Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Zawory do wyregulowania e30

Moto124 13 Sie 2009 18:49 5896 12
  • #1 13 Sie 2009 18:49
    Moto124
    Poziom 9  

    Witam mam do ustawienia zawory w BMW E30 2.0 rzedowka 6-cylindrowa, lecz w 6-cylindrowym silniku jeszcze nigdy nie ustawialem zaworow, sa jakies znaki na kole pasowym wedlug ktorych trzeba ustawic? I trzeba to zrobic tak zeby 720 stopni podzielic na 6 czyli co 120 stopni obracac walem i regulowac poszczegolne cylindry? I jaka jest kolejnosc zaplonu w tym silniku. Prosze o pomoc.

    0 12
  • #2 13 Sie 2009 20:42
    Daro122
    Poziom 28  

    Ustawiasz tak samo jak 126p ,zidentyfikuj parę tłoków poruszającą się razem w jednym zawory się mijają ustawiasz w drugim i tak wszystkie po kolei . Gdy ustawiam zawory w takich silnikach w ogóle nie patrze na wał korbowy a obserwuje prace zaworów w cylindrach pracujących w parach , dla mnie silnik może mieć i 100 cylindrów bez różnicy . Jak załapiesz będziesz się potem z tego smiał jakie to łatwe ,pozdrawiam.

    0
  • #3 13 Sie 2009 23:23
    Moto124
    Poziom 9  

    Ale ja bardzo dobrze znam metode na mijanke o ktorej mowisz, tylko w silniku szesciocylindrowym jest inaczej niz w cztero bo obracasz walem o 120 stopni a nie o 180. Wie ktos moze jaka jest kolejnosc zaplonu w tym silniku i czy silnik ten posiada aparat zaplonowy?

    0
  • #5 13 Sie 2009 23:48
    Moto124
    Poziom 9  

    A jestes pewny ze tloki pracuja w tej kolejnosci? Jezeli jak mowisz na mijanke ustawic to nie ma problemu zawor wydechowy sie musi zamykac a ssacy otwierac jak dobrze pamietam? I czy ktos wie czy posiada aparat zaplonowy ten silnik?

    0
  • #6 27 Lis 2009 21:11
    SerekBMWE30
    Poziom 9  

    Jędrek59 napisał:
    Kolejność pracy znajdziesz tutaj http://www.tas-moto.org/opcja.php?kat=leksykon&id=404.. Jak napisał Daro122 tłoki poruszają się parami: 1-6, 2-5, 3-4 (wyważenie silnika). Gdy mijają się zawory 1-go regulujesz 6-ty, gdy mijają się zawory 6-ego regulujesz 1-szy itd


    Co za bzdura !!!
    Jakby co to kolejnośc zapłonu silnika sześciocylindrowego M20 jest :1-5-3-6-2-4
    Silink nie ma aparatu zapłonowego , chyba ze ten najstarszy model M20
    Regulacja jest banalnie prosta wystarczy że krzywka ustawia sie ukośnie do dzwigienki tą dłuższą stroną w dół ( szczelinomierz wpycha się miedzy krzywkę wałka rozrządu a zaworem) luz zaworowy na zimnym silniku 0.25

    0
  • #7 28 Lis 2009 04:08
    IPLO
    Poziom 9  

    oczywiscie mozesz sie pobawic z tymi ustawieiami ja nawet maiłem 0.22 i nie narzekałem

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie nr.2 - luz zaworów ustawia się tak jak fabryka nakazuje, a nie w/g "widzimisię" - porada szkodliwa.

    0
  • #8 28 Lis 2009 20:34
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #9 29 Lis 2009 15:58
    IPLO
    Poziom 9  

    MIAŁEM magistrze obsiewaczu tylko ze wałek miałem inny

    Moderowany przez robokop:

    Wypisywanie bzdur, ubliżanie innym użytkownikom, niechlujna pisownia - blokada pisania. Bezterminowa.

    0
  • #10 29 Lis 2009 16:13
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #11 01 Gru 2009 08:40
    speaker63
    Poziom 2  

    Owik znowu Ty??? Przecież kolega napisał że miał 0,22 i nie narzekał a Ty mu wyskakujesz że 0,22 robi różnicę w porównaniu do 0,25

    Moderowany przez robokop:

    Ostrzeżenie - post nic nie wnoszący. Regulamin pkt. 8.4, 10.2.

    0
  • #12 02 Gru 2009 00:26
    BRYS_
    Poziom 22  

    "A to po nodze można poznać,prawa noga to jest ta w której duży palec jest po lewej stronie":D(kabaret Moralnego Niepokoju w skeczu"drzwi").

    A tak poważnie:wystarczy pierwsze lepsze zdjęcie wału od BMW wyrwane nawet z Allegro i po długości korbowodów można poznać który tłok pracuje z którym jednocześnie:
    Zawory do wyregulowania e30
    Zawory do wyregulowania e30

    W tym przypadku 1-6,2-5,3-4.

    0
  • #13 02 Gru 2009 01:09
    manta
    Poziom 39  

    Panowie odnośnie tego postu i paru innych proponuje wprowdzić OBOWIĄZEK znajomości cyklu pracy silnika czterosówowego.Ostatnia moja odpowiedz wylądowała w koszu gdyż założyciel postu nie wiedział o czym pisze.Więc do regulaminu proponuje dołączyć pojęcie dwusów czterosów wankel itp.I ustanowić jako punkt regulaminu znajomość tych obiegów jako możliwość pisanie w tym dziale Kto za????????

    0
  Szukaj w 5mln produktów