Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Vectra B 2.0 16v 2.0XEV nie chodzi na wszystkie cylindry

lumi3 13 Sie 2009 19:22 9057 20
  • #1 13 Sie 2009 19:22
    lumi3
    Poziom 11  

    Dziasiaj wracajac z pracy moja viki zrobiła sie słabsza i zaczeło cos tyrkotac rytmicznie stukac jakby oraz na niskich obrotach chce zgasnac.Po przyjechaniu do domu wyciagłem swiece i jedna była cała od oleju az kapało na zawnatrz i wewnatrz po drugie dmucha siwym dymem spod korka wlewu oleju.Domyslam sie ze nie pali na jeden cylinder ale co sie mogło stac mechanik przez telefon mówił ze teraz nie ma czasu w przyszłym tygodniu zobaczy ale podejrzewa pekniety tłok albo pierscienie dodam ze silnik miał delikatne progi 40000tys temu.Spotkał ktos sie z takimi objawami wiem ze dopiero po zdjeciu głowicy okaze sie co jest ale prosze o sugestie

  • #2 13 Sie 2009 20:00
    Michcio 88
    Poziom 16  

    U mnie w daewoo leganzie z tym silnikiem, jak słyszałem stuki w silniku przy wolnych obrotach i strasznie kopcił potem. To Korbowód pokazał się na zewnątrz :-P. Mechanik może mieć racje i radził bym go nie odpalać ani nie przegazowywać dopóki da się coś zrobić. U mnie stało się to przy około 3tysiącach obrotów;-).

  • #3 13 Sie 2009 20:50
    Jędrek59
    Poziom 17  

    Miałem podobny przypadek- silnik pracował na 3-ech cylindrach. Pomierzyliśmy ciśnienie sprężania, brak na trzecim, krzywki na wałku rozrządu-OK. Zdjęliśmy głowicę, przegrzana uszczelka na mostkach między cylindrami. Wydawało się że problem z głowy, założyliśmy nową uszczelkę, zmontowaliśmy i uruchomili silnik- dalej chodzi na trzech cylindrach!!! Na powrót zdjęliśmy głowicę i wlaliśmy kilka cm³ benzyny na denko tłoka trzeciego cylindra- wsiąkła jak woda w piach. Zdjęliśmy miskę olejową i wyjęli tłok- pęknięty. Nie stawiaj pochopnej diagnozy zanim nie będziesz na 100% pewien bo stracisz czas i pieniądze.

  • #4 13 Sie 2009 20:58
    Usunięty
  • #5 13 Sie 2009 21:13
    lumi3
    Poziom 11  

    Cisnienia nie sprawdzałem bo nie mam czym a mechanik nie ma czasu olej mi brał około 2 litry na 10000tys to nie było zle jak na przebieg 180000tys.Wykluczam wał korbowy bo mi raczej nic nie stuka tylko tyrkocze tak jak koło fortuny.moim zdaniem nie chodzi na jeden gar ale co jest powodem to nie wiem napewno nie kable ani swiece bo sprawdzałem i wydaje mi sie ze pali na wszystkie ale na jednym nie ma cisnienia albo nawet na dwóch.stan oleju miałem na min zamierzałem dolac ale to sie stało pekniety tłok albo pierscienie ewentualnie zawór.piszczie o swoich przypdkach

  • #6 14 Sie 2009 14:59
    Michcio 88
    Poziom 16  

    U mnie też to nie było pukanie, czasami puknął a czasami nie. Wymieniłem uszczelkę i ciśnienia nie miał dalej na jednym. A po tym jak mi wyleciał korbowód, wysnułem taką teorię że: Obróciła mi się panewka na wale i w końcu stopka korbowodu nie wytrzymała i puściła ale że był rozpędzony wał to dobił tłok w głowicę i ja rozharatał nawet w misce olejowej znalazłem zawór:-P. A kawałki panewki i korbowodu leżały na zagięciu wydechu w tym miejscy co wchodzi pod silnik. Z ciekawości zdjąłem miskę i nawet wał był popękany:-P.

  • #7 14 Sie 2009 15:03
    lumi3
    Poziom 11  

    o u mnie tak napewno nie jest dlatego ze silnik chodzi w miare tak mozna powiedziec normalnie nie ma jakis wielkich stuków a raczej nic nie stuka tylko tak jakby włozyc cos w szprychy słychac to na wyzszych obrotach ponad 3500tys a na niskich obrotach dusi sie

  • #8 20 Sie 2009 10:51
    1Remus
    Poziom 16  

    Brak cisnienia,dym z tlumika...Moim zdaniem pekniete pierscienie...one tak dziwnie grzechocza...

  • #9 07 Wrz 2009 17:35
    lumi3
    Poziom 11  

    Auto wstepnie naprawione wydmuchało uszczelke pod głowica wydmuchało miedzi 3 a 4 cylindrem poprostu zrobiła sie przerwa wypaliło przerwe auto chodzi ale mechanik sprawdzał cisnienie i stwierzdił ze na jednym cylindrze ma słabe cisnienie na pozostałych ma 12 a na tym felernym tylko 6.I mam pytanie co z tym dalej robic wiadomo remont kosztowny wymiana silnika poradzcie co zrobic.A co moze byc przyczyna duzego spadku cisnienia.

  • #10 08 Wrz 2009 07:38
    1Remus
    Poziom 16  

    Witaj...
    Nasuwaja sie pytania...Czy mechanik ktory wymienial uszczelke sprawdzil szczelnosc pierscieni i zaworow???...Czy glowica byla planowana???...Jest sposob sprawdzenia powodu braku cisnienia w cylindrze nie sciagajac glowicy...Wylamac w starej swiec obudowe porcelanowa...Przewiercic zeby byla drozna i przymocowac do szlaucha z sprezonym powietrzem,tak zeby mozna ja bylo wkrecic do glowicy przy cylindrze na ktoram nie ma kompresji...Pompowac powietrze i sprawdzic gdzie dmucha...Jezeli w miske oleowa to pierscienie sa nieszczelne...Jezli w rure wydechowa to zawor wydechowy...Jezeli w kolektor ssacy to zawor ssacy...Jezeli w obieg wodny to uszczelka lub glowica jest peknieta...Mysle ze to jest najprostszy sposob sprawdzenia nie sciagajac ponownie glowicy...Moze sa prostsze ale ich nie znam...

    Pozdrawiam...

  • #11 08 Wrz 2009 14:32
    Michcio 88
    Poziom 16  

    O widzę że ktoś już próbował tej metody. To stara metoda ale skuteczna i rzadko się jej stosuje, tak robiono kiedyś. Myślę że to mogą być pierścienie te silniki są dobre ale pierścienie słabe ale gdybać to sobie można, jak się nie widzi silnika narazie można przypuszczać. ;-)

  • #12 08 Wrz 2009 17:35
    Usunięty
  • #14 10 Wrz 2009 21:00
    Usunięty
  • #15 10 Wrz 2009 21:27
    olel
    Poziom 17  

    Witam Kolego! trzeba gruntownie sprawdzać wszystko po kolei, sprawdź szczelność zaworów (odwróć głowicę gniazdami do góry i wlej parafiny albo benzyny czy coś tam) jeśli okaża sie nieszczelne to masz pierwszy problem ale to nie koniec, spraw potem szczelność w cylindrach.

  • #16 10 Wrz 2009 23:57
    lumi3
    Poziom 11  

    tak jak napisałem uszczelka po głowica została wymieniona tylko i silnik chodzi ale nie ma cisnienia na jednym cylindrze ma 6 atmosfer czy czegos tam na pozostałych ma po 12 wiec nie jest zle przy 136 konnym silniku da sie tak jezdzic.leci dym z korka wlewu oleju i troche kopci z wydechu na wolnych obrotach troszeczke sie dusi na wyzszych nic nie czuc poza spadkiem mocy.co moze oznaczac dym z korka oleju pierscienie czy bardziej którys zawór albo jeszcze cos innego.

  • #17 11 Wrz 2009 07:11
    1Remus
    Poziom 16  

    Przeczytaj dokladnie co napisalem wyzej...
    Jezeli dymi z pod korka wlewu oleju wskazuje to raczej na pierscienie...Przykryj wlew oleju reka przy chodzacym silniku...Sprawdz czy buduje sie cisnienie...Ale nie jest to dokladne badanie...Dym z rury wskazuje na uszczelniacze na zaworach...

  • #18 11 Wrz 2009 07:29
    piotrekn95
    Poziom 24  

    A czy któryś zawór nie jest przepalony? Ja tak miałem w astrze.

  • #19 11 Wrz 2009 08:37
    Zdunek 25
    Poziom 15  

    W takim przypadku zanim dokona się rozbierania ponownie należy zmierzyć ciśnienie przeprowadzić
    " próbę olejową" .Do cylindra który ma niskie ciśnienie wstrzyknąć około 2cm³ oleju
    Jeżeli ciśnienie wzrośnie mamy uszkodzenie na pierścieniach jeżeli nie to zawory ,
    przy środkowych cylindrach może być wada uszczelki lub źle założona

  • #20 11 Wrz 2009 13:07
    Michcio 88
    Poziom 16  

    Po tym co pisze właściciel to można wnioskować że pierścienie a wręcz na pewno. A przy okazji nie zaszkodzi sprawdzić i zrobić komplet napraw głowicy. Oplowskie silniki mają to do siebie że nie trzymają uszczelniacze.

  • #21 21 Lut 2014 00:54
    lumi3
    Poziom 11  

    Pierścienie na 4 popękane teraz działa ok

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME