Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

wymiana silnika na fabrycznie nowy i kopcenie 2,2dci Fap

yachtmen72 17 Aug 2009 18:56 4072 9
  • #1
    yachtmen72
    Level 9  
    Witam
    Wymieniłem w swoim aucie -(Laguna 2005rok 2,2dci FAP)
    silnik na fabrycznie nową jednostkę - nowy dół głowica wtryskiwacze .
    Po przekładce auto kopci na czarno. wedle wskazań clipa w serwisie renault wszystko jest ok , auto posiada moc jak wcześniej ale kopci na czarno powodując zapychanie filtra FAP. Wszystkie elementy sprawdzone cały dolot szczelny i czysty . Podczas przekładki odłączony został zewnętrzny chiptiuning - czy to może być przyczyna kopcenia ? GDZIE SZUKAĆ PRZYCZYNY bo w serwisie nie wiedzą ???????????
    Kamery 3D Time of Flight - zastosowania w przemyśle. Darmowe szkolenie 16.12.2021r. g. 10.00 Zarejestruj się
  • #2
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Dlaczego silnik byl wymieniony? Jaki stan turbiny? Czy turbo bierze olej? Czy katalizator lub fap nie jest zasyfiony przez stary silnik? Czy fap byl wypalany? Jesli tak to jak? Clipem? Czy w czasie jazdy? Najlepiej zdjąć katalizator za turbina i zobaczyc czy tez leci czarny dym.
  • #3
    yachtmen72
    Level 9  
    Silnik wymieniony z powodu pęknietej głowicy , nieznacznie brał wodę , auto do ostatniej chwili przed wymianą nie wiedziało co to kopcenie nigdy żadnego czarnego dymka. Turbina i wszystkie pozostałe podzespoły ok ,a filtr po trzech próbach wypalania na nowym silniku podczas jazdy nie nadąża sie oczyszczać z powodu kopcenia na czarno. dzisiaj był wyczyszczony mechanicznie i nadal te same objawy.
  • #4
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Czy caly osprzęt silnika ktory byl przekładany byl czyszczony? Problemem w 2.2 byly również klapki w kolektorze dolotowym ktore miały za zadanie poprawiac napełnianie cylindra powietrzem poprzez zmianę kierowania pod różnym kątem powietrza do cylindrów a one sie poprostu zacierały i stawały w miejscu lub chodziły jak chciały. Sprawdź czystość tzw. "dyfuzora" powietrza (aluminiowa puszka na przewodzie dolotowym powietrza wchodzi w nią jeszcze egr). Na chwile obecna nic wiecej do glowy mi nie przychodzi.
  • #5
    yachtmen72
    Level 9  
    Egr i cały dolot od interkulera czyszczony. Kolektor z klapkami był tez przekładany i tu sie zastanawiam czy czasem nie tutaj jest przyczyna , wiesz na jakiej zasadzie odbywa się sterowanie tymi klapkami ?
  • #6
    Przemo9826
    VIP Meritorious for electroda.pl
    Jak otwierasz maskę stoisz przed kolektorem to w lewym dolnym rogu jest "gruszka" ktora jest sterowana podcisniem, ale zauwazylem nie raz ze w niektórych 2.2 nie ma tam tego przewodu od czego to zależne to nie wiem, sprawdź jeszcze za tym dyfuzorem jest zasobnik powietrza, wchodza do niego 2 przewody czy pa dobrze podłączone, ogolnie sprawdź te wszystkie podcisnienia
  • #7
    yachtmen72
    Level 9  
    dzięki kolego , z samego rana bedę tam szukał przyczyny , moze to to :)
    dam znać !
  • #8
    yachtmen72
    Level 9  
    Problem prawdopodobnie zażegnany okazało sie że nowe wtryski nie bardzo współpracują z moim kompemi wróciły stare i na razie nie kopci .
  • #9
    megane222
    Level 11  
    A miałeś programowane nowe wtryski??
  • #10
    yachtmen72
    Level 9  
    Tak były przypisywane na clipie , autko ładnie chodziło ale chmura czarnego dymu była . wystarczyło stare wsadzic i jest ok.