Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Elektroda.pl
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Opel Vectra Y22DTR błąd P0234-ujemne Turbina przeładowuje

17 Sie 2009 21:55 25641 10
  • Poziom 10  
    Opel vectra
    Typ silnika: Y22DTR
    Numer wersji oprogramowania: FJCMS370_S
    P0234 - Obwód regulacji ciśnienia ładowania, odchylenie ujemne
    (5A) - Nie występuje

    Przy pedkosci od 120 km/h na 5 biegu wpada w tryb awaryjny, na innych biegach i róznych obrotach tego nie ma. Powraca do normy po wył zapłonu. Czujnik sterujacy przy przepustnicy jak i sam zawór podcisnienia jest wymieniony na nowy. Gruszka na turbinie szczelna.Przewody podcisnienie sprawdzone i szczelne. Dzwignia od gruszki do turbiny po nacisnieciu rusza sie bez problemu wiec raczej sie nie zacina. Wgrany nowy soft bo ponoc starszy miał tą wade i zmieniono próg tego błedu ale tez nie pomogło.
    Wg mierzonych parametrów na techu serwisowym i opcomie turbina przeładowuje ,Cisnienie doładowania zaczyna sie róznić praktycznie od początku. Mierzona wartośc ciśnienia jest np 108 a powinno byc 106, gdy mamy miec 120 jest ponad 140 a gdy powinno byc 140 jest juz 180.
    Czy zaworek podcisnienia ma miec stałe napiecie czy ma byc one zmienne, obecnie ma około 9-10v. Czy jest jeszcze cos co steruje tym zaworem lub sama turbina bo juz brak pomysłow.Ponoc coś jest od strony chłodnicy ale tam sie jeszcze nie dokopałem. Pozdrawiam
  • Poziom 14  
    Mam ten sam problem. Czy ktos wie cos na ten temat?
  • Poziom 13  
    sprawdź czy zaworek działa prawidłowo i można by styki przeczyścić
  • Poziom 14  
    Dobra, przyznam, ze troche poczytalem na ten temat ale ze wzgledu na to, ze o mechanice wiem mniej wiecej tyle co o ruchach tektonicznych ziemi to prosilbym o jakies naprowadzenie. Nie wiem ktore styki przeczyscic, i nie wiem jaki zaworek sprawdzic - ogolnie gdzie to sie wszystko znajduje? Jakies zdjecia lub strona z opisem? Z wymiana wtryskiwaczy w Punto tez sobie poradzilem, czytajac i pytajac na forum. Ta sprawe tez chcialbym rozwiazac samodzielnie.

    Gdy samochod pierwszy raz stracil moc to pojawila sie informacja na desce (klucz + samochod). Wylaczylem silnik, wlaczylem spowrotem, informacji juz nie ma ale blad nadal widnieje jako aktualny. Nie probowalem jeszcze odlaczac akumulatora, za to przeczytalem ze za ten blad odpowiedzialna jest wersja oprogramowania. Mam Op-Com-a i mam programator Willem-a, chcialbym wgrac ten soft jak sie da. Rozbiore pol samochodu zeby dostac sie do czego tylko dusza zapragnie.

    Dodam jeszcze, ze zauwazylem wzrost zuzycia paliwa. Na 25 litrach paliwa robie 100km mniej niz zwykle od jakiegos czasu, powiedzmy miesiaca.

    P.S. Cos mi sie wydaje, ze za duzo chce :)
  • Poziom 17  
    "P.S. Cos mi sie wydaje, ze za duzo chce"Dobrze Ci się wydaje.Jak zaczynałem elektromechanikę to też eksperymentowałem na swoim aucie.Powodzenia :-)
  • Poziom 13  
    Jak to mówią po nitce do kłębka, wężyk od turbinki(taki cienki) poprowadzi Cię do tego zaworka ja mam vc c 1.9 cdti i u mnie ten zaworek znajduje sie przy chłodnicy od lewej strony auto,do zaworka są podpięte 2 wężyki jeden od turba drugi od vacum pompy ,sprowdz szczelność tych wężyków i styki tego zaworka

    Dodano po 3 [minuty]:

    co do wyswietlanego klucza i dużego spalania to umnie tak sie dzieje jak wypala filtr cząstek stałych ,ale nie wszystkie vectry mają filtr cząstek
  • Poziom 14  
    Przeczyscilem styki czujnika cisnienia, ten zaraz na przodzie silnika, i jak na razie wszystko dziala ok. Byly troche zasniedziale << jesli mozna to tak ujac. Nadal pali troche wiecej, ale na szczescie w Anglii robi sie juz cieplej i bede mogl ocenic czy czasem nie byla to wina temperatury. Sprawdzilem tez OP-COMem i wszystkie parametry wydaja sie byc w normie.
  • Poziom 12  
    wymiana softu w ecu silnika,jeśli jest nowsza wersja tylko servis
  • Poziom 14  
    Cytat:
    Przeczyscilem styki czujnika cisnienia, ten zaraz na przodzie silnika, i jak na razie wszystko dziala ok. Byly troche zasniedziale << jesli mozna to tak ujac. Nadal pali troche wiecej, ale na szczescie w Anglii robi sie juz cieplej i bede mogl ocenic czy czasem nie byla to wina temperatury. Sprawdzilem tez OP-COMem i wszystkie parametry wydaja sie byc w normie.


    Bylo to 4 Lutego, ostatnimi czasy mialem pare wiekszych wyjazdow i problem pojawil sie ponownie. Mniej wiecej jest wporzadku ale... no wlasnie jest jedno ale...

    Jako ze mialem lekki wyciek z vacum pompy i postanowilem wymienic uszczelke.... zachecilo mnie to do poszukania nieszczelnosci i ogolnego przegladu instalacji.

    Odkrecilem jedna z rur i znalazlem olej wewnatrz... pytanie moje takie, czy tam w ogole powinien byc olej? Fakt faktem byly tam minimalne ilosci na sciankach ale i tak mnie to niepokoi.

    Opel Vectra Y22DTR błąd P0234-ujemne Turbina przeładowuje

    Nastepnym sladem wycieku (ktory bezwarunkowym ruchem postanowilem wytrzec) sa ponizsze zdjecia... Jak bardzo skomplikowana jest (a zarazem jak kosztowne) naprawa tego i czy tez musze sie przesadnio martwic?

    Opel Vectra Y22DTR błąd P0234-ujemne Turbina przeładowuje Opel Vectra Y22DTR błąd P0234-ujemne Turbina przeładowuje

    Dodam, ze samochod ma przejechane 200tys km (120tys mil) 2003 rocznik z silnikiem z tematu :)
  • Poziom 22  
    taki wyciek to zaden problem wszystkie tak maja. Jak masz op_coma to zrób logi i pokaż nam co pokazuje to zobaczymy w czym problem.
  • Poziom 14  
    a co z tym olejem ktory znajduje sie w obu czesciach na pierwszym zdjeciu?