Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Mercedes sprinter, uszkodzenie magistrali CAN

Doom 14 Aug 2009 17:35 13158 15
  • #1
    Doom
    Level 18  
    Witam.

    Kumpel ma Sprintera był u elektryka wczoraj żeby podpiąć samochód pod komputer. Elektryk powiedział że ma uszkodzoną linie komunikacyjną bo nie może się połączyć ze sterownikiem po CAN. Tak sobie pomyśleliśmy że można by było sprawdzić przejście między złączem diagnostycznym a sterownikiem. Tylko teraz pytanie które piny w złączu diagnostycznym to CAN i gdzie szukać sterownika(drugiej strony w którą się wpinać) ?
  • #2
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Który rok tego Sprintera?
    Jesli gniazdo okrągłe nie ma tam CANu.
  • #3
    Doom
    Level 18  
    kumpel mówił że po 2000 roku 2.2 CDI Podobno zwarcie robi moduł przeciwkradzieżowy czy jakoś tak albo moduł CDI... (ewentualnie kable łączące od tych modułów). Pytanie jest gdzie tego szukać i które piny w złączach ?
  • #4
    serwis_gh
    Diesel injection systems specialist
    Złącze okrągłe, diagnostyka po K na 14 pinie.
    No i podobno zaczął się weekend. :D
  • #5
    Doom
    Level 18  
    ok Dzięki :) Zobaczymy co z tego wyjdzie :P
  • #6
    Doom
    Level 18  
    Więc tak. Okazało się że elektryk to stary kumpel :P Problem ogólnie polega na tym że wywala błędy od ABS/kontroli trakcji. I błąd CAN. CAN nie może się połączyć z modułem przeciwkradzieżowym, (to coś co jest za zegarami). I co dziwne... Samochód nie chciał odpalać a jak odpiąłem moduł przeciwkradzieżowy, włączyłem zapłon, sczytałem błędy i skasowałem to po ponownym podpięciu modułu wszystko było ok. (Bez odpinania modułu po kasacji błędów nic się nie działo). Z tym że co jakiś czas znów wywala błędy, co na samym początku objawia się tym że kontrolki od świec żarowych, EBC, kontroli trakcji i jakaś jeszcze obok nie gasną w ogóle. Trzeba wtedy powtórzyć zabawę z modułem przeciwkradzieżowym i jest na chwilę Ok. Co można z tym zrobić ? Tak się zastanawiamy się czy na kablach(zielony, zielono biały CAN-LO i CAN-HI) idących od modułu przeciwkradzieżowego do modułu CDI niema zwory... W sumie to odpięciu tego modułu problem na chwile znika... Tzn na jakieś 10 odpaleń czasami mniej. Samochód jak już odpali to chodzi normalnie... Czasami po przegazowaniu migną kontrolki (świec ABS etc) i wskazówka obrotów spadnie ale zaraz wszystko wraca do normy... Gdyby moduł przeciwkradzieżowy był walnięty to by chyba w ogóle nie chodził a nie raz chodzi a raz nie...
    Macie może jakiś pomysł ?
  • #7
    DziadzioMiecio
    Level 27  
    Sprawdź masy plus styki w kostkach. Jeśli użyłeś preparatów to po czyszczeni usuń dokładnie pozostałości po nim.
  • #8
    arczi1971
    Level 10  
    Magistrala can zakończona jest dwoma rezystorami o wartości 120 om, mierząc miernikiem między linią H i L powinno być 60 om.Jeżeli po odłączeniu modułu zabezpieczającego możesz się połączyć poprzez can z sterownikiem to wejdź w zakładkę analiza magistrali can gdzie możesz podglądnąć tak zwany stan wykorzystania magistrali, jeżeli jest powyżej 45% sprawdź do którego z komponentów wysyłana jest największa ilość telegramów.
  • #9
    Doom
    Level 18  
    nie nie nie. Po odłączeniu modułu zabezpieczającego też nie mogę się połączyć ze sterownikiem. Dopiero po ponownym podłączeniu modułu zabezpieczającego problemy znikają... (problemy tzn że dopiero wtedy mogę odpalić samochód)Ale tak czy inaczej wywala mi błąd. Głównym błędem jest Problem z komunikacją sterownika ABS/Elektronicznej kontroli coś tam z CDI przez CAN :P Czyli kontrola trakcji + ABS. Wtyczkę od ABS sprawdzałem wszystko ok. Z tym że ona jest pod maską a słyszałem że w sprinterze wiązki lubią się przecierać w najmniej spodziewanym momencie i miejscu...
  • #10
    Dali
    Level 11  
    Sprawdź czy któryś z kabli CAN nie jest zwarty do masy, to wywołuje zakłócenia komunikacji
  • #11
    Doom
    Level 18  
    Sprawdzałem kabelki na przejścia z masą i nic. Wyciągnę wiązkę i zobaczę czy są całe... A jeżeli rezystencja na CAN-LOW i CAN-HI będzie inna niż 60OHM to co to oznacza ?
  • #12
    arczi1971
    Level 10  
    Brak rezystancji 60om świadczy o ;- uszkodzeniu któregoś z rezystorów zamykających linie- uszkodzeniu któregoś z komponentów włączonego w magistrale, bardzo łatwo sprawdzić, wystarczy odpiąć go z magistrali ale nie należy zapomnieć przedłużyć linie magistrali poprzez zastosowanie mostków i dokonać kolejnego pomiaru rezystancji ma być 60om -powodować może zakłócenia w komunikacji między komponentami zgłoszonymi do systemu.
  • #13
    Doom
    Level 18  
    "nie należy zapomnieć przedłużyć linie magistrali poprzez zastosowanie mostków" między czym, a czym ? Z tego co mi się wydaje to każdy moduł jest na oddzielnych kabelkach więc nie powinno być problemu.
  • #14
    JanuszMa
    Level 2  
    Podobną sytuację miałem w Vito 111CDI.
    W serwisie walczyli z tym 8 godzin. Rozbierali kostki pomiędzy modułami na magistrali CAN. Po przeczyszczeniu samochód śmiga aż miło. Przy okazji wgrali nowe softy dla CDI i ABS.
    Pozdrawiam:D
  • #15
    rafciolina
    Level 10  
    a podłączałeś start diagnozę
  • #16
    Rolandos
    Level 19  
    Podaj Dokładny nr błędu dla ABS i CDI .Z doświadczenia warsztatowego mogę powiedzieć, że w tym modelu padają po prostu moduły ABS-u, co objawia się błędami na CAN. Podstawa to Star Diagnose.