Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Renault trafic 1.9 dci 100km 2003 r wieczny problem z mocą

poplawszy 17 Sie 2009 23:05 18252 15
  • #1 17 Sie 2009 23:05
    poplawszy
    Poziom 9  

    Witam, mam koszmarny problem z moim traficiem, walcze z nim juz od roku niestety bez wiekszych rezultatów (nawet w serwisie rozkładają rece) Problem polega na braku mocy, auto nie chodzi tak jak powinno, obroty dochodzą do 3900, auto sprawia wrażenie ospałego. Na początku wymieniłem wtryski ze wzgledu na to ze słabo odpalał, do tego doszła pompa, to pomogło pali na dotyk, niestety mocy brak, nastepnie odkryłem dziure w intercolerze, po wymianie na drugi nie pomogło, wyczysciłem egr, sprawdziłem wszystkie podciśnienia, turbina jest sucha i dobrze bije cisnienie, przepływomierz na diagnostyce działa, komputer nie pokazuje zadnego błędu. W koncu wydłubałem katalizator i przejzałem cały wydech , znowu nic. Prosze o pomoc bo juz skonczyły mi sie pomysły.

    2 15
  • #2 18 Sie 2009 10:41
    Michu10
    Poziom 32  

    poplawszy napisał:
    turbina jest sucha i dobrze bije cisnienie,


    Tzn? Mi wydaje się że po jej stronie leży problem lub jej wysterowaniu, opisz nam coś więcej ,parametry jakie sprawdzałeś

    0
  • #3 18 Sie 2009 11:55
    magmarcin
    Poziom 1  

    Mam ten sam problem z takim samym autem tylko ze wkrecal sie na jakies 4100 po wymianie zaworka regulujacego turbine o 200 wiecej poza tym zadnych bledow nie kopci nie stuka pracuje bardzo ladnie tylko totalny brak mocy.... przeplywke sprawdzilem (wymienilem na druga) egr tez sprawny.... i juz bym sie poddal ale zaczolem kombinowac przejrzalem czujnik walu i czujnik na pedale sprzegla ( po odlaczeniu go wkreca sie na 2900 bez mocy i z moca), poruszalem wszystkimi wtyczkami i wiazkami i odzyskal moc ... nie wiem co bylo ale chce to ustalic... jak cos ustale dam znac.
    pozdrawiam

    1
  • #4 18 Sie 2009 13:06
    poplawszy
    Poziom 9  

    Powiem szczerze , że nie sprawdzałem dokładnych parametrów turbiny, w kilku warsztatach z diagnostyką twierdzą ze działa ok, dodam jeszcze ze do 2000 obrotów auto wogóle nie idzie gdy włączy sie turbina zaczyna przyspieszac ale przy kolejnym biegu znowu się zamula, czujnik wału wymieniałem bo tez oczywiscie padł, wiązke przy nim poprawiłem bo była przetarta , filtry pow i paliwa oczywiscie ok. Mam drugie vivaro z tym samym silnikiem, nie wiecie czy mozna przełozyc sam zawór z turbiny bez koniecznosci dostrajania go do drugiego auta?

    2
  • #5 18 Sie 2009 14:17
    Michu10
    Poziom 32  

    A co Ty chcesz dostrajać? Skrzypce jakieś :D

    0
  • #6 18 Sie 2009 14:25
    poplawszy
    Poziom 9  

    Przeciez jest gwint z regulacją na zaworze, teraz zobaczyłem ze po odpaleniu zawór sie zamyka wiec raczej działa, jeszcze jak zatkam dolot powietrza przy przepływce to silnik nie gasnie wiec ssie lewe powietrze

    0
  • #7 18 Sie 2009 14:33
    Michu10
    Poziom 32  

    Lepiej nic nie rób z tą regulacją bo nie dojdziesz do ładu zostaw nie ruszaj co do lewego luftu to chyba nie problem ze znalezieniem , brak szczelności = brak mocy

    0
  • #8 18 Sie 2009 17:33
    poplawszy
    Poziom 9  

    Szczelność juz ogarnełem, niestety dalej jest leniwiec...

    0
  • #9 18 Sie 2009 18:02
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    zawór który steruje turbiną sprawdzić Bym proponował to ta kostka do której idą podciśnienia gruszki nie ruszaj dobrze ci kolega michu radzi

    0
  • #10 18 Sie 2009 18:21
    serwis_gh
    Specjalista - układy wtrysku Diesel

    Witam.
    Zdarzają się wypalone tłoki (komory spalania), może to być pozostałość po poprzednich wtryskiwaczach, 3 miesiące temu miałem taki przypadek, objawiało się niebieskawym dymieniem, ale cóż przypadki są różne.
    Kompresja to była mierzona?

    0
  • #11 19 Sie 2009 11:00
    poplawszy
    Poziom 9  

    Kompresja jest ok była sprawdzana , przy wymianie wtryskiwaczy musiałem sciagac głowice bo jeden wtrysk nie chcial wyjsc , przy okazji sprawdzenie szczelnosci, planowanie ,ustawienie zaworów, wymiana uszczelniaczy, tłoki były jak nowe, poza tym auto nie bierze grama oleju, nie dymi, zawór sterujący wymieniłem niestety to samo....

    1
  • #12 20 Sie 2009 10:12
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    zobacz jeszcze tę gruszkę o której wspomniałeś wcześniej(nie ruszając regulacji cięgna) czy nie przytarta i czy trzyma cięgno po wciśnięciu tłoczka i zatkaniu otworu wlotowego palcem

    0
  • #13 24 Sie 2009 20:18
    poplawszy
    Poziom 9  

    Sprawdziłem, wszystko ok, chyba skupie się na przepływce byc moze to jej wina...

    1
  • #14 24 Sie 2009 21:29
    erdaniel
    Poziom 14  

    zdejmij dolot przy samym kolektorze i zobacz czy przy depnięciu na gaz nie wylatują spaliny.

    Moderowany przez Michu10:

    Proszę rozwinąć swoją teorię , co ma to zdiagnozować , jakie efekty daje taka diagnostyka?

    0
  • #15 24 Sie 2009 23:23
    AUTO-MAR
    Poziom 20  

    erdaniel dobre dobre na ssaniu spaliny i przy depnięciu.Poplawszy takie coś jak przepływka to należało by sprawdzić po przez pomiar mas powietrza hmm tylko że do tego musi być ktoś kto wie jak wygląda pomiar.Dobrze ci radzimy szkoda twojej kasy udaj się do kogoś kumatego to jest najprawdopodobniej turbina może być to tylko kwestia reg bo ktoś tam paluchy pchał.

    1
  • #16 25 Sie 2009 08:53
    erdaniel
    Poziom 14  

    w dolocie są kanały połączone z egr ,czesto zabija się jeden z nich sadzą co powoduje uchylanie egr.wiem co mówie bo w zeszłym tygoniu takiego naprawiałem .a z resztą nie zależy mi na naprawianiu samochodów na forum od tego tak jak mówisz sa warsztaty.AUTO- MAR następnym razem zastanów się czy wogóle widziałeś ten silnik zanim kogoś wysmiejesz.chcesz może my sie zalożyć że mogą iść spaliny.teoria to nie wszystko i wybacz ale chyba mało widziałeś.

    2
  Szukaj w 5mln produktów