Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

zapełniony filtr dpf skoda roomster 1.4 tdi

estor 16 Sie 2009 10:25 25347 38
  • #1 16 Sie 2009 10:25
    estor
    Poziom 14  

    witam na wyświetlaczy po środku zegarów zapalił sie znaczek filtra oraz opis Diesel particular filter instructions .
    samochód jeździ głównie po mieście krótkie odcinki, z tego co słyszałem o innych samochodach to często są problemy z dpf jak nie robi się tras.
    z tego co wyczytałem to trzeba pojeździć i przepalić to samochód żony zrobiłem nim 20 km jadąc albo na 3 biegu 70km/h albo na 4 około 100 km/h tak by utrzymać 2500-3000 obrotów , nie minęły 3 dni
    dziś znowu zona mi powiedziała ze zapaliła się informacja o filtrze co robić z tym dalej? i czym może się to skończyć . roomster z 2006 1.4 50,000 przebiegu

    0 29
  • #2 16 Sie 2009 11:49
    mercedesik
    Poziom 25  

    Jak nic z tym nie zrobisz to silnik w końcu wejdzie w tryb awaryjny (brak mocy).
    A ogólnie to trzeba na komputer i wtedy wypali się ten filtr, mechanik jedzie z podłączonym kompem i włącza wypalanie.
    W serwisie kosztuje to coś około 200 zł

    1
  • #3 16 Sie 2009 11:50
    kwok
    Poziom 39  

    albo wyskocz na autostradę i zagoń go porządnie przez jakieś 100km

    1
  • #4 16 Sie 2009 11:54
    michal801
    Poziom 12  

    Pozostaje regenaracja filtra w serwisie a co za tym idzie wymiana oleju w silniku, a brak regeneracji filtra może skończyć się wymianą tego filtra (chyba są bardzo drogie)

    1
  • #5 16 Sie 2009 13:48
    estor
    Poziom 14  

    żona wrócił zapalił jej się ikona silnika i jest napis
    abgas werkstatt ( exhaust workshop po ang. ) czy to jest powiązane z tym ze wyszedł przedtem błąd filtra dpf ?

    1
  • #6 17 Sie 2009 09:24
    Michu10
    Poziom 32  

    kwok napisał:
    albo wyskocz na autostradę i zagoń go porządnie przez jakieś 100km


    Czy zrobiłeś tak jak pisał nasz ziomek kwok

    0
  • #7 17 Sie 2009 09:28
    estor
    Poziom 14  

    nie zdążyłem robiłem to co pisałem czyli 20 km po 2,5-3 obr . a błąd silnika wystąpił wczoraj , nie wiem czy w taki wypadku z błędem mogę to zrobić czy nie ?

    0
  • #8 17 Sie 2009 15:04
    mercedesik
    Poziom 25  

    Teraz musisz już kompa podłączyc bo pewno wyskoczył błąd czujnika ciśnienia spalin

    0
  • #9 17 Sie 2009 16:10
    marek1977
    Poziom 33  

    Serwis, dopalanie i wymiana oleju + filtra. Jak zaniedbasz to kilka tysięcy na nowy filtr. Po to jest komunikat żeby udać się do serwisu. Jak nie to będzie coraz gorzej.

    1
  • #10 19 Sie 2009 13:10
    estor
    Poziom 14  

    byłem u elktryka , pokazał się błąd silnika a po sprawdzeniu błędów był to p0471 błąd czujnika spalin , wczoraj zgasł sam dziś rano zapalił sie znowu. wiem wiem pojadę do serwisu tyle ze wyjeżdżam na urlop i będę sie mógł tym zając od września żona zrobiła od tego momentu jakieś 100 km . przypomniało mi sie po podłączeniu pod komp wykazało poziom zapełnienia filtra 30% oraz to że przeprowadzał czynność wypalania 280 km temu - wiec nie wiem skąd ten błąd czujnika spalin nagle.

    a czemu trzeba wymienić olej i filtr przy wypalaniu ?

    czy problem może być związany z tym iż nie wiedziałem o tym filtrze ze jest i zalałem go olejem CASTROL EDGE 5W30 nie wiem czy w takim wypadku to wina tego chyba ze sie nadaje

    0
  • #11 19 Sie 2009 22:15
    mercedesik
    Poziom 25  

    Ten olej nadaje sie do dpf-a i jako pracownik serwisu nigdy nie zmieniałem oleju przy wypalaniu filtra.
    A czujniki to słaby punkt tego auta padaja notorycznie.
    Koszt poza serwisem jakies 210 zł.
    Możesz kupic nowy zamontowac (nie jest trudne) i wtedy skasowac błedy.
    W serwisie jeszcze robią aktualizacje oprogramowania ale mówie teraz o vw z dpf-ami

    0
  • #12 20 Sie 2009 08:47
    estor
    Poziom 14  

    czyli bardziej jest przyczyna w czujniku niż w samym zapełnieniu dpf ?
    obdzwoniłem poznańskie skody pytam sie o procedurę wypalania i wymuszenia tego a oni mi na to zobaczymy zobaczymy jakby nie wiedzieli o czym mowie i że najpierw mam przyjechać na diagnozę płatną a potem będą myśleć co dalej . a ja diagnozę już zrobiłem i wiem że mam błąd tego czujnika oraz dpf .
    co radzisz wymieniać czujnik ?
    pozdrawiam
    Patryk

    1
  • #13 20 Sie 2009 22:31
    mercedesik
    Poziom 25  

    Zasada działania jest taka że sterownik mierzy właśnie tym czujnikiem
    różnice w ciśnieniu spalin i po tym poznaje czy jest zapełniony czy nie.
    Więc jeśli pad to wynik może byc przekłamany.
    Według mnie to czujnik jest do wymiany i po wymianie i skasowaniu błędu on na nowo wyliczy zapełnienie.
    Możesz podjechac na serwis z swoim nowym czujnikiem i powinni ci go założyc i filtr wypalic ( u nas koszt 200zł)

    0
  • #14 21 Sie 2009 06:52
    seba24
    Poziom 20  

    zrób jak kolega "mercedesik" mówi czyli wymień czujnik,a wtedy możesz nawet jechać do jakiegos kolegi czy do kogos co ma vag i tam samemu sprawdzić zapełnienie PDF. podłacz się i wybierz 01,pożniej 08 i nastepnie 075,a tam masz podane w procentach stopień zapełnienia filtra. wypełnienie jego oodbywa sie po przez jazde około 6 minut na 3-4 biegu,a obroty 1800-2500,ale trzeba pierw wprowadzić login.

    0
  • #15 10 Wrz 2009 20:00
    estor
    Poziom 14  

    witam trochę nie pisałem bo byłem na wakacjach.
    dziś byłem u kolegi z forum i robiliśmy vagiem testy.
    i pokazuje ciągle bład czujnika (g450) i dpf przy okazji ale to chyba razem powiązane bo jak pokaże złe odczyty to wywala dpf też? czy sie mylę raz pokazywał zapełnienie 20 % za chwile 14 a kilka dni temu 30 % wiec na zdrowy rozum odczyty ma złe skaczące.

    po skasowaniu było ok przez 20 min ale jak od niego wracałem znowu wywaliło nagle błąd dpf , potem błąd silnika wiec musiał dać inne odczyty poza dopuszczalną normę i znowu mam świecące kontrolki

    gdzie znajduje sie w silniku 1.4 tdi ten czujnik, sa podobno dwa przed i za dpf i teraz który trzeba wymienić ? gdzie go najlepiej kupić ? bo nie wiem ja to fachowo nazwać żeby szukać ?

    0
  • #16 10 Wrz 2009 20:59
    mercedesik
    Poziom 25  

    Jest jeden czujnik zespolony

    Dodano po 31 [sekundy]:

    zapełniony filtr dpf skoda roomster 1.4 tdi

    2
  • #17 11 Wrz 2009 08:54
    estor
    Poziom 14  

    i wg twojej opinie wymiana jest zasadna ? wiesz jak pod jaką nazwą go szukać ?

    0
  • #18 11 Wrz 2009 10:02
    trans-serwis
    Poziom 39  

    Przecież masz numer oryginału wypisany na nim.
    Jego nazwa to czujnik ciśnienia spalin.

    0
  • #19 11 Wrz 2009 14:27
    mercedesik
    Poziom 25  

    210 złotych kosztuje w serwisie nowy a czy zasadna to już inna sprawa.
    Ja tu pisze co ja bym z tym zrobił a decyzja należy do ciebie zawsze można podjechac do fachowców.

    0
  • #20 12 Wrz 2009 09:42
    estor
    Poziom 14  

    wczoraj próbowałem znaleźć ten czujnik , możecie mnie nakierować gdzie powinienem go szukać bo próbuje coś znaleźć podobnego ale nie mogę :) jest widoczny po podniesieniu maski ?
    dzwoniłem do serwisu sami nie wiedza gdzie jest bo roomstery z polskiej dystrybucji nie mają dpf'a

    0
  • #21 12 Wrz 2009 14:29
    rozpuszczalnik
    Poziom 17  

    Żeby Ci do głowy nie przyszło, żeby zakładać emulator"FAP", czy dpf, bo za zaoszczędzone 2000 zł zatrujesz środowisko.

    0
  • #22 12 Wrz 2009 14:30
    estor
    Poziom 14  

    nie chce spisać nr i kupić w serwisie czujnik jeśli tak radzicie

    1
  • #23 18 Wrz 2009 15:38
    estor
    Poziom 14  

    witam, dzięki
    znalazłem czujnik
    wymieniłem
    skasowałem błędy
    błędu czujnika g450 nie ma wiec może wymiana sie przydała
    ale nadal jak jadę jest błąd dpf
    jak sprawdzam poziom to jest 53% i do tego błąd engine fault się pokazuje na desce ale nie ma ikony błędu silnika.
    zrobiłem 15 km jadac na 2 biegu 2500-3000 obrotów sprawdziłem po powrocie i nadal ten sam odczyt 53% zapełnienia.

    czy biegi mają znaczenie , ja dostałem info ze ma być2.,5-3 tu kolega pisze ze 2.-2,5
    i bieg 3-4 .
    czy proces wypalania sam powinien się zainicjować
    ?

    1
  • #25 21 Wrz 2009 23:42
    gregor__a
    Poziom 10  

    czy po wymianie czujnika ciśnienia spalin dopasowałeś go do sterownika silnika??
    Żeby dobrze wypalić filtr cząstek stałych trzeba jechać ze stała prędkością przez ok 20 minut każde przyspieszanie i hamowanie wydłuża procedurę.

    0
  • #26 22 Wrz 2009 08:13
    estor
    Poziom 14  

    witam nie nie dopasowywałem,
    po podłączeniu vaga wymusiliśmy wypalanie trwało dość krótko i z 63% doszliśmy do 2% , błędów nie ma ,

    0
  • #27 12 Gru 2009 12:33
    Askaron
    Poziom 9  

    Mam Ibizę z tym samym silnikiem i mam podobny problem, tzn. pali się kontrolka dpf i pulsuje kontrolka świec żarowych. W mojej Ibi zapaliła się kontrolka dpf więc pojechałem go przepalić. Jechałem jakieś 10km na 3 biegu z prędkością ok 70 po czym zaczęła pulsować kontrolka świec żarowych. Kompletnie nie wiem co może być powodem tego. Uruchamiając ponownie silnik wszystko było ok ale po przejechaniu 15km (jadąc normalnie) znów zapaliło się przepalanie i zaczęła pulsować kontrolka świec. Proszę o jak najszybszą pomoc. W poniedziałek będę musiał się skontaktować z mechanikiem.

    0
  • #28 12 Gru 2009 14:34
    emeryt2
    Poziom 42  

    To jest najlepsze , co możesz zrobić.

    0
  • #29 19 Gru 2009 22:35
    orneciak123
    Poziom 11  

    Witam

    Mi filtr dpf w passacie b6 2.0 tdi całkiem padł i kupiłem już drugi tylko jest małe ale auto przeszło w tryb serwisowy pali się lampka od filtra, check, miga kontrolka od świec żarowych i wkręca się tylko do 3000 obrotów

    jak założe filtr to wszystko wróci do normy czy trzeba coś w sofcie robić
    jak coś to mam bdm100 i zgrałem już softa tylko jak wyłączyć ten tryb
    co gdzie zrobić żeby pozbyć się trybu ???

    0
  • #30 20 Gru 2009 09:56
    mercedesik
    Poziom 25  

    Jak filtr padł ?
    Zrób diagnoze bo pewno coś innego mu dolega

    0