Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
TermoPasty.pl
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Smart Fortwo - problem z zapalaniem

Synek125 17 Sie 2009 21:10 14381 15
  • #1 17 Sie 2009 21:10
    Synek125
    Poziom 14  

    Witam, mam Smarta F2 z 2001 roku i mam następujacy problem, czasami jak uda mi się go zapalic, pochodzi 10 minut, zgaszę to potem już nie trybi, wskoczy raz na 2 sekundy przepali to co miał i zdycha pompa paliwa przestaje podawać paliwo. Normalnie przekręcając kluczyk na zapłon słychać jak pompka kręci i wtedy wiadomo ze zapali, jednak po zgaszeniu najczęściej już nie słychać jej i można kręcić rozrusznikiem do usranej śmierci. Czy to możliwe że pompka paliwa raz działa a raz odmawia posłuszeństwa? Myślałem jeszcze nad czujnikiem położenia wału ale z tego co doczytałem to gdyby czujnik był walnięty to auto by w ogóle nie zapaliło.
    Kupiłem nową pompę ze szrotu, podłączałem do akumulatora to niby pompuje, juro zobaczę jak będzie działała w aucie. Jestem ciekaw tylko waszej opinii czy to na pewno pompa czy może cos innego.

    Pozdrawiam.

    1 15
  • TermoPasty.pl
  • #2 20 Sie 2009 11:32
    glosny83
    Poziom 28  

    A może jakieś odcięcie zapłonu ma i ono "wariuje"

    0
  • #3 20 Sie 2009 12:13
    Synek125
    Poziom 14  

    Nie wiem to cholernie skomplikowane auto jest. Wczoraj mój tata poszedł założyć nową pompę. Po założeniu odpalił, dał mu pochodzić z 10 minut, zgasił i już nie mógł odpalić. Dzisiaj poszedł na warsztat i normalnie palił, zostawił go na 30 minut żeby pochodził, zgasił i pali normalnie, zapalał i gasił kilka razy pod rząd i wszystko okej.
    Nie wiem co o tym myśleć, a nie chce mi się wierzyć że samo się naprawiło.

    @glosny83:
    A na czym by to odciecie mialo polegać? Zapłon wydaje mi się działa cały czas tylko często ma tak że pompa paliwa nie chce pompować i rozrusznik kręci a paliwa nie podaje.

    Myslałem też coś że immobilizer wariuje, ale jak on by odcinał to przypuszczam że wtedy nawet rozrusznik by nie kręcił.

    EDIT:
    I dalej to samo, rozbebeszylismy z tylu intercooler, wykrecilismy impulsator, przeczyscilismy i nic. Dalej to samo.
    Po prostu przekręcając kluczyk na pozycję 1 zawsze słychać pompę jak kreci przez około 2 sekundy, i wtedy wiadomo że odpali, a tak to przekręcę i jak pompy nie słychać to już nie ma co kręcić rozrusznikiem, nie mam nawet pojęcia co może ją blokować.
    A na błędów na komputerze nie pokaże bo wszystkie kontrolki gasną już przy kręceniu rozrusznikiem.

    Ps. Co to jest ta puszka okrągła co jest koło pompy paliwa? Ona jest z nią połączona przewodami.

    1
  • TermoPasty.pl
  • #5 21 Sie 2009 21:14
    eltron
    Poziom 26  

    Wymieniaj chłopcze, wymieniaj. W żadnym wypadku nie diagnozuj tylko wymieniaj.

    -1
  • #6 25 Sie 2009 09:24
    tmanko
    Poziom 11  

    sprawdź przewody - na końcach mogą być małe oringi. które parcieją od czasu - może paliwo się cofa

    2
  • Pomocny post
    #7 25 Sie 2009 12:53
    pier
    Poziom 23  

    Witam.
    A ja przerabiałem identyczny problem w hondzie civic. Po przekręceniu kluczykiem jak było słychać pompę to zapaliła a jak cisza to i silnik nie odpalał.
    Problem leżał w przekaźniku włączającym pompę, po prostu miał zimne luty, po przelutowaniu jak ręką odjął i pali aż do dziś a problem był ze 3 lata temu.
    Zlokalizuj przekaźnik pompy (włączaj zapłon i nasłuchuj gdzie pyka, ale tylko wtedy jak słychać i pompę), wyjmij go i przelutuj punkty lutownicze.
    Mam nadzieje że pomoże.
    Pozdrawiam.

    1
  • #8 27 Sie 2009 09:33
    T.I.R.
    Poziom 13  

    Witam !!!

    Robilem z jakies 2 lata temu troche smartow i w 99% przypadkow byl to czujnik polozenia walu korbowego, troche ciezki dostep ale jakos idzie to wymienic. Jezeli immo dziala tzn. otwiera i zamyka to czujnik do wymiany. Dla pewnosci podlacz pod jakis tester i daj znac jakie bledy odnotowano w sterowniku.

    Pozdrawiam T.I.R.

    0
  • #9 27 Sie 2009 12:29
    Synek125
    Poziom 14  

    @T.I.R.: Też cały czas o tym myślę, ale gdyby ktoś mógł wytłumaczyć jak to jest możliwe że to przez niego? Czujnik wału steruje zapłonem. A mój problem jest taki że po przekręceniu kluczyka na "zasilanie" zawsze słychać było przez 2 sekundy pompę paliwa jak podawała a teraz nie podaje. Więc jak czujnik może być walnięty jak pompa nie podaje jeszcze nawet jak koło zębate (te przy czujniku jeszcze się nie kręci)

    Akumulator sprawny, wiec może jednak to tak jak u kolegi pier.

    0
  • #10 30 Sie 2009 18:09
    macius1814
    Poziom 2  

    Witam
    Miałem identyczny problem tylko w fieście. Zdarza sie to czasami do dziś, ale wiem co trzeba zrobić:) Wystarczy ze uderzę w plastik pod kierownicą gdzie jest zlokalizowany przekaznik pompy, dokładnie to co u kolegi Piera.

    0
  • #11 31 Sie 2009 03:23
    Anonymous
    Użytkownik usunął konto  
  • #12 31 Sie 2009 12:13
    Pawel wawa
    VIP Zasłużony dla elektroda

    Temat odblokowałem na prośbę autora.

    0
  • #13 31 Sie 2009 13:17
    Synek125
    Poziom 14  

    No więc tak doszedłem do wniosku że impulsator nie jest uszkodzony na 90%, tylko najprawdopodobniej tak jak u kolegi pier uszkodzeniu uległ przekaźnik pompy paliwa, i teraz pytanie.
    Gdzie on się w smarcie może znajdować? Na internecie nic o tym nie ma. Jak będe miąl dzisiaj go na kanał zaciągnąć to sprawdzę czy do pompy dochodzi zasilanie. Bo teraz już w oóle nie chce odpalić nawet jak postoi.

    0
  • #14 31 Sie 2009 15:03
    macius1814
    Poziom 2  

    przepraszam ze nie na temat napisze ale nie będzie mnie taki buraczyna obrażał. Tylko powiedziałem że miałem taki sam problem i wskazałem że u kolegi może być to samo, a odzywa sie taki, nie powiem kto, wcale nie pomoże tylko gada na innych jacy to oni "dobrzy są". niech bym spotkał takiego dj_torxik'a na ulicy to nie wiem co bym mu zrobił. A to że nie zrobiłem tego w swoim samochodzie tak jak należy to już moja sprawa. Nie myślałem że będę musiał pisać takie rzeczy na tym forum bo miałem nadzieje że są tu tylko ludzie mający trochę oleju w głowie... no ale cóż zrobić?:cry:

    -1
  • #15 31 Sie 2009 16:37
    emeryt2
    Poziom 42  

    No ,no , przed rokiem szkolnym takie nerwy?

    0
  • #16 24 Wrz 2009 22:41
    Synek125
    Poziom 14  

    No więc tak oddałem auto do mechanika okazało się że jednak przekaźnik pompy był walnięty (jak sprawdzałem to pykał) wymienił i działa jak należy.
    Kolega pier otrzymuje >pomógł< ;-)

    Pozdrawiam.

    1