Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

ford escort 1.8 16V mk7 zetec wolne obroty falują

16 Sie 2009 13:22 19256 16
  • Poziom 12  
    Witam,

    Stałem się posiadaczem Escorta jak w temacie, ale autko ma pewne problemy związane z obrotami. Jak samochód jest zimny, wolne obroty falują. Znalazłem że prawdopodobnie łapie gdzieś lewe powietrze, macie Koledzy sugestie skąd, czy powoduje to coś innego ?? Da się jakoś domowym sposobem zdiagnozować ?? I chyba najważniejsze gdzie szukać...
    Drugi problem to czasami zawiesza się na wysokich obrotach, załóżmy mam 2500, wrzucam na luz noga z gazu a on dalej trzyma 2500 - rozumię, że tu trzeba wyczyścić silnik krokowy - pytanie brzmi czy jest to trudne i czy dużo rozbierania, czy trzeba to później jakoś ustawiać. Macie jakieś foty jak to wygląda ??
    Problem ostatni - czasami przerywa, jadę np.: 100, 120 obroty od dłuższej chwili stałe, a tu nagle takie jakby tarpnięcie, trwające sekundę lub pół i z powrotem wszystko wraca do normy...

    Z góry dzięki porady i wszelkie sugestie
  • Poziom 17  
    Ten silniczek w Fordzie to raczej trzeba wymienić. Czyszczenie rzadko pomaga. Co do dostępności to na Aledrogo jest tego pełno.
  • Poziom 15  
    najlepiej wyczyścić cała przepustnice
    po wkupywać pozakładać uszczelki na nowo ew samemu wyciąć
  • Poziom 25  
    Ja stawiam na czujnik położenia przepustnicy normalka w fordach

  • Poziom 24  
    Witam co do falowania obrotów sam mam takie autko i od długiego czasu się meczyłem z falowaniem ;/ Najpierw sprawdź sobie czy zaworek odpowietrzenia skrzyni korbowej działa tzn nie przepuszcza powietrza i czy rureczka co od niego idzie do kolektora ssącego nie jest przetarta. Jeśli to nie to to:
    Wyczyść silniczek krokowy piszą że nie da się regenerować cóż jak masz u siebie orginalnego tzn jest napis na nim FORD to da się :) sam dziś zregenerowałem takiego i nie polega to tylko na czyszczeniu tam gdzie są dziury tego silniczka :p lepiej żebyś też wyczyścił przepływomierz benzyną ekstrakcyjna czyli jak ją odkręcisz to zobaczysz 2 małe pręciki, musisz użyć torxa zeby odkręcić plastik od metalu i tam beda ów czujniczki delikatnie pędzelkiem je wymyj, co do Czujnika położenia przepustnicy też się go da zregenerować :) ale jak coś to pisz :P chętnie wtedy się dalej rozpisze :P z obrotami męcze się już rok ;p i ciągle odkrywam coś nowego ;P
  • Poziom 18  
    ludzie gdzie tam jest silniczek krokowy :?: zapodajcie fotke bo ciekawy jestem jeszcze sie z nim nie spotkałem a wy pewnie macie takie specjalne wersje fordów
  • Moderator Samochody
    Kamil, silniczek krokowy na tym forum można spotkać dosłownie wszędzie, w dieslach, w kosiarkach, mało z tym, on jest winny wszystkiemu, że nie zapala, że gaśnie itd :D
    Co do prawdopodobnej przyczyny falowania wolnych obrotów, trzeba wymontować cewkę DIS i zobaczyć jak wygląda gumowy wąż odmy pod nią
  • Poziom 13  
    Hacker_ice, więc może podziel się trochę doświadczeniami, mój Zetec też ostatnio zaczyna zawieszać się na obrotach, a czasem nawet rosną, dopiero jak przyhamuję silnikiem to spadają. Przekopałem już różne fora... podpowiedz coś..

  • Poziom 24  
    Do kolegi macsmial Miałem identyczną sutuacje co Ty :) tez musialem hamowac silnikiem i tak jezdzilem az rok a dzis autko poszlo do mechanika na wymiane sprzegła :cry: Najpierw napisz jakie masz autko :P jakiego escorta? I czy na gazie czy nie? ;P <br>
    Sposób na PB:<br>
    1. Wyczyścić przepływomierz, wypinasz wtyczke od niego, następnie wykrecasz ten plastik od gory za pomoca torxa tylko 2 srubki i delikatnie wyciagasz go góry UWAGA sa tam 2 czujniczki ktore sa mega delikatne za pomocą pędzelka i beznyny ekstrakcyjnej umyj je i nastepnie skręc przepływke. <br>
    2. Sprawdź zawór odpowietrzania skrzyni korbowej i tutaj masz 2 opcje albo patrzac na silnik od przodu naszego essiego po prawej stronie przed cewka kolo kolektora wydechowego metalowy zaworek wcisniety i z niego wychodzi rurka gumowa w kształcie litery L i idze kolo głowicy za cewka niestety ja ledwo widac i dochodzi do kolektora ssącego z kanału widać jak na dłoni, musisz wymontowac ten zaworek wymyć go w benzynie ekstrakcyjnej i sprawdzic czy przepuszcza tylko w jedną strone jeśli w 2 to do wymiany lub musisz uciąć tą rurke kolo kolektora i ją zaślepic ja uzyłem do tego zwyklej śrubki i opaski a rurke od skrzyni zostaw tak nie wisi lub załóż sobie taki zbiorniczek na olej nie pamietam jak sie to nazywa chyba catch tank :) Lub możesz mieć taki zaworek plastikowy z ktorego kilka rurek wychodzi i jedna dochodzi do filtra powietrza :) to polecam tego wymiane :p <br>
    3. Czyszczenie popularnego krokowca :) nie polega tylko na wyczyszczeniu 2-óch dziurek co widzimy po wyciągnieciu go :P od tylu jest silikon taka biała kropeczka :P nalezy go wydłubac i oczom naszym ukaze sie plastikowa śrubeczka :P słuzy do ustawiania krokowca ale lepiej zebysmy zapamietali ile dokladnie była wkrecona, wykręcamy ją następnie pod nia bedziemy mieli sprężynke tez wyciagamy zeby nam nie zgineła ;P potem wlewamy do niego WD i staramy sie popychac ten precik co go bedziemy mieli pod tą śrubka :) jak nam sie troche rozrusza to potem znow benzynke ektrakcyjna i tak kilka razy na przemian :) potem idziemy do autka i podlaczamy krokowiec pod wtyczke i jeszcze go nie skrecamy tylko wlaczamy stacyjke po czym ja wylaczamy chodzi o to zebysmy silniczek rozruszali :) potem skrecamy zalepiamy silikonem śrubke i montujemy :) <br>
    4. Ja jeszcze wyczyściłem TPS, wykreciłem go od przpustnicy i na oko jest nierozbieralny :P ale przy pomocy śrubokrecika da sie podwarzyc gorna pokrywke :P przyklejona jest dlatego trzeba uwazac zeby nie pekla :P zobaczymy zwykly potencjometr w srodku czyli pasek z liniami oporowymi i palec ktory po nich sie trze ;p czyscimy wszystko spirytusem :D doginamy te włoski ktore sie trą po listwie i składamy :)
    5. Po pkt 3 najlepiej zresetowac kompa czyli zostawic odlaczony aku na noc i rano podlaczyc baterie i odpalic autko przez 5 minut niech chodzi na biegu i niech nic nie jest włączone radio, klima, nadmuch ani nic innego, po tym czasie włączamy wszystko światło radio klime itd i ruszamy w zwykla przejadzke minimum okolo 8km. :) po tym mamy ustawionego kompa :) jesli nadal sie dzieje cos z obrotami to zrób pkt 4. jesli nie pomoże mozesz miec zepsutą lambde, jak masz instalacje LPG mozesz sprawdzic czy lambda działa, jesli nie lambda jeszcze moze byc zawor chyba nazywa sie ODMA ktory reguluje spaliny :P ale sie napisałem :P mam nadzieje ze pomoze :)

    Moderowany przez Błażej:

    Pokaż palcem, najlepiej zamieść zdjęcie SILNICZKA KROKOWEGO z forda escorta!!! Jeśli tego nie zrobisz, zostaną względem ciebie wyciągnięte konsekwencje regulaminowe za pisanie bzdur!


  • Poziom 24  
    W załączonym zdjęciu ów silniczek krokowy opisany w moim poprzednim poście i zaznaczone miejsce gdzie pod silikonem jest opisana śrubka :). Dla wyjaśnienia jeszcze bardziej ów silniczek krokowy można nazwać zaworem biegu jałowego, zaworem wolnych obrotów itd. :P Dokręcony jest do kolektora ssącego :)

    Moderowany przez robokop:

    Czyli zgodnie z obietnicą moderatora Błażej, dostaje kolega ostrzeżenie - bo nie dość że to nie jest silniczek krokowy, to działa całkiem inaczej - zbliżona jest tylko realizowana przez niego funkcja. Sprzedawca w sklepie ma prawo nie znać poprawnej terminologii technicznej, serwisant już nie.

  • Moderator Samochody
    Tyle, że to nie jest silniczek krokowy, tylko IACV (idle air control valve)

  • Poziom 24  
    Możliwe że profesjonalnie się tak nazywa ale na żadnym forum o escorcie nie było tak napisane tylko wszyscy mowili o silniczku krokowym i tak wlasnie go opisuje...
  • Moderator Samochody
    Przed chwilą dzwoniłem do sklepu, bo potrzebuję nastawnik przepustnicy do golfa III, sprzedawca też twierdzi, że to silniczek krokowy :|

  • Poziom 24  
    Hmm to dziwny sprzedawca ;/ nastawnik ma w srodku membrane i zwykle ja szlak trafia ;/ moze to rodzaj tez silniczka nie wiem ;/ ale mozesz ta membrane sobie sam zrobic i zaoszczedzic troche grosza :) ale spoko wróćmy do tematu ;p wogóle user co zaczął temat wsiąkł ;p i nic nie odpisuje? Moze juz sobie poradził? :P
  • Moderator Samochody
    Tam nie ma membrany, to nie jest pierburg 2EE, tylko silniczek DC, hallotron i styk
    Taki nastawnik to Bosch 0132 008 601
  • Moderator Samochody
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic633427.html
    https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic270145.html
    Zawór IAC sterowany przez zawór elektromagnetyczny
    Sterowanie realizowane jest przez sygnały PWM. Ustalana jest siła magnetyczna szerokości otworzenia zaworu. Położenie zaworu IAC zależy od procentu wypełnienia cyklu sygnału PWM.
    Dodatkowo: https://www.elektroda.pl/rtvforum/topic1085345.html
  • Poziom 10  
    witam,
    mój escort tak jak w temacie tylko 1.6 tez szalał na jałowym: wkręcał się czasami na 3k i wyżej, że go sprzęgłem na hamulcu czasami dusiłem (wiem, szkoda sprzęgła) - albo wręcz przeciwnie obroty spadały poniżej 500 i gasł; miał problem z przyspieszaniem... namęczyłem się niemiłosiernie aby odkręcić, jak to pięknie nazywacie, IACV, czyściłem benzyną ekstrakcyjną i WD według przepisu hacker_ice'a, potem męcząc się jeszcze bardziej przykręciłem to "coś" na swoje miejsce i auto nie do poznania :D ładnie gdy kółka się nie kręcą silniczek mruczy na ok 900, przy zmianie biegów tak jak dawniej wolniutko opadają w sam raz do przełożenia, przy przyspieszaniu nie ma "dziury"...

    zaworek po wykręceniu rzeczywiście z trudem dał się przesuwać, po wymyciu i przepłukaniu i rozruszaniu ręcznym pracował dużo lżej. Podłączenie do silnika i włączenie zapłonu powoduje, że przez około sekundę lekko wibruje - ja wyczułem to dopiero trzymając go w ręku (pewnie pobudzanie PWMem rzędu kilkudziesięciu Hz), a później napięcie ustala się na poziomie 12V. Próbowałem do "rozruchu" zmontować układzik generujący niską częstotliwość, ale widoczne przesunięcia trzpienia obserwowałem dopiero powyżej 0.8A, więc wolałem nie ryzykować...

    dzięki wszystkim za pomoc.