Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Straciłem hamulce-VW Passat

abruzi 17 Aug 2009 18:30 6207 16
Wago
  • #1
    abruzi
    Level 10  
    Witam
    Po 200km jazdy podczas wyprzedzania depnalem po hamulcach bo TIR zajechal mi droge (bydlak) i okazalo sie ze hamulce są słabiutkie, ale udało mi sie schowac. Auto od 3 miesiecy używane było sporadycznie. Po dłuzszym postoju podczas wyruszania zawsze był mocny huk z okolic tylnych kół. Teraz są słabe, jak wciskam do końca to pedał robi się miekki i nie hamuje, jak pulsacyjnie naciskam to jest ok. Co prawdopodobnie się zepsuło? Płyn w zbiorniczku jest w normie. Auto to Passat b4 kombi.
  • Wago
  • #3
    abruzi
    Level 10  
    40min temu wróciłem do domu. Nic nie odpowietrzałem. Stawiasz za zapowietrzone hamulce? hmm dobrze by było gdyby tylko to...
  • #5
    wopor
    Level 32  
    witam, ile wiosen ma ten pasacik, moze przewód gumowy robi balonik sobie, kiedy robiłes przegląd hamulców?, POWODZENIA
  • Wago
  • #6
    dugi.1985
    Level 20  
    spuść z każdego zacisku po trochę płynu i dolej nowego a po tym odpowietrz je. jak to nic nie da to serwo.

    Moderated By robokop:

    Ostrzeżenie za pisanie bzdur i wypowiadanie się w tematach o których nie ma się pojęcia - powiedz kolego, co może mieć serwo do miękkiego pedału i braku hamulców ???

  • #7
    User removed account
    User removed account  
  • #8
    marek1977
    Level 33  
    Jak samochód długo stoi to normalne że hamulce się skleja i przy pierwszym ruszeniu następuje zerwanie klocków od tarcz.
    W jakim stanie sa tarcze i klocki obu osi? bo podejrzewam że tam jest jedna wielka korozja i hamulce może trzymają w 50%
    A zapowietrzyc to się mial od czego?

    Moderated By robokop:

    ??? A jak to się ma to miękkiego pedału ?

  • #9
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Po pierwsze - rozebrać tylne koła, łożyska , szczęki i cylinderki do wymiany. W dalszej kolejności do przejrzenia stan przewodów elastycznych , wymiana płynu i odpowietrzenie hamulców.
  • #10
    marek1977
    Level 33  
    marek1977 wrote:
    Jak samochód długo stoi to normalne że hamulce się skleja i przy pierwszym ruszeniu następuje zerwanie klocków od tarcz.
    W jakim stanie sa tarcze i klocki obu osi? bo podejrzewam że tam jest jedna wielka korozja i hamulce może trzymają w 50%
    A zapowietrzyc to się mial od czego?


    robokop wrote:
    ??? A jak to się ma to miękkiego pedału ?


    A tak sie ma że jak hamulce są skorodowane to pedał będzie miękki.

    A poza tym ktoś tam kiedyś zmieniał plyn hamulcowy czy tam już jest woda z domieszką płynu?
  • #11
    artis666
    Level 26  
    robokop wrote:
    Po pierwsze[...] szczęki i cylinderki do wymiany. W dalszej kolejności do przejrzenia stan przewodów elastycznych



    Szczęki ? A jak to się ma do miękkiego pedału ? Cylinderki owszem, ale jeszcze wcześniej proponował bym przejrzeć instalację od pompy aż po cylinderki, potem wymiana. Przypominam, że stan hamulców jest bardzo ważny i zły może prowadzić do tragedii. Zrób z tym do porządku!!!

    Pozdrawiam
  • #12
    ociz
    Moderator of Cars
    Zanim zabierzesz się za wymianę łożysk zmierz średnicę bębnów, jeśli przekroczy choćby minimalnie 231mm to bębny na złom.
  • #13
    abruzi
    Level 10  
    Dzisiaj jadę naprawić te moje hamulce...
  • #14
    mczapski
    Level 39  
    Panowie sobie dyskutujecie a pytający przez trzy miesiące nie za bardzo zainteresował się tym co mu czyni hałas. I teraz zamiast zakasać rękawy i zajrzeć do układu hamulcowego woli usiąść przy klawiaturze. A nuż ktoś naprawi drogą połączenia sieciowego. Niestety kolega musi przyjąć do wiadomości, że należy zabrać się za solidny przegląd i naprawę układu. Jeśli kolega nie potrafi sam to oczywiście konieczna interwencja mechanika. Czekanie na wypadek to niezbyt dobra metoda działania.
    A tam może być wszystko marne. Tarcze, klocki, bębny, szczęki, przewody, płyn, serwo(chyba mniej prawdopodobne), pompa hamulcowa. Ano przyjmuję do wiadomości, ale ja pierwsze kroki skierowałbym po narzędzia i podnośnik a nie do komputera.
  • #15
    abruzi
    Level 10  
    A szanowny Pan kolega niech przyjmie do wiadomości że nie było mnie w Polsce przez ten okres czasu. Dziękuje wszystkim za pomoc i zainteresowanie. Gdy wszystko będzie naprawione napisze co i jak. Pozdrawiam
  • #16
    abruzi
    Level 10  
    Główną przyczyną takiego zachowania był uszkodzony cylinderek w prawym tylnym kole. Do tego doszła wymiana szczęk hamulcowych tył. Całkowity koszt z robocizną to 210zł. Dziękuje i pozdrawiam.
  • #17
    robokop
    VIP Meritorious for electroda.pl
    artis666 wrote:

    Szczęki ? A jak to się ma do miękkiego pedału ? Cylinderki owszem,

    Tak to, jak Ci się kiedyś okładziny rozkleją, to zobaczysz efekt.