Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Składanie kolumn- pomoc w dobraniu podzespołów. (500-700zł)

czarny__ 15 Sie 2009 22:58 3259 18
  • #1 15 Sie 2009 22:58
    czarny__
    Poziom 9  

Witam
    Na wstępie chce zaznaczyć, że W OGÓLE nie znam się na parametrach głośników, wzmacniaczy itd.

Moje obecne głośniczki komputerowe już mi nie wystarczają (creative SBS260). Chce zbudować w miarę przyzwoity zestaw.
    Teraz trochę pytań, wątpliwości.
    1. Chce mieć dwie kolumny, wzmacniacz i subwoofer. Wzmacniacz jest chyba obowiązkowy, nie wiem jak z wooferem (nie znam się). Musi być też regulacja glośności.
    2. Jaką matę akustyczną wybrać, gładką czy piramidki?
    3. Jak wygląda sprawa chłodzenia takiego sprzętu? Otwory w kolumnach wystarczą?
    4. Jakie części elektroniczne są potrzebne do budowy?
    5. Jak wygląda podłączenie zestawu do komputera? Po prostu podpinam kabel do komputera i powinno grać?

Trochę danych:
    - wymiary pokoju to 3,9m x 2,3m lub 3,6m x 3,5m.
    - muzyka, której słucham to rap ale chciałbym też czasami obejrzeć film czy posłuchać innego rodzaju muzyki (właściwie to inni domownicy)
    - kwota jaką dysponuję to 500-700zł (sklejkę, wkręty itd. mam za free), może trochę więcej
    - chciałbym żeby głośniki dawały radę na małych imprezach domowych
    - zależy mi na wszystkim po trochu, ale jeśli miałbym się jakoś ukierunkować to raczej: jakość, bass, głośność.

z góry dziękuje za pomoc i liczę na waszą wyrozumiałość
    pzdr

0 18
  • #2 15 Sie 2009 23:28
    Tomq
    Poziom 38  

1. Chce mieć dwie kolumny, wzmacniacz i subwoofer. Wzmacniacz jest chyba obowiązkowy, nie wiem jak z wooferem (nie znam się). Musi być też regulacja glośności.

Regulację głośności będziesz miał na wzmacniaczu, subwoofer przy kolumnach które dobrze sobie radzą z basem jest zbędny.

2. Jaką matę akustyczną wybrać, gładką czy piramidki?