Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

alhambra 1,9tdi rok99 - świeci kontr. ABS

andrzej.sz 16 Sie 2009 21:43 4722 12
  • #1 16 Sie 2009 21:43
    andrzej.sz
    Poziom 10  

    Witam mam pytanie, świeci się kontrolka ABS podczas jazdy, przy zgaszeniu samochodu i ponownym zapaleniu przez moment nieraz gaśnie co może być przyczyną?

    0 12
  • #2 17 Sie 2009 06:48
    PAWEL222227
    Poziom 16  

    Odczytaj usterki z ABSu podłącz pod komputer.

    0
  • #3 17 Sie 2009 10:04
    MakroSerwis
    Moderator Samochody

    Najczęściej usterka przewodu albo złącza któregoś z czujników, ale należy wykonać diagnostykę, zanim wymienisz pół samochodu ;).

    0
  • #4 17 Sie 2009 22:22
    andrzej.sz
    Poziom 10  

    ma przebieg 210 tyś

    0
  • #5 18 Sie 2009 09:17
    yaaro
    Poziom 33  

    andrzej.sz napisał:
    ma przebieg 210 tyś


    ta podpowiedz rozwiąże problem

    proste popsuł się ABS, i z twoja wiedzą zamiast zaśmiecać forum jedz do fachowca,

    0
  • #6 18 Sie 2009 16:17
    andrzej.sz
    Poziom 10  

    witam odnośnie ostatniej wypowiedzi Pana yaaro po co jest forum i Panie mądrala dzisiaj jadąc po pewnym czasie kontrolka zgasła ,czy na pewno padł ABS ,po ponownym odpaleniu świeciła i po pewnym czasie zgasła a może gdzieś nie łączy i jeszcze jedno jak by każdy wszystko wiedział nie potrzebne by było całe to forum.

    0
  • #7 18 Sie 2009 19:47
    brandy-p
    Poziom 31  

    Nie sap, tylko podłącz kompa i odczytaj błędy, a potem poszukaj na forum. Jestem prawie pewien, że co by to nie było, to napewno problem był już poruszany.

    0
  • #8 18 Sie 2009 20:01
    pepe
    Poziom 23  

    Cytat:
    witam odnośnie ostatniej wypowiedzi Pana yaaro po co jest forum i Panie mądrala dzisiaj jadąc po pewnym czasie kontrolka zgasła ,czy na pewno padł ABS ,po ponownym odpaleniu świeciła i po pewnym czasie zgasła a może gdzieś nie łączy i jeszcze jedno jak by każdy wszystko wiedział nie potrzebne by było całe to forum.


    Nie masz pojęcia jak działa i z jakich elementów składa się system ABS - to wynika z treści postów. Świecąca kontrolka informuje o niesprawności SYSTEMU !. Zamiast słuchać dobrych rad, czekasz na wróżkę z forum która powie który element całości szwankuje. Nie dziw się że otrzymujesz takie odpowiedzi. Moim zdaniem i tak łagodne ;)

    0
  • #9 18 Sie 2009 22:16
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    andrzej.sz napisał:
    ....... i jeszcze jedno jak by każdy wszystko wiedział nie potrzebne by było całe to forum.



    Po co sie łapiesz za naprawę i zadajesz głupkowate podpowiedzi a to a tamto a sra...mto.

    0
  • #10 19 Sie 2009 09:02
    yaaro
    Poziom 33  

    Więc potrzebujesz pomocy to ją dostaniesz

    Układ ABSu składa się:

    -4 czujniki przy kołach ( przy zapasowym nie ma czego szukać ).
    -4 impulsatorów mieszczonych na piastach i przegubach.
    -okablowania od sterownika do każdego koła, do deski rozdzielczej (to ten od tej zapalającej się kontrolki) i kilku do innych sterowników i czujników (np. czujnik hamulca)

    Teraz zaglądamy do sterownika a tam mamy układ elektroniczny którego zadaniem jest zbieranie danych, przetwarzanie i sterowanie odpowiednimi funkcjami. Przy sterowniku znajdują się elektrozawory zazwyczaj 8 lub jak się nie mylę 12 jeśli układ posiada ESP.

    Pomyśl sprawdzenie każdego z tych elementów zajmie trochę czasu, sumując parę godzin.
    Średni koszt roboczogodziny mechanika-elektryka może kosztować od 40 do 120 zł.

    Średni kosz diagnozy komputerowej 50zł do …..

    Sobota spędzona z sąsiadem przy szukaniu usterki (jak widać z niewielką wiedzą ) bezcenna. Lecz dlaczego ABS dalej nie działa a głowa jakoś tak boli.

    Najtańszym rozwiązaniem jest zajechanie do fachowca w okolicy który zdiagnozuje i za parę złoty wymieni uszkodzony element.


    100% trafienie w usterkę z wiedzą że masz auto z grupy Vw z przebiegiem 210 tyś km trochę zbyt wiele niewiadomych.




    PS tu na forum są fachowcy i laicy. Ale wróżek nie widziałem.

    0
  • #11 19 Sie 2009 14:48
    andrzej.sz
    Poziom 10  

    Dziękuję za wyczerpujący opis pierwsze zacznę od diagnozy komputerowej ale dopiero w przyszłym tygodniu stwierdziłem jedno przy hamowaniu przednie koła stają ,tyłu nie blokuje i nie posiada ESP

    0
  • #12 19 Sie 2009 22:39
    yaaro
    Poziom 33  

    Jak tłumaczyć to do końca

    http://pl.wikipedia.org/wiki/System_hamulcowy_samochodu

    Podstawowy układ hamulcowy w samochodzie osobowym najczęściej działa na zasadzie prasy hydraulicznej. Kierowca naciskając pedał hamulca tłoczy płyn nieściśliwy w układzie hydraulicznym do tłoków znajdujących się w cylindrach hamulców kół. Tłoki w hamulcach kół przednich mają większą powierzchnię niż tłoki w tylnych hamulcach. Dzięki temu siła hamowania kół przednich jest większa niż tylnych. Największą zaletą hydraulicznego układu hamulcowego jest to, że siła hamowania jest rozkładana równo na koło prawe i lewe tzn. koła każdej osi są hamowane z taką samą siłą (czego nie zapewniały stosowane wcześniej układy cięgien). Hamulec hydrauliczny jest najczęściej wspomagany układem wspomagania zasilanym podciśnieniem z układu dolotowego silnika. W przypadku zatrzymania się silnika wspomaganie przestaje działać. Przy niedziałającym wspomaganiu w samochodzie osobowym kierowca najczęściej nadal jest w stanie hamować hamulcem podstawowym. Wymaga to większej siły ale jest możliwe.


    Ma to na celu zwiększenie docisku- co mam za zadanie porawić sterowność w czasie hamowania.

    0
  • #13 01 Lis 2010 22:57
    domex32
    Moderator Samochody

    andrzej.sz napisał:
    Dziękuję za wyczerpujący opis pierwsze zacznę od diagnozy komputerowej ale dopiero w przyszłym tygodniu stwierdziłem jedno przy hamowaniu przednie koła stają ,tyłu nie blokuje i nie posiada ESP


    Tylne koła zablokują się tylko na mało przyczepnej nawierzchni oczywiście w przypadku nie sprawnego układu ABS.

    0