Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Skoda fabia 1,2 6v - pokrywa zaworow-glowica czym uszczelnic

17 Sie 2009 22:19 9622 13
  • Poziom 28  
    Mam pytanie jakiego usczelniacza uzyc pod pokrywe zaworow w skodzie fabii 1,2 6v 2003r. Nie ma tam oryginalnie zadnej uszczelki tylko wyglada to na jakis uszczelniacz anareobowy. W serwisie za buteleczke tego uszczelniacza chca 235zl. Myslalem zeby zastapic go loctite 510 albo tym co sie stosuje do opla omegi 2,5v6 jako uszczlniacz pompy oleju - kosztuje okolo 40zl w serwisie opla i pracuje w takich samych a nawet gorszych warunkach jak w skodzie

    Jeszcze mam pytanie gdzie mozna kupic nowe sruby glowicy, bo w aso 18zl/szt.
  • Poziom 28  
    Widze ze sie zrozumiec chyba nie mozemy. W tym silniku pokrywa zaworow posiada jednoczesnie lozyska slizgowe od walka rozrzadu. To nie tak jak w starych samochodach ze walek rozrzadu jest przykrecany niezaleznie od pokrywy zaworow. Tutaj jest to jedna calosc, na dodatek nie ma tam uszczelki. Chodzi mi o preparat jaki mam zastosowac miedzy ta pokrywa a glowica. Tu oryginalnie nie ma zadnej uszczelki. Uszczelnienie ma byc w miejscu gdzie jest zielona linia na obrazku. Z tym ze jest troche problem jak ten uszczelniacz nalozyc. Bo jak dam za duzo to wcisnie mi sie przy skrecaniu w czopy walu rozrzadu, a co gorsze naleci do hydraulicznych popychaczy i je zablokuje. Jak dam za malo to bedzie nieszczelne i olej bedzie przeciekal. Moze ktos mi podpowiedziec jak sie najlepiej za to zabrac ?

    Skoda fabia 1,2 6v - pokrywa zaworow-glowica czym uszczelnic

    Tak pozatym im z nowszym autem mam do czynienia tym bardziej widac ze wszystko jest robione "aby taniej" i w stylu "made in china" - czyli jak sie zepsuje to wyrzucic i nowe kupic
  • Poziom 28  
    Ponawiam temat. Na prawde nikt nie ma pojecia co to za masa uszczelniajaca ?
  • Poziom 12  
    Uzyj zwykly silikon wysoko temperaturowy czerwony albo czarny przed nakladaniem przetrzej papierkiem wodnym i dobrze odtłusc rozpuszczalnikiem nitro nakladaj bardzo cieniutką warstwe .ten sposob jest sprawdzony .
  • Użytkownik usunął konto  
  • Poziom 28  
    rbiesiada napisał:

    Tak swoją drogą nie rozumię. Dałeś rade dotrzeć do wałka w głowicy a nie dasz rady teraz złożyć :D


    Oczywiscie ze dam rade zlozyc tylko chcialem zeby to bylo zrobione zgodnie ze sztuka. Ten samochod ma nam jeszcze troche posluzyc dlatego chce zeby to bylo zrobione dobrze. Jesli chodzi o uszczelnianie silnikow i uzywam silikonu to zawsze daje loctite 5900, jeszcze nigdy mnie nie zawiodl.

    Swoja droga i tak mialem tam zamiar dac silikon, ale ze jeszcze mam czas to wole sie zapytac, moze akurat ktos wie co tam oryginalnie fabryka dawala.

    Mam jeszcze problem ze srubami glowicy, bo powinne byc nowe, z tym ze w aso kosztuje 17zl/szt i sie zastanawiam czy odzalowac te 136zl czy jednak skrecac na starych srubach.

    W tych samochodach byl jeszcze problem z wadliwym napinaczem i slizgiem lancucha rozrzadu, tzn ze czasem rozrzad lubi przeskakiwac, z tym ze nie wiem jak rozpoznac czy mam ten wadliwy "zestaw" czy juz poprawiony. Moze ktos wie jak to rozpoznac ? Dodam ze auto ma przejechane 70000km i przy demontazu glowicy sprawdzalem rozrzad, byl ustawiony prawidlowo
  • Poziom 24  
    Witam!
    Ja mam pojecie co to za masa uszczelniajaca. Odpowiedz masz w obrazku.

    Skoda fabia 1,2 6v - pokrywa zaworow-glowica czym uszczelnic

    Jak by Cie interesowalo to moge rowniez podac co pod miske olejowa.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 28  
    Z wygladu to takie samo jak do opla omegi v6 pod pompe oleju sie daje. Moze kupie to jutro w aso opla, rok temu 40zl kosztowalo. Moze wiesz jaki jest tego odpowiednik w loctite albo czyms podobnym innej firmy ?
  • Poziom 24  
    Jesli chcesz robic auta zgodnie "ze sztuka" to kup oryginalny srodek, nie kombinuj. Lakomy traci 2 razy.
    Ja sie dosyc naogladalem/ narozbieralem silnikow "ufyflanych" silikonem. Robisz auta to Ci sie przyda. Cala grupa VW jest na to skladana.

    Pozdrawiam!
  • Poziom 28  
    Pewnie ze bym kupil gdyby cena byla normalna, ale jak mi w aso powiedzieli 235zl za tubke ktora pewnie jest warta ze 20zl to ja podziekuje. Chyba ze wiesz gdzie mozna to kupic po normalnej cenie. Najlpeiej w Glogowie
  • Poziom 12  
    Kolego jesli chodzi o rozrzad to od jakigos czasu zaczeto stosowac o ok 1 cm dluzszy slizg i troche inny napinacz.aby sie przekonac czy masz ten dluzszy czy nie musialbys isc z tym twoim do aso i po numerach ci powiedza czy masz juz nowy,jesli to po numerach im przefiltruje i powiedza jaki masz miec,a jesli w tym silniku przeskoczy rozrzad to silnik nie kreci ale nie odpala,jescze mi sie nie zdarzylo zeby tak przeskoczyl ze odpalal,a pare juz takich rozrzadow poskladalem,pozdro
  • Poziom 28  
    Bylem w aso z napinaczem i slizgiem ale tam nie ma z kim gadac. Jakis magister pod krawatem zobaczyl, powiedzial ze to niby ten krotszy slizg (chociaz mam wrazenie ze sam nie wiedzial) i zaczal mi wciskac caly rozrzad z kolami, napinaczami i lancuchem za 450zl. Jak zapytalem o same slizgi i napinacz to zaczal cos wymyslac ze to niby w komplecie tylko jest. Ogolnie mowiac albo pracuja tam sami niekompetentni ludzie albo proboja mi wcisnac kit zeby jak najwiecej zarobic
  • Poziom 18  
    Jak numer OEM ma dłuższy ślizg, a jaki krótszy? Jaka jest dopuszczalna maksymalna długość łańcucha rozrządu w silniku 6V?