Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wyposażenie ? Proszę o pomoc.

Mac3k 13 Sie 2009 16:37 6726 31
  • #1 13 Sie 2009 16:37
    Mac3k
    Poziom 20  

Witam.

Jestem Początkującym elektronikiem i chciałbym prosić was o radę.
    Mam do wydania max 200 zł (z przesyłkami)
    Na stację lutowniczą , miernik , i jakieś akcesoria dodatkowe .
    Myślałem o PT-936 i multimetrze Mastech MS8221C.
    Do tego jakiś odsysacz i ściągacz do izolacji.
    Proszę o podpowiedzi co do standardowego wyposażenia.

• #2 13 Sie 2009 17:45
    Alana
    Poziom 37  

Sporo zalezy od tego co bedziesz tymi narzedziami robil, czy to bedzie pod serwis czy [jak sadze po postach kolegi] bedziesz rozszerzal swoj warsztat hobbysty.

Lutownica:
    Na poczatek 40 lub 60W zasilana bezposrednio z sieci np TA za 17zl .
    Ja zaczynalam od transformatorowki LT 75/45 wiec to tez opcja. Cena w piekarz.pl 87zl.
    Na samym poczatku stacja hot air ci sie nie przyda.

Miernik:
    Polecam cos z seri M890G np TEN za 57zl. Bardzo podobny do tego ktory pokazales tylko tyle ze nie ma automatycznej zmiany zakresu pomiarowego i zakres pomiaru kondensatorow jest mniejszy.

Odsysacz:
    COS TAKEIGO za 7zl spokojnie ci wystarczy, lutownic z odsysaczem jako 1 narzedzie nie testowalam.

Inne drobiazgi:
    Zainwestuj w sensowne szczypce do ciecia drutu, ja mam bardzo podobne do tych i jestem zadowolona. Do tego male szczypce plaskie, maly i duzy wkretak plaski, maly i duzy wkretak krzyzowy. Sciagacz do izolacji kupilam jak bylam na twoim etapie i sie od tamtej pory kurzy sie na dnie narzedziowki. Dobry noz monterski albo scyzoryk tzw "szwajcarski" czy "MacGyver" to o wiele sensowniejszy wybor.