Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Fiat 126P czy nowy łańcuszek ma mieć luz?.

dwoje19 14 Sie 2009 18:43 1438 7
  • #1 14 Sie 2009 18:43
    dwoje19
    Poziom 25  

    Fiat 126P.
    Wymieniłem łańcuszek (na znaki). Łańcuszek nowy jest bardzo mocno napięty (tak mi się wydaje bo nie ma kompletnie żadnego luzu jest mocno naprężony). Po za tym jak chwilę pochodzi na wolnych obrotach (kilkanaście sekund) to zaczyna mocno trząść silnikiem i budą.
    Czy łańcuszek powinien mieć jakiś luz?.

  • #2 14 Sie 2009 18:48
    viper555
    spec od auto-elektro

    Po to się wymienia żeby nie było luzu, ustawiłeś zapłon bo po wymianie będzie przestawiony.P

  • #3 14 Sie 2009 18:52
    dwoje19
    Poziom 25  

    No właśnie że ustawiłem, tyle że musiałem założyć drugie koło pasowe (to ze znakiem) ze szrotu bo orginalne okazało się nie być stalowym :? . Ale chyba wszystkie koła mają znaki w tym samym miejscu.

    Zapomniałem jeszcze dodać, że od łańcuszka dochodzi jakieś świszczenie takie jak za mocno napięty pasek wieloklinowy w aucie, no i te dziwne mocne drgania na wolnych obrotach. Już regulowałem gaźnik i nic nie pomogło.

    Moderowany przez Pawel wawa:

    Przed napisaniem kolejnego postu proszę poprawić temat na zgodny z regulaminem. W przeciwnym razie udzielę ostrzeżenia a temat powędruje do kosza.

  • #4 14 Sie 2009 21:52
    Usunięty
  • #5 15 Sie 2009 08:20
    dwoje19
    Poziom 25  

    94r. Przejechane 80tys.km (przebieg orginalny bo mam go od nowości).

  • Pomocny post
    #6 15 Sie 2009 09:39
    dzac4
    Warunkowo odblokowany

    To że ci świcze to pompa olejowa.
    Tak to wygląda po wymianie łańcuszka.
    Jak pojeździsz trochę to wszystko minie.
    Musiałeś coś źle zmontować po wymianie łańcuszka(chodzi mi o zawieszenie silnika)czy czegoś nie zamieniłeś a może zmieniłeś sprężynę?
    A tak apropo to sprawdź tę sprężynę na belce tylnej.Może być pęknięta albo za mięka i też takie objawy będą.

  • #7 15 Sie 2009 12:24
    guciu.p
    Poziom 10  

    Sprawdź czy jest śruba od sprężyny jest w tulejce dystansowej, bo to jest też ważne i oczywiście ustaw od nowa zapłon.

  • #8 16 Sie 2009 15:23
    dwoje19
    Poziom 25  

    Świszczenie przeszło samo :). Natomiast co do wibracji to podjechałem do znajomego i przyjrzałem się dokładnie mocowaniu sprężyny i gum w zawieszeniu silnika. Okazało się że faktycznie, jedną podkładkę plastikową założyłem pod spód belki auta (na gumę z takimi pręcikami) a powinna być założona na otwór belki od góry. Nie wiem jakie to ma znaczenie ale wibracje od razu ustały.
    Dzięki i pozdrawiam.

 Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME