Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Nie laduje alternator Mercedes S320

alek44 13 Sie 2009 19:12 3845 8
  • #1 13 Sie 2009 19:12
    alek44
    Poziom 10  

    W moim Mercedes S320CDI (220) nie ma ladowania. Mierzylem na baterii okolo 11,7Volt i co dziwne nie swieci sie kontrolka ani nie ma usterki poza SRS (ale to jak wiadomo normalne jak jest niskie napiecie).
    Co ma kontrole nad regulatorem silnik czy lewy albo prawy SAM. A moze szczotkom nastal koniec? Prosze o jakies podpowiedzi.

    0 8
  • #2 13 Sie 2009 19:22
    iras24
    Poziom 17  

    szczotki albo regulator

    0
  • #3 13 Sie 2009 19:46
    alek44
    Poziom 10  

    ....albo przewody, albo komputer...
    auto ma 130000km i jestem pierwszy wlasciciel i nie sadze aby po tak krotkiem czasie szczotki by wysiadly

    0
  • Pomocny post
    #4 13 Sie 2009 19:49
    Pawel wawa
    Admin grupy Samochody

    Kontrolka w ogóle się zapala po kluczyku?

    0
  • #5 13 Sie 2009 19:54
    alek44
    Poziom 10  

    Tak i napieciy jest normalne (13V kiedy pracuje motor) az po kilku sekundach spada ponizej jak 12Volty

    1
  • Pomocny post
    #6 13 Sie 2009 20:51
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Alternator pracuje bez obciążenia i dlatego wszystko będzie ok. oprócz ładowania. Sprawdź czy na alternatorze jest połączenie z akumulatorem, a zwłaszcza na połączeniu akumulator-rozrusznik-alternator.

    0
  • Pomocny post
    #7 13 Sie 2009 21:42
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Jeśli pasek jest prawidłowo napięty (raczej jest- to Mercedes) sprawdź napięcie między zaciskiem plusowym alternatora a jego masą (nie masą silnika ani masą samochodu) przy włączonych światłach drogowych. Jeśli sam alternator daje napięcie rzędu 14÷14,5 Volt to alternator jest sprawny, zmierz wtedy napięcie na akumulatorze- może być niższe o nie więcej niż ok. 0,3 V. Jeśli różnica jest większa szukaj spadków napięcia (mogą być nawet na połączeniu obudowy alternatora z blokiem silnika. Zaś jeśli między obudową alternatora a jego zaciskiem prądowym jest napięcie niższe niż 13V na początek zamień regulator. Pod żadnym pozorem nie odłączaj akumulatora od instalacji podczas pracy silnika! Jeśli zamiana regulatora nie da poprawy wymień kompletny alternator lub udaj się do elektryka. Nie uruchamiaj również silnika jeśli przewody są odłączone od alternatora(szczególnie prądowy)

    0
  • #8 13 Sie 2009 22:28
    alek44
    Poziom 10  

    Pod silnikiem jest skrzynka taka czarna i w niej oprocz pradu byla woda, wszystko zardzewialo. Dochodzi tam tez kabel od startera i po odczyszczeniu jest ok. no prawie ok. napiecie jest okolo 13.4V ale nie spada. Tylko co ciekawe, czemu taka technologia nie podaje zadnej usterki? Dzieki za zainteresowanie i madre wskazowki Jedrek59 i serwisGH.
    A alternator jest pod co wlonczony SAM czy motor? chodzi o kontrole regulatora napiecia.

    1
  • #9 13 Sie 2009 22:44
    gimak
    Poziom 36  

    U mojego sąsiada garażowego w leciwym mercedesie też miał problemy z akumulatorem, jeździł do elektryka, wymienił akumulator, alternator, regulator napięcia i nic, a przyczyna była prozaiczna - miał zwarty wyłącnik świec żarowych.

    1
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo