Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Radmor 3001 do mobila

mk_gry 15 Aug 2009 20:07 3686 10
  • #1
    mk_gry
    Level 13  
    Witam
    Posiadam Radmora 3001 Zasilanego -24V. Po podłączeniu anteny w mobilu mam zwarcie ponieważ pojazd ma (-) na masie a radiotelefon (+)na masie.
    Jakie macie propozycje myślałem o odseparowaniu anteny od radia po przez użycie kondensatora.
    Czy takie rozwiązanie ma sens?
  • #2
    sq6ade
    Level 40  
    Nie mam pewności ale chyba fabryczna przetwornica Radmora do 3001 12>24V ma separację galwaniczną więc jak masz taką to nie problem. Tylko nie mam pewności z tą separacją - podkreślam.
  • #3
    jkk
    Level 20  
    Fabryczna przetwornica do Radmora 3001 (zwanego również "blaszakiem") i pokrewnych ma pełną galwaniczną separację. Dokumentacja (ze schematem) tej przetwornicy jest gdzieś na elektrodzie. Najkrócej jest to "nieśmiertelny" przeciwsobny układ na dwóch BD 620, część wtórna to kopia części wtórnej fabrycznego zasilacza sieciowego tego modelu Radmora. W razie braku oryginału można spróbować wykonać podobną również z galwaniczną separacją +12/-24 V o wydajności prądowej ok. 2A. Pokombinować z taką przetwornicą jest o tyle dobrze, że oryginały potrafią dokuczliwie brumieć. Pomysł z kondensatorami przy antenie jest raczej średni ze względu na straty w i tak niezbyt wydajnym torze nadawczym oraz kłopot z zestrojeniem. Do tego każde, nawet przypadkowe zwarcie obudowy z masą pojazdu będzie skutkować zwarciem. Można pójść jeszcze dalej - do takiego "antyka" jak 3001warto by dokupić jakieś równie old-school'owe auto z plusem na masie i instalacją 24 V ;)
  • #4
    serwis
    Level 37  
    mk_gry wrote:
    Witam
    Posiadam Radmora 3001 Zasilanego -24V. Po podłączeniu anteny w mobilu mam zwarcie ponieważ pojazd ma (-) na masie a radiotelefon (+)na masie.
    (...)


    3001 musi pracować z przetwornicą 12=>24.

    Zapewnia ona pełną separację.

    Albo jeżeli auto ma 24V z plusem na masie.

    Przeróbka na minus na masie jest nierealna.
  • #5
    meb_one
    Level 10  
    Witam nie chcialbym zakladac nowego topicu wiec pytam tutaj .
    Czy przetwornica od radmora bedzie sie nadawala do uzycia z silnikiem DC, 250 W ,24V, 14 A ??? chce uzyz owej przetwornicy do silnika elektrycznego do lodki.
  • #6
    SP5ANJ
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    meb_one wrote:
    Czy przetwornica od radmora bedzie sie nadawala do uzycia z silnikiem DC, 250 W ,24V, 14 A ??? .


    Przetwornica do FM-3001 to urządzenie o nazwie - zasilacz bateryjny 3071-1000 - i jego wydajność prądowa to około 2A przy 24V.
    Posiada on zabezpieczenie przeciążeniowe i zwarciowe.


    Pozdrawiam.
  • #7
    SP8JUX
    R.I.P. Meritorious for the elektroda.pl
    parametry które podał powyżej kol. SP5ANJ są bardzo istotne dla tego radia. Ja używałem przetwornicy z tzw. 306 w której była możliwość zasilania z instalacji 6, 12 i 24 V. Wewnątrz przetwornicy był przełącznik napięć.
    Zasilanie z samochodowej instalacji 24V jest nie wskazane a to ze względu, że te 24V to tylko nazwa. W instalacjach tych samochodów napięcie waha się w przedziale 25 do 28V a to jest szkodliwe dla stopnia w.cz. nadajnika.
    Marek
  • #8
    Radiowiec 2
    Level 31  
    Jednym słowem możesz to radio z oryginalnym zasilaczem zamontować do każdego auta. Ta przetwornica to tak zwany zasilacz buforowany, mający galwaniczną izolację przed zwarciem. Polski Fiat miał minus na masie a te radia były powszechne choćby w samochodach dyrektorów różnych firm. Śmiało zakładaj, będzie grało. Pozdrawiam ! :))
  • #9
    sp3nyx
    Level 13  
    Witam.
    Radia o symbolu R2432 miały montowane wewnątrz przetwornicę 24v i nic się nie działo niepokojącego .Problem jest inny a mianowicie masa układu antenowego ,Radmor taką sytuację również przewidział montując na odcinku przewodu antenowego układ który eliminuje galwaniczne połączenie masy anteny z karoserią pojazdu na którym jest ona zamontowana .Zapraszam do lektury instrukcja serwisowa IS-80/R-2432K.
    Pozdrawiam
  • #10
    irekr
    Moderator
    Jako uzupełnienie tego co pisał ANJ: symbol 3071-1000 dotyczy bardziej płytki przetwornicy.
    Fabrycznie w dokumentacji FM3001 występuje zasilacz o symbolu Z3071/1 lub Z3071/2. To /1 lub /2 oznaczało wersje, /1 to było wykonanie na 12V, /2 to było wykonanie na 24V. Dla źródła zasilania biegunowość nie miała żadnego znaczenia.
    W radiotelefonach R2432 wewnętrzna przetwornica miała duży wewnętrzny przełącznik 6/12/24, gdyż ten model był stosowany i zaprojektowany dla różnych pojazdów, motocykle 6V i 12V, samochody osobowe 12V, ciężarowe i transportery opancerzone 12 i 24V.
    FM3001 wymagał bardzo stabilnego pod względem napięcia zasilania samego radiotelefonu. W praktyce by radiotelefon pracował prawidłowo napięcie powinno być utrzymane w granicach od 23,4 do 24,4V, chociaż oryginalna instrukcja podaje nieco inne wartości. Bardzo istotnym parametrem było napięcie tętnień, które nie mogły przekraczać poziomu 10 mV.