Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Automatyczna skrzynia biegów Mitsubishi Lancer 1.6 95r

przem27 14 Sie 2009 18:13 3366 12
  • #1 14 Sie 2009 18:13
    przem27
    Poziom 29  

    Witam
    problem jak w temacie, objaw jakby brak sprzęgła tyle że to automat, totalnie zgubił napęd, nie bardzo wiem co z tym począć, auto pojechało do mechanika na wycieki i podobno (zaznaczam podobno) po myciu już nie wyjechało z myjni, przyciągnął to teraz do mnie , generalnie chodzi o to czy możliwe jest żeby z powodu elektryki żaden bieg nie działał? Delikatnie tylko falują obroty przy zmianie położenia dźwigni, i słychać elektrozawory przy przełączaniu z R na D takie delikatne brzęczenie, nie wiem czy wyciągać skrzynię i do fachowca czy szukać przyczyny w elektronice/elektryce ?
    pozdr

    0 12
  • #2 14 Sie 2009 20:11
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Pierwsze co to zobacz poziom oleju a potem szukaj przyczyny elektrycznej, wiązka do skrzyni i wiązka pozycjonera do wyświetlenia. Mogły ugnić przewody po lewej stronie w puszce(wersja angielska, u Ciebie może być po prawej ale nie koniecznie) pod maską autka.

    0
  • #3 14 Sie 2009 20:25
    przem27
    Poziom 29  

    Poziom oleju ok, chodzi o tą puszkę z bezpiecznikami? jeśli tak to też wygląda w porządku... wtyczki sprawdzone styki czyste.
    pozdr

    0
  • #4 14 Sie 2009 20:33
    Pawel wawa
    Moderator Samochody

    Tak, tak o tą właśnie chodzi, tam jest taka masa przykręcana potrafi zzielenieć i zaczynają się schody.

    0
  • #5 14 Sie 2009 21:09
    przem27
    Poziom 29  

    Tam wygląda wszystko czysto, jakieś inne pomysły? może ktoś ma schemat do tego auta? o skrzynię chodzi naturalnie
    pozdr

    0
  • #6 15 Sie 2009 12:47
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Trochę to dziwne że po umyciu samochód, a konkretnie skrzynka odmówiła posłuszeństwa. Piszesz że na D i R słyszysz "terkotanie" elektrozaworu. Jest dobrze i tak powinno być. "Terkocze" elektrozawór modulacji ciśnienia. To znaczy komputer skrzyni biegów ma komunikację ze skrzynką. U Ciebie jest charakterystyczny objaw zacięcia się zaworu spięcia konwertera. Wszystko na temat tej skrzynki wstawiłem na elektroda.pl: https://www.elektroda.pl/rtvforum/viewtopic.php?p=6584704#6584704

    0
  • #7 15 Sie 2009 15:32
    przem27
    Poziom 29  

    Dzięki bardzo, spróbuję wgryźć się w lekturę chociaż z angielskiem u mnie średnio:( jeszcze pytanie czy możliwe jest że jeżeli brak będzie jakiegoś połączenia elektrycznego skrzynka odmówi całkowicie posłuszeństwa?
    pozdr

    0
  • #8 15 Sie 2009 15:39
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    przem27 napisał:
    ......jeszcze pytanie czy możliwe jest że jeżeli brak będzie jakiegoś połączenia elektrycznego skrzynka odmówi całkowicie posłuszeństwa?
    pozdr


    Nie. Skrzynka będzie pracować w trybie awaryjnym, to znaczy że rusza z trzeciego biegu i tylko na nim będzie odbywać się jazda, i oczywiście będzie bieg wsteczny.

    0
  • #9 16 Sie 2009 22:32
    przem27
    Poziom 29  

    Dziękuję wszystkim za pomoc, wyciągam skrzynię i pojedzie do specjalisty:) swoją drogą trzeba się będzie dokształcić w temacie
    pozdr

    0
  • #10 16 Sie 2009 23:22
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    Aby dostać się do płyty sterującej nie trzeba wyciągać skrzynki. Płyta mieści się pod miską olejową.

    0
  • #11 17 Sie 2009 00:45
    przem27
    Poziom 29  

    czyli ściągać miskę olejową i jakoś to wyczyścić czy co z tym zrobić? przepraszam za laickie pytania ale na temat automatycznych skrzyń biegów to marne mam pojęcie.

    a jeszcze takie info od człowieka który naprawia skrzynie "najprawdopodobniej uszkodzony wieloklin w sprzęgle hydrokinetycznym"


    pozdr

    0
  • #12 17 Sie 2009 15:22
    romuald-f
    Spec Automatyczne skrzynie biegów

    przem27 napisał:
    czyli ściągać miskę olejową i jakoś to wyczyścić czy co z tym zrobić? przepraszam za laickie pytania ale na temat automatycznych skrzyń biegów to marne mam pojęcie.

    a jeszcze takie info od człowieka który naprawia skrzynie "najprawdopodobniej uszkodzony wieloklin w sprzęgle hydrokinetycznym"


    pozdr


    Jeżeli nie masz pojęcia o automatycznych skrzyniach biegów to nie ruszaj płyty sterującej.
    Co do wieloklina w sprzęgle hydrokinetycznym, może tak być. Tylko w tych skrzynkach to żadkość, chyba że masz pecha. Aby sprawdzić wieloklin, skrzynkę trzeba zdemontować od pojazdu wraz ze sprzęgłem.

    0
  • #13 17 Sie 2009 16:28
    przem27
    Poziom 29  

    A no nie mam:(:( i niestety nie mam się kim podeprzeć:( a chciał bym się podszkolić:) tyle że lepiej na jakimś złomie:) zdejmuję skrzynkę i jadę do Józefowa, nie ma co...:)
    dzięki za tak czy siak cenne rady
    pozdr

    0