Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

CB radio w motocyklu i kanał 9.

15 Sie 2009 09:20 3175 9
  • Poziom 2  
    Witam wszystkich potrzebuję pomocy zainstalowałem alana 95 plus w moto. Schowałem go pod plastyki i nie ma do niego bezpośredniego dostępu. Działa tylko jest pewien problem po wyłączeniu go przełącza się na kanał 9 FM. Przeszukałem to forum i inne ale nic nie znalazłem na ten temat owszem są opisy jak uruchomić połówki ale to mi nie potrzebne bo mam je w tym modelu a zworkami mogę je wyłączyć. Proszę o pomoc.
    Jest to alan 95 plus, procesor sanyo LC7232, automatycznie włącza się na kanał 9 FM. Koło procka są cztery pary zworek ponumerowane od 1 do 4. Kombinowałem przy nich ale nic to nie dało mogę tylko wyłączyć połówki.
  • Poziom 27  
    Ponieważ odłączasz radiu całkowicie zasilanie, a fabrycznie jest zaprogramowane po włączeniu właśnie na 9 FM. Musiałbyś dołożyć wyłącznik radia nie na zasilaniu tylko z oryginalnego wyłącznika z pulpitu.
    Chyba, że jest opcja przeprogramowania go, ale to niech się wypowiedzą specjaliści.
  • Poziom 30  
    A jak masz go zasilanego? -nie powinno być tego problemu jeśli zasilisz go bezpośrednio z akumulatora z ominięciem stacyjki,
    Marek
  • Poziom 2  
    W tej chwili jest zasilany bez stacyjki ale jak już wspomniałem jest schowany pod plastykami i włączanie i wyłączanie go przysparza pewne problemy i przez to wolał bym włączać go ze stacyjki. Jeśli nie znajdę sposobu na ten 9 kanał FM to pozostanie mi wymiana sprzętu na alana 42 albo dorobienie zewnętrznych potencjometrów do włą/głoś. i reduk. szum. Mam po prostu dwa takie radia długo nie używane i szkoda mi bylo wywalać kasę na nowe tym bardziej nie wiedząc czy się to sprawdzi. Motor po włączeniu zapłonu ( nie odpaleniu ) emituje jakąś harmoniczną ( zakłóca każde cb znajdujące się blisko niego z zasilaniem z niego czy z zewnętrznego źródła ) i muszę mocno podkręcić red. szum. przez co zmniejsza ni się zasięg do jakiś 500m w przód i tył. Do komunikacji z innymi i pytań o drogę wystarczy.
  • Poziom 30  
    Sławek J. napisał:
    Motor po włączeniu zapłonu ( nie odpaleniu ) emituje jakąś harmoniczną ( zakłóca każde cb znajdujące się blisko niego z zasilaniem z niego czy z zewnętrznego źródła ) i muszę mocno podkręcić red. szum. przez co zmniejsza ni się zasięg do jakiś 500m w przód i tył. Do komunikacji z innymi i pytań o drogę wystarczy.

    Odkłóć pompę paliwa
  • Specjalista - systemy grzewcze
    Witam.
    Mam radę na ten 9 kanał FM. Trochę archaiczny, ale skuteczny. Kiedyś robiłem coś takiego i działało. Trzeba zbudować generator który po każdym włączeniu zasilania odczeka parę sekund (aby radio się uruchomiło), po czym wygeneruje jeden impuls na przycisk zmiany modulacji i 10 impulsów na przycisk zmiany kanału w górę. Ja układ realizowałem na liczniku dziesiętnym, (nie pamiętam teraz symbolu), i paru bramkach. Części na układ kosztowały parę złotych.
    Pozdrawiam.
  • Poziom 24  
    Kolego , myślę , że łatwiej będzie dołożyć baterię do podtrzymania pamięci procka , to rozwiąże problem , jełsi chcesz mieć wyłączanie stacyjką , ewentualnie mozesz założyć przekaźnik w motocyklu , który będzie zasilany po stacyjce , a styki przekaźnika podłącz zamiast włącznika radia , który znajduje się w potencjometrze od głośności i po sprawie :)

    Wyprowadzenia przekaźnika to 85, 86 - cewka , 30 oraz 87 styki przekaźnika.
  • Poziom 34  
    Przecież 95+ mozna zlutować przy procku żeby się włączał na kanał 19, tak jak się to robiło w 42+ czy 78+.
    Można nawet by się włączał już w AM.
  • Poziom 19  
    Mimo wszystko, zamiast dobudowywać układy przestawiające radio na kanał 19, czy wyprowadzać z obudowy przełączniki lub potencjometry (to wszystko może mieć wpływ na parametry i niezawodność sprzętu - pamiętajmy, że to motocykl, a więc wibracje i warunki atmosferyczne które skutecznie mogą zniweczyć każde amatorskie lutowanie...) - proponuję inne może mniej elektroniczne, ale myślę, że łatwe rozwiązanie. Mianowicie rozważyć zamykaną na kluczyk klapkę w plastikach nad przednim panelem CB radia. Wtedy Kolego masz łatwy dostęp do wszystkich przełączników i pokręteł na postoju (squelch, czyli blokadę szumów trzeba przecież regulować w zależności od zmiennego poziomu zakłóceń, zakręcona na maxa na stałe, sprawi że radio będzie "tępe" a automatyczny squelch mają tylko radia z wyższej półki). Zamykasz potem klapkę i już nie zawracasz sobie głowy jego ustawieniami w trakcie jazdy - co może mieć wpływ na Twoją koncentrację.
  • Użytkownik usunął konto