Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault Kango Silnik 1.1i Problem z kompresją

fura91 13 Sie 2009 21:15 1205 8
  • #1 13 Sie 2009 21:15
    fura91
    Poziom 9  

    Witam. Mam problem przy aucie renault kango a mianowicie chodzi o kompresje, problem na 2 i 3 garze. Pierwszy gar ma kompresje 9,5 bara 2 i 3 po 5,5 bara a 4 10 barów. Martwi mnie 2 i 3 gar. Silnik ma przejechane 240 tyś km bez remontu. Po odpaleniu nie widać dziwnego zachowania silnika nie szarpie, równo pracuje. Oleju nie bierze grama. Płyn chłodzący w porządku brak oznak oleju w wodzie i odwrotnie. Nie dymi z miejsca bagnetu do oleju. Z rury wydechowej też w porządku, nic się nie wylewa nie dymi na kolorowo nie śmierdzi benzyną. Wymieniłem przewody wysokiego napięcia, świece. Jak podleję 2 i 3 gar olejem po przez otwór od świecy kompresja wzrasta do 7,5 bara. Może wystarczy uszczelka pod głowicą? Zawory wyregulować/ wymienić? Pierścienie na tłokach? Prosił bym o radę co może być nie tak?? Powiedziano mi że czeka mnie remont całego silnika co muszę się liczyć z kosztem 4 tyś.

    0 8
  • #2 13 Sie 2009 21:39
    Michu10
    Poziom 32  

    Jeśli jest tak jak piszesz to dziwne że silnik prawidłowo pracuje , a jakie były by koszty ? Trzeba zweryfikować stan po zdjęciu głowicy

    0
  • #3 13 Sie 2009 21:42
    robokop
    Moderator Samochody

    Przy 5.5 bara silnik powinno "telepać" i to porządnie. Albo nie umiecie mierzyć, albo miernik macie do bani. Ponadto 240 tys jak na tak mały silnik w samochodzie tej wielkości to graniczny przebieg - remont generalny nieunikniony, żadne półśrodki typu wymiana samych pierścieni.

    0
  • #4 13 Sie 2009 21:43
    fura91
    Poziom 9  

    Zrobiłem coś takiego że zdjąłem kable od świecy 2 i 3 cylindra i samochód pracował nadal a gdy są podpięte wszystkie i zdejmę pierwszy lub 4 samochód gaśnie. Silnik pracuje równo w miarę tak jak pisałem oczywiście podczas jazdy czuć że brak mu kompresji bo po prostu jest słaby

    0
  • #5 13 Sie 2009 21:45
    Michu10
    Poziom 32  

    To co tutaj dużo rozważać , remont kapitalny.

    0
  • #6 13 Sie 2009 21:47
    fura91
    Poziom 9  

    A czy wymiana na przykład na nowy silnik nie jest tańszą alternatywą niż remont jeśli nic nie da się poradzić?

    0
  • #7 13 Sie 2009 21:49
    Michu10
    Poziom 32  

    Oczywiście że może być bardziej racjonalnym rozwiązaniem

    0
  • #8 13 Sie 2009 21:52
    fura91
    Poziom 9  

    A czy przy wymianie silnika muszę się liczyć z jakimiś dodatkowymi wymianami typu pompa paliwa, układ chłodzenia, skrzynia?

    0
  • Pomocny post
    #9 13 Sie 2009 21:55
    Michu10
    Poziom 32  

    Zadajesz dużo pytań , słuchaj jeśli wymieniasz silnik oczywiście jak będzie taka potrzeba na taki sam, to nie może być żadnych niespodzianek. Zamykam

    0