Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Wracający błąd P0335 Opel Astra 1,7 DTI 99

bald_man 14 Sie 2009 20:12 11492 6
  • #1 14 Sie 2009 20:12
    bald_man
    Poziom 14  

    Na wstępie, wiem że na forum był poruszany już problem tego błędu, niestety nie znalazłem podobnego przypadku.
    Samochód jak w opisie, na liczniku zapala się check interfejs zakupiony z Viaken Tacho II pokazuje błąd P0335, czyli czujnik położenia wału.

    Z samochodem dzieją się takie rzeczy:
    1. Odpala bez problemów
    2. Można jeżdzić czasami kilka godzin a czasami 5 minut do momentu zaświecenia kontrolki check.
    3. Jak zapali się kontrolka silnik zaczyna jakby dwa razy głosniej pracować auto traci moc (cięzko pod wiekszą górkę wyjechac)
    4. Po chwili samoczynnie silnik potrafi odzyskać moc i jedzie dalej prawidłowo.
    5. Odgłos głośniejszej pracy to tak jakby sie fazy rozrządu przestawiały cos takiego. mocny klekot, dosłownie jakby sie tłukł.
    6. Przy wciskaniu pulsacyjnie gazu też potrafi sie zatłuc i zaswieci kontrolka check.
    7. Jedyny bład jaki wyskakuje to P0335

    Czujnik położenia wału został wymieniony, sterownik pompy został sprawdzony i poprawione wszystkie luty, wydaje się być ok.

    Co mam jeszcze sprawdzić, praktycznie została mi ostatnia możliwość sprawdzę wtyczkę przy czujniku czy nie jest przerwana.
    Potrzebowałbym schemat pinów w sterowniku, chciałbym sprawdzić oporność kabla od czujnika do sterownika.
    Nic innego nie przychodzi mi do głowy.

    1 6
  • #2 14 Sie 2009 20:36
    emeryt2
    Poziom 42  

    Czujnik na wale korbowym wisi na pinie A23 sterownika , ale ma jesczce zasilanie plus 12V i masa. Błąd wskazuje na uszkodzenie nie czyjnika lecz obwodu czujnika.

    1
  • #3 14 Sie 2009 20:51
    bald_man
    Poziom 14  

    Kolego niestety nie mogę sobie poradzić z tym.

    Zmierzyłem oporność czujnika - zamiennik żadna, oryginał który był w aucie - 950 omów - czyli jak piszą OK.

    Sprawdziłem pin A23 na wtyczce przy sterowniku oporność OK z wtyczką czujnika. Masa przy czujniku wzorowa, dostaje napięcie 12,4 V.

    Problem ten sam, głośny klekot i błąd P0335., potrafi pojezdzić jakiś czas OK, a czasami od razu wyskoczy błąd, głośny klekot i spadek mocy.

    Ewentualnie albo w kostkach coś nie łączy, albo kable przerywają i niewiem czy położyć nowe, walnięty czujnik lub sterownik pompy.

    0
  • #4 23 Wrz 2009 20:33
    loocass
    Poziom 2  

    Witam
    Mam dokladnie ten sam problem Astra 1,7 DTI 2001, juz dwa razy wymienialem czujnik. Po ostatniej wymianie przejechałem jakies 1000km po czym znów sie zapalila kontrolka check i błąd 335. I od tej pory sie pojawia co chwile, ostatnio na ciepłym silniku sie już pali non stop, na zimnym przejade z 5km po czym sie zapala i swieci caly czas. Elektryk sprawdzil mi obwód czujnika i wszystko ok. Nie wiem co jeszcze moge zrobić.
    Kolego bald_man, jak masz jakiś pomysł albo sobie z tym poradziłeś to bedę wdzięczny za rade

    1
  • #5 23 Wrz 2009 21:03
    tkoziol

    Poziom 19  

    a czujnik obrotów pompy wtryskowej

    1
  • #6 23 Wrz 2009 21:20
    1078231
    Użytkownik usunął konto  
  • #7 23 Wrz 2009 22:45
    bald_man
    Poziom 14  

    Nprawiłem tego Opla nieszczęsnego od 5 dni jeżdzi bez problemów.

    Zamówiłem oryginalny czujnik wału poprzez sklep Hoffman.

    Przyszedł zapakowany w blister, z hologramami znaczkiem wytłoczonym mitsubishi za jedyne 400 zł.
    czas oczekiwania 10 dni

    -1