Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Thomson 55MC16 Tx - dioda led mruga .

DarekRz4 02 Cze 2004 11:14 3212 7
  • #1 02 Cze 2004 11:14
    DarekRz4
    Poziom 24  

    Witam !!!
    Mam problem z tym TV . Po włączeniu Dioda LED mruga ( 1sek świeci i
    1 sek nie świeci ) Odbiornik nie startuje . Napięcia z przetwornicy są
    prawidłowe tranzystor linii OK .Po wylutowaniu trafopowielacza sytuacja
    się nie zmienia . Wszystkie diody i rezystory w otoczeniu trafa i zasilacza
    sprawdziałem .W Serwisie Elektroniki spotkałem się z poradami dot. tego
    odbiornika i tego modelu oraz tego samego objawu (mrugająca dioda led i
    brak startu TV ) .We wszystkich opisywanych przypadkach uszkodzona była
    pamięć . Sęk w tym że ten odbiornik ma jakieś dziwne chassis z którym
    się nie spotkałem i nie ma pamięci jako oddzielny układ scalony .
    Procesor w moim TV to ST 6397 BB1 . ( chassis ICC 6984 !!!???? )

    Proszę o pomoc .D.RZ
    Ja jednak myślę że uszkodzony może być trafopowielacz ,nie wiem czy
    słusznie.

    0 7
  • #2 02 Cze 2004 14:21
    h jaworski
    Specjalista AGD

    według moich danych to ten tv ma chassis tx91 a wegług procesora to icc6 dziwna rozbieżnośc ale w tv thilips migająca dioda może oznaczać włączenie blokady rodzicielskiej wtedy na migającej dziodzie trzeba przytrzymać klawisz włączania na pilocie około 8 sekund co do uszkodzenia trafopowielacza w chassis tx91 to częstym obiawem jest spalenie małego oporu smd przy trafie wysokiego chyba znogi abl ale wtedy zreguły zablokowana jest pamięć

    0
  • #3 02 Cze 2004 17:10
    robiel
    Poziom 18  

    witam
    jest to chassis icc 6
    raczej nie jest to pamięć,sprawdż wszystkie napięcia z zasilacza i wszystkie omowe rezystorki
    pozdrawiam robiel :(

    0
  • #4 02 Cze 2004 19:58
    krisbady
    Poziom 12  

    Według wstepnego opisu który przedstawiłes prawdopodbnie masz załaczoną blokade rodzicielska.Aby ja zlikwidowac nalezy przytrzymac przez około 10 s przcisk power on na pilocie , :lol: zakładam że masz sprawny pilot.Pozdrawiam.

    0
  • #5 02 Cze 2004 21:20
    DarekRz4
    Poziom 24  

    Witam !!!

    dzięki za podpowiedzi . Pragnę dodać że próba z przyciskiem Power na 10 sek. nie powiodła się ( pilot sprawny ) dzwoniłem natomiast do właściciela tego TV i powiedział mi że w wieczór przed uszkodzeniem włączyl sobie TV na TIMER i w czasie oglądanie zasnął . TV sam się wyłączył ( zgodnie z nastawionym czasem ) ,ale rano już nie chciał się włączyć . Dodam też że podstawiałem trafopowielacz ,ale nic to nie dało .
    Na pewno włączenie timera ma związek z zablokowaniem TV .

    Pozdrawiam i czekam na sugestie .
    D.RZ

    0
  • #6 03 Cze 2004 11:20
    dbak
    Poziom 17  

    Załączenie tego telewizora do normalnej pracy po wyłączeniu przez timer odbywa się tylko z pilota , klawiszem na pulpicie nie da się tego zrobić.

    0
  • #7 03 Cze 2004 22:33
    DarekRz4
    Poziom 24  

    Witam !!!
    Ach ta elektronika .......mieliście racje że to blokada rodzicielska .
    dzięki wielkie za porady. A dlaczego na początku nie udało mi się
    odblokować odbiornika ???? Z prostej przyczyny -jak sprawdzałem pilota
    na testerze to działał prawidłowo -wszystkie funkcje bez problemów .
    Kłopot zaczynał się wtedy jak przyciskałem przycisk Power długo. Po
    około 6 ciu sekundach nadawania padały po prostu baterie bo były
    wyczerpane. Więc nie miałem szansy nadawać 10 sekund .

    pozdrawiam i dziękuję .D.RZ

    0
  • #8 20 Wrz 2005 19:16
    sumi
    Poziom 17  

    Odswiezam temat bo mam podobny problem jak wtemacie . miga dioda. TV thomson ale 55MT 16TX płyta TX91. wysylajac rozkaz power nie chce mi odblokowac sie. czyzby inaczej sie to robilo? jak wkładam nową pamiec to TV startuje i gra. tyle ze nie mam trybu serwis. a trzeba by ustawiac pare parametrow. do tego trzeba by programowac cala kablówke. wiec moze ktos wie dokladniej jak sie w tym modelu wylacza to albo zna który bit w pamieci i na co zmienic zeby ta blokada odpuscila?

    0
  Szukaj w 5mln produktów