Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Relpol przekaźniki
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Seicento 1.1 problem z zapaleniem stacyjką.

17 Sie 2009 11:22 7014 23
  • Poziom 13  
    Witam. Mam oto taki problem:
    Seicento 1.1 MPI coraz częściej mam problem z zapaleniem auta kluczykiem. Na pych zapala bez problemu. Akumulator sprawny, rozrusznik kręci normalnie. Nie ma znaczenia czy silnik jest zimny czy rozgrzany, czy powietrze suche i ciepłe, czy pada deszcz i jest zimno. W czasie kiedy nie chce zapalić nie ma iskry. Przewody zapłonowe, świece, oraz czujnik wału wymienione, masy posprawdzane. W zeszłym roku miałem to samo, wyczyściłem cewki i przewody zapłonowe i na rok miałem całkowity spokój. Teraz okazuje się że to chyba nie była przyczyna. Czy ktoś miał podobny problem i może wskazać co mam jeszcze sprawdzić zanim wymienię moduł?
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 32  
    mobak napisał:

    sprawdzić zanim wymienię moduł?


    Jaki moduł?
  • Poziom 42  
    Sprawdz , gdy nie chce zapalić czy cewka ma zasilanie 12 V. Jego brak , może wskazywac na kostkę stacyjki.
  • Relpol przekaźniki
  • Poziom 11  
    Więc tak: na cewce napięcia 12v nie ma kiedy nie chce zapalić. Stacyjka sprawdzona, aczkolwiek przy stacyjce są dwie kostki- jedna do zasilania chyba wskaźników, które gasną po jej wyjęciu, ale sil;nik chodzi, a druga typowa do włączania napięcia i rozruchu. Po wyjęciu tej kostki-co normalne- samochód gaśnie. Więc stacyjka również odpada.
    P.s.
    Pierwszy post pisałem z konta kolegi z powodu braku punktów.
  • Poziom 26  
    A pracuje pompa paliwa w momęcie, kiedy nie chce zapalic? - jezeli nie to sprawdz przekaznik pompy; on podaje rowniez 12V na cewke
  • Poziom 42  
    Kolega Blicek też dobrze podpowiada , przekaznik czerwony.
  • Poziom 11  
    Pompa działa po włączeniu zapłonu. Opiszę jak to wyglądało dziś. Rano mimo kręcenia dłuższy czas silnik nie zapalił. Po ośmiu godzinach ponowna próba- bez skutku. Za jakąś godzinę po kilku próbach auto zapaliło. Po zapaleniu można go gasić i zapalać ze 30 razy i wszystko jest ok. Czasem załapie dopiero po kilu obrotach wału, ale przeważnie zaraz po przekręceniu kluczyka. Wystarczyło jednak że wyłaczyłem silnik na pół godziny i już nie chciał zapalić. Znów kilkukrotne próby i rzęcholenie rozrusznikiem i w pewnym momencie auto zapala i znów za każdym przekręceniem kluczyka pali. A rano pewnie żona pojedzie autobusem...
  • Poziom 42  
    Tą próbę na stacyjce , która wykonałeś jest niemiarodajna. Masz sprawdzać w czasie kręcenia rozrusznikiem , czy masz napięcie na cewce i pompie.
  • Poziom 32  
    Jeśli nie będzie napięcia to podejrzany za ten stan może być właśnie przekażnik główny zasilany bezpośrednio z baterii , jego ceka zasilana poprzez 15/54 po wzbdzeniu masą z ecu
  • Poziom 42  
    Własnie , jego cewka zasilana po 15!
  • Poziom 11  
    Michu10 napisał:
    Jeśli nie będzie napięcia to podejrzany za ten stan może być właśnie przekażnik główny zasilany bezpośrednio z baterii , jego ceka zasilana poprzez 15/54 po wzbdzeniu masą z ecu

    Bardzo proszę o wyjaśnienie co to znaczy 15/54, oraz w którym miejscu znajduje się przekaźnik główny. Po prawej stronie komory silnika obok komputera są po dekielkiem dwa małe przekaźniki, z których jeden zostaje zadziałany po przekręceniu stacyjki. Jeśli to właśnie jest przekaźnik główny, to zamieniałem go miejscami z tym drugim i nie było żadnej reakcji. Wybaczcie lamerskie pytania, wprawdzie jestem elektrykiem, ale nie samochodowym.
  • Poziom 32  
    komora silnika obok centralki , a 15 to po zapłonie
  • Poziom 11  
    Rozumiem. Rano nie zapalił, więc mówię sobie:"przyjdę z pracy to sprawdzę". No i kicha- po pracy auto zapaliło za pierwszym razem. To jest chyba auto z duszą. Mam przed sobą schemat- wprawdzie ze sterownika iaw 5af, ale połączenia przekaźnika głównego są chyba identyczne. Jak mi teraz nie zapali to będę przynajmniej wiedział gdzie szukać. Powiedzcie mi jeszcze co obsługuje drugi przekaźnik obok tego głównego.?
  • Poziom 26  
    Sprawdz jeszcze czujnik połozenia wału. Tam jest tak, ze po przekreceniu zaplonu chwyta na stałe przekaznik głowny i na chwile przekaznik pompy paliwa. Pompa wytworzy cisnienie, po czym przekaznik po chwili pusci (jezeli nie właczysz rozrusznika). Jak sterownik zobaczy impulsy z czujnika (krecenie rozrusznikiem), to natychmiast podaje mase na przekaznik, ten chwyta i zapina napiecie na pompe, cewke i wtryskiwacz.
  • Poziom 11  
    CZujnik wału jest wymieniony na nowy. Bez efektu. Problem leży w braku iskry. Czasem jest tak, że kręcę rozrusznikiem powiedzmy 5 sekund i nie ma iskry. W pewnym momenncie iskra się pojawia i auto natychmiast zappala. Jutro jeszcze raz dokładnie sprawdzę -o ile oczywiście będzie problem z zapaleniem- czy na cewce jest 12V w momencie kręcenia rozrusznikiem. Sądząc po schemacie powinno być również po włączeniu zapłonu i złapaniu przekaźnika głównego.
  • Poziom 32  
    mimi31 napisał:
    CZujnik wału jest wymieniony na nowy. Bez efektu. .


    To że wymieniony na nowy nie świadczy o rozwiązaniu problemu, taka błahostka jak okablowanie oczywiście sprawdzone na tip top
  • Poziom 11  
    Może przeoczyłem ale sugeruję uszkodzenie kostki stacyjki- w momencie włączenia rozrusznika przerywa obwód linii
    zasilania +15
  • Poziom 11  
    Zanim auto zapaliło udało mi się sprawdzić zasilanie cewki. na cewce jest +12v kiedy nie chce zapalić. A więc wina leży po stronie albo przewodów między nim a czujnikiem wału. Jutro spróbuję podmienić przewody na nowe. Jesli to nie pomoże to chyba tylko zostanie wymiana sterownika.
  • Poziom 42  
    Niw szalej z wymianą sterownika , sprawdz czy masz sterowanie cewek na pinach a10 i a 38 sterownika/ oczywiście wtedy gdy nie chce zapalić/.
  • VIP Zasłużony dla elektroda
    Kolega będzie w końcu uprzejmy sprawdzić zasilanie na cewce W CHWILI kręcenia rozrusznikiem i podać jest czy nie ma? Do czasu odpowiedzi na to pytanie proszę wstrzymać się z dawaniem porad!
  • Poziom 11  
    Myślę że problem rozwiązany. Wykąpałem dokładnie cewki w benzynie ekstrakcyjnej i od trzech dni auto zapala bez problemu. W zeszłym roku miałem ten sam problem i wymycie cewek pomogło. Teaz też po zauważeniu problemu wyczyściłem cewki, ale chyba nie dość dokładnie. Stąd podejrzenie innej usterki i moja prośba o pomoc na forum.Dopiero ponowne dokładne mycie pomogło. Obym się nie mylił. Dziękuję wszystkim za zaangażowanie i pomoc.
  • spec od auto-elektro
    Niestety ale to nie jest możliwe, przyczyna leży gdzieś na złączu lub wtyczkach po prostu przy wyciąganiu cewek coś się poruszało bo co może mieć mycie cewek wspólnego z brakiem iskry -tak że do następnego razu.P
  • Poziom 11  
    Może obudowa cewek pod wpływem czasu i warunków pracy zmniejszyła swoją oporność, a zanieczyszczenia jeszcze to spotęgowały. Nie jest to sprawa kabelków ani połączeń, bo te były przy występującej usterce dokładnie sprawdzane, szarpane itp.. Od kilku dni autko pali bezbłędnie.
  • Poziom 2  
    Witam
    Mam dokładnie ten sam problem z SC 1.1 MPI. Opisany tu przypadek w 100% odpowiada mojemu. Podłączyłem pod gniazdo diagnostyczne diagnoskop i sprawdziłem pamięć błędów i tam nic nie ma. Po prostu zero uszkodzeń. Dziwny przypadek. Mam prośbę do kolegów, którzy posiadaja schemat elektryczny do tego samochodu i mogliby mi go podesłać. Bez tego jestem ślepy. Aha. Podejrzewałem też silnik krokowy. Jeśli się zatnie w pozycji zamkniętej to silnik nie odpali. Można zrobić taką próbę w której zdejmujemy filtr powietrza i podczas próby rozruchu sprawnego silnika zatykamy ręką tę wąską gardziel kierującą powietrze na silnik krokowy. W takiej sytuacji silnik nie odpali bo brakuje mu powietrza. Wystaczy jednak delikatnie uchylić przepustnicę by silnik odpalił. To jednak nie tłumaczy braku iskry. U mnie podobnie jak u kolegi podczas dłubania, stukania, różnych prób wkońcu iskra się pojawiła i silnik odpalił. Help.