamieszania :)

    0
  • #25 14 Sie 2009 15:21
    Michu10
    Poziom 32  

    No to teraz ale dałeś czadu, walisz mu na gaz jak w F1 to się nie dziw że dymi to diesel

    1
  • #26 14 Sie 2009 15:23
    Lefty
    Poziom 9  

    No tak, ale jak mocno przyspieszam na 1 czy 2 biegu to samochodu za mna nie widać, tak czarno od dymu. Sugerujesz ze to normalne? Bo jak dla mnie to za mocno kopci...

    0
  • #27 14 Sie 2009 15:37
    Michu10
    Poziom 32  

    Słuchaj podczas gwałtownego przyśpieszania pojawia się wzrost dymienia to nieuniknione, ale aby ograniczyć zbyt mocne dymienie , trzeba sprawdzić przepływkę , potencjometr gazu , czas wtrysku ( max prędkość to 1500ns , podczas uruchomienia sięga 3000ns) Na moje to chyba za dużo wymagasz od tego Fiata .

    0
  • #28 14 Sie 2009 19:31
    kwok
    Poziom 39  

    jeśli przez 110kkm go oszczędzałeś to daj mu na trasie obrotów przez jakieś 50km
    nawiasem mówiąc mechanik z BOSCH-a w Oslo n/t diesla common rail powiedział że te silniki muszą pracować w całym zakresie swoich obrotów (oczywiście nie cały czas na max ale przy rozpędzaniu do ok 2/3 zakresu obrotomierza) żeby dobrze pracowały i sam byłem świadkiem naprawy takiego auta (objaw - kopcenie przy depnięciu) Pan zalał markowe paliwo na stacji naprzeciwko i jazda na szwecję (tam można depnąć bo norwegia tylko 90km/h) i wrócił po 4godz uleczonym autem

    0
  • #29 20 Sie 2009 00:03
    cooltygrysek
    Warunkowo odblokowany

    No fakt paliwo na naszych stacjach to rzeczywiście sprawka naszego rządu ( akcyza ) ceny poszły w górę a jakość paliwa w dół to było do przewidzenia a swoja drogą to ciekawe czemu nie robią drakońskich kontroli jakości paliwa na stacjach :-) sam mam czasem problem z kopceniem w moim golfie III z 1.9 TDI jak naleje na shellu to wszystko jest oki a jak na innych to kopci.... Szanowny kolego recepta na diesla to inna stacja a swoja drogą diesel kopci po przegazowaniu ponieważ przy max obrotach tłoczysz do niego dużą dawkę paliwa a ono nie zdąży się dopalić :-) polecałbym sprawdzić jeszcze filtr powietrza ...

    0
  • #30 20 Sie 2009 09:25
    Lefty
    Poziom 9  

    Filterek powietrza byl wymieniony, wiec to odpada.
    Spróbuję wlać inne paliwko, może to pomoże... Aktualnie jestem w delegacji i Bravka stoi w garażu :)

    Dzięki za pomysły ! Dam znać jak coś się zmieni

    0