Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

VW 1,9 TDI nie odpala (uszkodzenie przewodu danych.. w immo)

rh.rally 15 Aug 2009 18:21 9852 17
Relpol
  • #1
    rh.rally
    Level 18  
    Witam, mam następujący problem. VW Vento 1,9 TDI 97rok. Początkowo samochód sam gasł (nagle, raz po 30 sekundach, raz po 10 minutach, różnie), czasem nie zapalała się żólta spirala, po przekręceniu znów kluczem stacyjki, zaświecała się i auto normalnie paliło. Ostatnio zgasł i już nie odpala, nie zaświeca się żóta spiralka w ogóle.
    Nie da się połączyć ze sterownikiem silnika (wcześniej bez problemów, były dobre parametry pracy i brak błędów), w immo jest błąd: 546 Uszkodzenie przewodu danych nieprawidłowy sygnał

    Proszę o jakieś podpowiedzi co to może być, lub jeśli ktoś miał taki problem to jak go rozwiązać.
  • Relpol
  • #3
    robmaz
    Level 20  
    Do sprawdzenia przekaźnik 109
  • Relpol
  • #4
    rh.rally
    Level 18  
    przekaźnik 109 sprawdzałem, jest ok, już kiedyś był z nim problem bo widziłem, że miał polutowane ścieżki
  • #5
    Sztomel
    Level 35  
    rh.rally wrote:
    przekaźnik 109 sprawdzałem, jest ok,


    nie jest OK skoro nie zapala się kontrolka świec żarowych, albo jeszcze raz przelutujesz w nim luty i oczyścisz nóżki przekaźnika papierem ściernym lub pilniczkiem albo ten temat będzie jak "the neverending story".
  • #6
    rh.rally
    Level 18  
    Posprawdzam jutro jeszcze raz przekaźnik, a co do opisu błędu, to co sugerujecie?
    Szczerze mówiąc to podejrzewam uszkodzenie ECU, ale jutro jeszcze ewentualnie sprawdze puszke z immo.
    Dzięki za zainteresowanie. Cały czas czekam na jakieś sugestie i z góry dziękuje.
  • #7
    dugi.1985
    Level 20  
    Po prostu nie ma komunikacji immo z silnikiem szukaj gdzie się coś uwaliło na tej lini a nie w immo
  • #8
    rh.rally
    Level 18  
    Jutro zaczne jeszcze raz od przekaźnika, i potem posprawdzam jak sugerujesz. Jeśli ktoś ma schemat ECU (jeśli w ogóle taki istnieje) do tego silnika 1,9 TDI AHU bardzo by był przydatny i pomocny.
    dzięki za sugestie
  • #9
    Sztomel
    Level 35  
    Nie zawracaj sobie głowy schematami ECU bo nie ma takiej potrzeby, za niemożność uruchomienia silnika odpowiedzialny jest przekaźnik 109 lub przekaźniki wewnątrz obudowy modułu alarmu - jeśli takowy posiadasz, sterownik silnika ewidentnie nie dostaje zasilania i dlatego nie mignie nawet kontrolka świec żarowych i nie możesz się połączyć z ECU przez to.
    Błąd 00546 pojawia się zazwyczaj jeśli podczas nieudanej pierwszej próby uruchomienia silnika, natychmiast ponownie przekręcisz kluczyk w pozycję uruchamiania silnika, skasuj ten błąd - z pewnoscią się nie pojawi a aby go skasować musisz najpierw zrobić porządek z przekaźnikiem 109 lub zasilić ECU od tzw. "zachrystii" podając z akumulatora 12 V bezpośrednio na elektrozawór N109 (start-stop) na pompie wtryskowej - przy połączonym na "krótko" N109 silnik uruchomisz lecz będzie pracował w trybie awaryjnym czyli jak zwykły SDI.
  • #10
    rh.rally
    Level 18  
    Przekaźnik 109 najprawdopodobniej jest ok, ECU ma zasilanie dostaje napięcie 12V (sprawdzałem na pinach: 23, 38, 45, 68 ) na wszystkich jest. Elektrozawór N109 na pompie wtryskowej również ma napięcie 12 V po przekręceniu kluczyka. A błąd tak jak mówisz, da się skasować po czym potem go nie ma i nie wykrywa, dopóki się nie wyłączy stacyjki i ponownie ją włączy, wtedy znów się pojawia.
    Sam już nie wiem. Może coś w środku w ECU blokować komunikacje z immo?
  • #11
    andzin2000
    Level 11  
    Ja miałem podobnie a może nawet identyczne problemy i okazało się że sterownik silnika jest uszkodzony tzn okazło się że dostał odrobine wilgoci i jak autko zgasiłem o 15 tak o 18tej już nie mogłem odpalić, i tez szukałem po przekaźnikach 109, wszystkie bezpieczniki, napięcia, cuda niewidy zmieniłem komputer i od razu chodził.
    Dodam że przed kupnem czy próbą, spisz sobie model swojego komputera, znajdz taki sam lub z inna końcówką na końcu symbolu, tylko żeby zgadzała się pojemność silnika i oznaczenie silnika (u mnie 1,9 TDi) i podłącz zamiast swojego komputera, jak odpali ci na chwilę i zgasnie oznaczać będzie że miałeś walnięty komputer. To że będzie ci gasł po 2-3 sekundach oznacza że immo odcina zapłon, normalne
  • #12
    trans-serwis
    Level 39  
    Jeżeli chcesz to przyprowadź ten sprzęt, godzina i po sprawie.
  • #13
    rh.rally
    Level 18  
    andzin2000 wrote:
    ..podłącz zamiast swojego komputera, jak odpali ci na chwilę i zgasnie oznaczać będzie że miałeś walnięty komputer. To że będzie ci gasł po 2-3 sekundach oznacza że immo odcina zapłon, normalne

    tak najchętniej bym zrobił, jednak nie mam akurat takiego ECU do tego TDIka na podmianke, żeby sprawdzić.

    Sztomel wrote:
    ..za niemożność uruchomienia silnika odpowiedzialny jest przekaźnik 109 lub przekaźniki wewnątrz obudowy modułu alarmu - jeśli takowy posiadasz..

    przekaźnik 109 wymieniłem, a alarm tam był, ale dokładany, jako pierwszy go usunąłem.

    Wczoraj dostałem się do puszki z immo, poruszałem kablami, ale nie wyciągałem jej. Żeby się do niej dostać wyjąłem licznik, można również z dołu, ale chciałem lepiej mieć to widoczne. Zapiąłem licznik, założyłem kleme, po czym spróbowałem uruchomić, kontrolka świec się zapaliła, zgasła i auto odpaliło, chwile pochodziło, zgasiłem je po czym zacząłem zakładać plastki, i tablice przekaźników/bezpieczników na wsporniki. Spróbowałem ponownie odpalić i stało się coś takiego, że kontrolka świec zaświcała się gasł, znowu zaświecał itp. zawór na pompie cykał, do rytmu kontrolki, auto odpala gaśnie zaraz. Wymieniłem przekaźnik 109 przed chwilą i dalej jest to samo.
    Czy jest możliwość, że ECU nie ma dobrej masy i tak się dzieje? Czy jest uwalone?
    Jak mogę sprawdzić czy jest podawana dobra masa do ECU?

    trans-serwis wrote:
    Jeżeli chcesz to przyprowadź ten sprzęt, godzina i po sprawie.

    jeśli by się okazało, że ECU jest uwalone, to jesteś w stanie to naprawić? i jakie były by koszty?
    jeśli chodzi o przyprowadzenie całego samochodu, to jest z tym problem, bo jak mam płacić za lawete i transport to taniej wyjdzie zakupienie sterownika. Ewentualnie mogę się udać do Ciebie z samym komputerem jeśli się okaże, że to jest przyczyną.
  • #14
    fil2006
    Level 27  
    immo jak nie dziala w niektórych modelach to sie z silnikiem nie polaczysz
  • #15
    rox1
    Level 18  
    pod kierownicą jet przykrecona masa do puszki ja bym ja sprawdzil,mialem podobny przypadek w golfie raz palil raz nie poluzowana masa pozdro...............
  • #16
    Miand
    Level 21  
    Po pierwsze: silnik jak już odpali to imo można odpiąć i ma działać, imo kontroluje tylko w trakcie odpalania (przynajmniej te które ja robiłem). Po drugie zamonitorować napięcia zasilające komp. ( +30 i +15) objaw jest taki jak zanik napięcia na kompie.
  • #17
    rh.rally
    Level 18  
    Problem rozwiązany. Jak podejrzewałem sterownik silnika był uszkodzony. Dzisiaj go wymieniłem, zaadaptowałem immo i jak na razie chodzi wszystko jak powinno :D
    dziękuje wszystkim serdecznie za pomoc.
    pozdrawiam
  • #18
    PIOTRZ91
    Level 1  
    Witam. Mam silnik 1.9 TDI AHU z golfa mk3 97r. I właśnie tutaj trafiłem, bo... Zamierzam go wrzucić do innego auta, ze względu na co potrzebuję schematu ECU, osprzętu itp. Muszę przerobić wiązkę, pod inne auto. Ale też VAG'a. Pomógłby ktoś?
    z góry dziękuję.
    Piotrek