Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra 1.9 CDTi 2005 pali alternatory

13 Sie 2009 10:30 9891 15
  • Poziom 11  
    Witam

    Problem jak w temacie. Auto pali alternatory poszły już 4 sztuki, nikt nie może dojść co się dzieje. Po włożeniu alternatora wszystko jest ok, po przejechaniu np 400 km alternator pada (mostki prostownicze). Zdarzyło się też że spalił mostki chwile po włożeniu zregenerowanego alternatora. W serwisie nic nie wykryli mówią że wszystko jest ok. Firma z Gdyni regenerująca alternatory nie chce już udzielać gwarancji twierdząc, że wina nie leży po ich stronie. Zakładali coraz mocniejsze diody ale one i tak nie wytrzymują. Co może być przyczyną?

    Pozdrawiam
    Jarek
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • spec od auto-elektro
    Używają chińskiej tandety do regeneracji i jeszcze mają pretensje,ile dałeś za regenerację.P
  • Poziom 11  
    Witam

    Problem zaistniał u znajomego także dokładnie nie wiem jakie były koszty za regenerację, ale coś około 500-700 złotych.

    Pozdrawiam
  • Banner Multimetr Fluke 87VBanner Multimetr Fluke 87V
  • spec od auto-elektro
    Jędrek59 napisał:
    . A najlepiej poprowadź dodatkowy przewód od alternatora do akumulatora i zobacz co będzie


    Przecież to nowy samochód.P
  • Poziom 19  
    2005 to nowy? to golf z 96 tez nie jest stary, prawie nowy ;) posprawdzaj dobrze połączenia do tego alternatora, masa i zasilanie, lub zmien warsztat ktory robil regeneracje.
  • spec od auto-elektro
    ARTUR_STANCZUK napisał:
    2005 to nowy? to golf z 96 tez nie jest stary, prawie nowy ;) posprawdzaj dobrze połączenia do tego alternatora, masa i zasilanie, .


    Szkoda czasu na jałowe dyskusje.P
  • Poziom 19  
    viper z szacunikiem ale samochodem ktory ma prawie 4 lata mozna zrobic 300 tys km to wszystko moze sie zaczynac sypac, połączeniea w 1 kolejności po zawieszeniu.
  • spec od auto-elektro
    Można, ale to nie są samochody typu maluch czy golf ponieważ posiadają alternatory dużej mocy więc okablowanie jest 16mm² z mocnymi końcówkami więc zasadniczo trudne do przegrzania chociaż zdarzają się przypadki ale nie w tym temacie ponieważ uszkodzeniu ulegają mostki prostownicze a dlaczego to wiadomo bo dobry alternator po kompletnej regeneracji kosztuje od 1500 zł a takich pieniędzy nikt nie chce dać.P
  • Poziom 32  
    witam, generalnie kolega viper ma racje ,troszku tych vik C zrobiłem i jezeli nie było dzwona i mechaniory nie zapomnieli pozakładac mas i dobrze poskrecać np. zasilań na skrzynce bezpieczników, to mostki prostownicze musza byc dobre by wytrzymac anie takie by pasowały mechanicznie :D , powodzenia
  • Poziom 15  
    Wymień akumulator ,miałem taki przypadek Calibrze.
  • Poziom 25  
    Ja znowu miałem przypadek że same włączały sie świece żarowe zaraz po uruchomieniu silnika i one robiły taki pobór prądu że spaliły sie dwa alternatory.Sprawdz czy sie nie włączają tylko alternator musi ładowac bo u mnie tak sie działo jak zgasła kontrolka ładowania w tej samej chwili startowały świece (zepsuty był sterownik)
  • Poziom 13  
    Ja bym stawiał również na zbyt duży pobór prądu niż może dać alternator. Najlepiej by było sprawdzić prąd jaki wychodzi z alternatora po uruchomieniu silnika, możesz to zrobić miernikiem cęgowym lub jak masz (lub wiesz kto ma) bocznik ze 100A to i zwykłym woltomierzem sprawdzisz prąd alternatora. Używając bocznika to mógłbyś nawet i w czasie jazdy obserwować wydajność alternatora.
  • Poziom 11  
    Witam

    Dziękuję za wszystkie porady, kolejny alternator po regeneracji został zainstalowany, będziemy sprawdzać rzeczy o których mowa powyżej.

    Pozdrawiam
    Jarek
  • Poziom 13  
    Powiem szczerze zmorą tych alternatorów są diody prostownicze. W 90% uszkodzeń są to diody. Ja osobiście wstawiam do tych mostków prostowniczych diody Boscha o większej mocy i problem mam z głowy. Kto regenerował takie mostki to wie że zamienne diody chińskie o podobnym wyglądzie są gów..... warte, na szczęście w tych mostkach jest sporo miejsca więc można diody Boscha wcisnąć.

    Co mogę polecić autorowi postu to sprawdzić z jaką mocą prądową pracuje alternator, bo wiem że w tych autach były alternatory o mocy 100A lub 130A w zależności od wyposażenia. Jeżeli masz słabszy to zaopatrzy się w mocniejszy a jeżeli już masz mocniejszy to zaopatrz się w diody Boscha 70A numeru Cargo nie pamiętam obecnie (mogę ci podaj jak będziesz chciał) i sam (lub znajomy) z ręczną praska wciśniesz.
    Jak masz jakieś pytania to wal!!!
  • Poziom 15  
    wolltDE mam pytanie czy można kupić te diody boscha? jaki typ , wiem że są katody i anody .czy w tym typie mostka są 3 katody i 3 anody razem 6 szt?
    Ewentualnie jaki typ mostka kolega poleca do tego alternatora?

    Dodano po 2 [minuty]:

    i jeszcze jedno jak rozpoznać diodę + od - czyli katodę od anody, żeby nie pomylić bo to ponoć ważne.