Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Texa PolandTexa Poland
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

volvo fh 480 2007 problem z adblue

14 Sie 2009 09:34 11615 21
  • Poziom 10  
    witam mam problem z volvem fh480 2007 r , wyświetla błędy
    psid 105 (błędna reakcja z systemu mechanicznego)
    ppid 273 mid 0 (uds ciśnienie ścieków)
    ppid 278 (uds poziom ścieków , wartość poniżej normy)
    czy może ktoś mi coś podpowiedzieć na ten temat
    Darmowe szkolenie: Ethernet w przemyśle dziś i jutro. Zarejestruj się za darmo.
  • Texa PolandTexa Poland
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 10  
    jak dobrze zrozumiałem to czeka mnie wymiana pompy od adblue
  • Texa PolandTexa Poland
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    A które z tych usterek są aktywne i ile mają rejestracji? Ile jest AdBlue w zbiorniku? i kiedy był ostatnio tankowany?
  • Poziom 10  
    adblue jest pełno(kierowca zatankował w środe) a te trzy błędy są cały czas aktywne
  • Poziom 10  
    Sprawdź dokladnie instalację elektryczną pompy ad-blue od centralki do pompy i połączenia masowe.Często gnije instalacja
  • Użytkownik usunął konto  
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    mimisio napisał:
    System scr w stanie ograniczonych osiągów, przerwanie dozowania,padła pompa ,za niskie ciśnienie regenta obróbki.
    pompa Boscha do kosza :D
  • Poziom 10  
    serwis_gh - nie do kosza tylko do naprawy, kolega robił coś takiego w Volvo koło Łodzi. Coś mu wymienili w pompie ( jakieś gumki ) i chodzi.
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Jeśli uszkodzony był któryś z elementów (patrz załącznik) z rysunku to jak najbardziej do naprawy. Jeśli uszkodzi się pompa to albo używka albo niestety nowa.
  • Poziom 10  
    Witam,
    a może ktoś posiada opis do tego schematu?
  • Poziom 9  
    serwis_gh - nie do kosza tylko do naprawy, kolega robił coś takiego w Volvo koło Łodzi. Coś mu wymienili w pompie ( jakieś gumki ) i chodzi.



    Mam wielką prośbę czy mógłbyś mi podać numer telefonu do tego gościa co zregenerował tą pompę?. Będę bardzo wdzięczny
  • Poziom 10  
    On to robił w serwisie VOLVO pod Łodzią, Żgów czy coś. Musi być w spisie serwisów VOLVO.

    Wziąłem od niego telefon: 42 227 85 85
  • Poziom 9  
    Mam jeszcze takie pytanie. Gdzie można dostać( i czy w ogóle można dostać) gumowe membrany do pompy ad blue. Bo napisaliście że wymienialiście w tamtym serwisie więc może są. Jak ktoś wie proszę o odp. Dziękuje
  • Poziom 10  
    Witam koledzy podepnę się pod temat.

    Mam problem posrednio związany z pompą adblue volvo 2007 440

    otóż pompa generuje zakłócenia na szynie danych diagnostycznej...
    [skretka pomaranczowo-szara] i przez to nie działała: wskaźnik ciśnienia oleju
    doładowania, temperatury cieczy, temp. oleju w skrzyni biegów i silnika,
    ponadto wskazania biegów (i-shift) itp., nawet komputer diagnostyczny też nie mógł się połączyć, po odpięciu kostki przy pompie
    adblue wszystko OK, mineliśmy kable idące w wiązce od kabiny do kostki prowadząc
    osoby przewód ale nie przynioslo to rezultatu,sadzilem że coś z pompą jest
    nie tak podpieliśmy inną sprawną pompe ale to samo ... w innym samochodzi jest OK... teraz moje pytanie co może być przyczyną ?
    czy inne urządzenie wspolpracujące z pompą zakłóca jej pracę tym samym
    wysyła zakłócenia na szynę danych czy sterownik w pompie będzie uszkodzony
    ale tym samym czemu po podpięciu innej pompy na 100% sprawnej
    sytuacja się powtarza ?
  • Specjalista - układy wtrysku Diesel
    Czy w/w sygnały są obecne w szynie CAN z silnika? Oscylogramy CAN i zasilanie sterownika sprawdzane?
    AdBlue widzi obroty silnika i temperaturę? Mi to wygląda na brak CAN do wskaźników lub usterkę w wskaźnikach, o ile powyższe pomiary zostały wykonane.
  • Poziom 15  
    sprawdż czy pod dekielkiem nie pływa wszystko w adblue i sie nie smaży czasem
  • Poziom 14  
    Witam , może to ci troszkę ułatwi diagnozę przy ad blue , sorry wszystkie informacje mam po angielsku. Przed wymianą czegokolwiek proponował bym zacząc od sprawdzenia zasilania pompy no i takie pytania, kiedy ostatnio był zmieniany filtr ad blue oraz czy w zbiorniku ad blue jest rzeczywiście ad blue , ostatnio miałem przypadek kiedy to kierowca zalał olej napędowy zamiast ad blue.
    Załączniki:
  • Poziom 17  
    To się zdarza. DObrze jest dać naklejkę (jeśli nie ma) z ostrzeżeniem co wlewać bo pompy są bardzo drogie.
  • Poziom 11  
    Witam, ja również podepnę się pod temat, potrzebuje opisu kodu błędów i ewentualnej podpowiedzi gdzie szukać usterki

    MID128 PSID107 FMI5
    MID128 PPID275 FMI1
  • Poziom 10  
    Wszystkie zarejestrowane kody dotyczące AD Blue są w pamięci OBD, czyli nawet raz wygenerowany błąd będzie niestety aktywny aż do czasu wykasowania go przez V-Cads pro czyli przez dealera lub kogoś kto ma sprzęt do diagnostyki Volvo (TEXA tez da rade) Co do Twojego problemy to wymiana pompy raczej będzie ostatnia rzeczą. Ciężko jest diagnozować cokolwiek przez internet ale jest parę podstawowych testów. Pierwszym jest sprawdzenie czy poziom czynnika Ad Blue w zbiorniku jest taki sam ja na wyświetlaczu na desce. Częstym problemem jest czujnik poziomu płynu Ad Blue. Pokazuje ful a fizycznie go nie ma stad brak w dozowaniu. Wadliwy zawór dozujący, zapchane filtry na pompie czy tez słaba wydajność pompy. Tak czy inaczej masz o tyle szczęście ze nie masz pojazdu z 2008 roku po z tym problemem odcięło by ci jeszcze parę kocyków. Proponuje diagnostykę w ASO a potem naprawe san sobie zorganizujesz. W razie jakichś diagramów elektrycznych służę pomocą. Pozdrawiam.
  • Poziom 1  
    błąd ciśnienie czynnika adblue