Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa Poland
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fh 480 2007 problem z adblue

piotr682 14 Sie 2009 09:34 10946 20
  • #1 14 Sie 2009 09:34
    piotr682
    Poziom 10  

    witam mam problem z volvem fh480 2007 r , wyświetla błędy
    psid 105 (błędna reakcja z systemu mechanicznego)
    ppid 273 mid 0 (uds ciśnienie ścieków)
    ppid 278 (uds poziom ścieków , wartość poniżej normy)
    czy może ktoś mi coś podpowiedzieć na ten temat

    0 20
  • Texa Poland
  • #2 14 Sie 2009 11:16
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • Texa Poland
  • #3 14 Sie 2009 21:43
    piotr682
    Poziom 10  

    jak dobrze zrozumiałem to czeka mnie wymiana pompy od adblue

    0
  • #4 14 Sie 2009 23:46
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    A które z tych usterek są aktywne i ile mają rejestracji? Ile jest AdBlue w zbiorniku? i kiedy był ostatnio tankowany?

    0
  • #5 15 Sie 2009 16:11
    piotr682
    Poziom 10  

    adblue jest pełno(kierowca zatankował w środe) a te trzy błędy są cały czas aktywne

    0
  • #6 15 Sie 2009 18:12
    tadek900rs2
    Poziom 10  

    Sprawdź dokladnie instalację elektryczną pompy ad-blue od centralki do pompy i połączenia masowe.Często gnije instalacja

    2
  • #7 16 Sie 2009 19:40
    638936
    Użytkownik usunął konto  
  • #8 17 Sie 2009 07:54
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    mimisio napisał:
    System scr w stanie ograniczonych osiągów, przerwanie dozowania,padła pompa ,za niskie ciśnienie regenta obróbki.
    pompa Boscha do kosza :D

    0
  • #9 04 Wrz 2009 11:24
    Hose Y Ramon
    Poziom 10  

    serwis_gh - nie do kosza tylko do naprawy, kolega robił coś takiego w Volvo koło Łodzi. Coś mu wymienili w pompie ( jakieś gumki ) i chodzi.

    0
  • #10 04 Wrz 2009 11:59
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Jeśli uszkodzony był któryś z elementów (patrz załącznik) z rysunku to jak najbardziej do naprawy. Jeśli uszkodzi się pompa to albo używka albo niestety nowa.

    1
  • #11 23 Sty 2010 13:45
    laniak
    Poziom 9  

    Witam,
    a może ktoś posiada opis do tego schematu?

    0
  • #12 13 Kwi 2010 21:59
    DeAdoR
    Poziom 9  

    serwis_gh - nie do kosza tylko do naprawy, kolega robił coś takiego w Volvo koło Łodzi. Coś mu wymienili w pompie ( jakieś gumki ) i chodzi.



    Mam wielką prośbę czy mógłbyś mi podać numer telefonu do tego gościa co zregenerował tą pompę?. Będę bardzo wdzięczny

    0
  • #13 13 Kwi 2010 22:13
    Hose Y Ramon
    Poziom 10  

    On to robił w serwisie VOLVO pod Łodzią, Żgów czy coś. Musi być w spisie serwisów VOLVO.

    Wziąłem od niego telefon: 42 227 85 85

    0
  • #14 10 Maj 2010 20:18
    DeAdoR
    Poziom 9  

    Mam jeszcze takie pytanie. Gdzie można dostać( i czy w ogóle można dostać) gumowe membrany do pompy ad blue. Bo napisaliście że wymienialiście w tamtym serwisie więc może są. Jak ktoś wie proszę o odp. Dziękuje

    0
  • #15 31 Sty 2011 01:30
    slimmm
    Poziom 9  

    Witam koledzy podepnę się pod temat.

    Mam problem posrednio związany z pompą adblue volvo 2007 440

    otóż pompa generuje zakłócenia na szynie danych diagnostycznej...
    [skretka pomaranczowo-szara] i przez to nie działała: wskaźnik ciśnienia oleju
    doładowania, temperatury cieczy, temp. oleju w skrzyni biegów i silnika,
    ponadto wskazania biegów (i-shift) itp., nawet komputer diagnostyczny też nie mógł się połączyć, po odpięciu kostki przy pompie
    adblue wszystko OK, mineliśmy kable idące w wiązce od kabiny do kostki prowadząc
    osoby przewód ale nie przynioslo to rezultatu,sadzilem że coś z pompą jest
    nie tak podpieliśmy inną sprawną pompe ale to samo ... w innym samochodzi jest OK... teraz moje pytanie co może być przyczyną ?
    czy inne urządzenie wspolpracujące z pompą zakłóca jej pracę tym samym
    wysyła zakłócenia na szynę danych czy sterownik w pompie będzie uszkodzony
    ale tym samym czemu po podpięciu innej pompy na 100% sprawnej
    sytuacja się powtarza ?

    0
  • #16 31 Sty 2011 09:43
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Czy w/w sygnały są obecne w szynie CAN z silnika? Oscylogramy CAN i zasilanie sterownika sprawdzane?
    AdBlue widzi obroty silnika i temperaturę? Mi to wygląda na brak CAN do wskaźników lub usterkę w wskaźnikach, o ile powyższe pomiary zostały wykonane.

    0
  • #17 31 Sty 2011 21:55
    wyntech
    Poziom 15  

    sprawdż czy pod dekielkiem nie pływa wszystko w adblue i sie nie smaży czasem

    0
  • #18 31 Sty 2011 23:07
    miko34
    Poziom 14  

    Witam , może to ci troszkę ułatwi diagnozę przy ad blue , sorry wszystkie informacje mam po angielsku. Przed wymianą czegokolwiek proponował bym zacząc od sprawdzenia zasilania pompy no i takie pytania, kiedy ostatnio był zmieniany filtr ad blue oraz czy w zbiorniku ad blue jest rzeczywiście ad blue , ostatnio miałem przypadek kiedy to kierowca zalał olej napędowy zamiast ad blue.

    0
    Załączniki:
  • #19 01 Lut 2011 08:39
    Meteo33
    Poziom 17  

    To się zdarza. DObrze jest dać naklejkę (jeśli nie ma) z ostrzeżeniem co wlewać bo pompy są bardzo drogie.

    0
  • #20 08 Lut 2012 22:03
    gregpa
    Poziom 11  

    Witam, ja również podepnę się pod temat, potrzebuje opisu kodu błędów i ewentualnej podpowiedzi gdzie szukać usterki

    MID128 PSID107 FMI5
    MID128 PPID275 FMI1

    1
  • #21 11 Lut 2012 21:00
    rafifer
    Poziom 10  

    Wszystkie zarejestrowane kody dotyczące AD Blue są w pamięci OBD, czyli nawet raz wygenerowany błąd będzie niestety aktywny aż do czasu wykasowania go przez V-Cads pro czyli przez dealera lub kogoś kto ma sprzęt do diagnostyki Volvo (TEXA tez da rade) Co do Twojego problemy to wymiana pompy raczej będzie ostatnia rzeczą. Ciężko jest diagnozować cokolwiek przez internet ale jest parę podstawowych testów. Pierwszym jest sprawdzenie czy poziom czynnika Ad Blue w zbiorniku jest taki sam ja na wyświetlaczu na desce. Częstym problemem jest czujnik poziomu płynu Ad Blue. Pokazuje ful a fizycznie go nie ma stad brak w dozowaniu. Wadliwy zawór dozujący, zapchane filtry na pompie czy tez słaba wydajność pompy. Tak czy inaczej masz o tyle szczęście ze nie masz pojazdu z 2008 roku po z tym problemem odcięło by ci jeszcze parę kocyków. Proponuje diagnostykę w ASO a potem naprawe san sobie zorganizujesz. W razie jakichś diagramów elektrycznych służę pomocą. Pozdrawiam.

    0