Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Search our partners

Find the latest content on electronic components. Datasheets.com
Elektroda.pl
Please add exception to AdBlock for elektroda.pl.
If you watch the ads, you support portal and users.

Silnik od piły spalinowej dolmar 101

18 Aug 2009 17:09 19855 10
  • Level 37  
    Witam.
    Zakupiłem rozebrany na części silnik od piły spalinowej sachs dolmar 101 hobby super (2 suwowy) i moją uwagę zwróciła jedna ciekawostka, mianowicie:
    -na korbowodzie jest tłok, ale zamocowany nieruchomo,
    - "oko" korbowodu jest wiele większe niż wału korbowego (widać na zdjęciach).
    Wątpię, żeby cokolwiek było przerabiane przy wale, ponieważ silnik był mocno skręcony, widać było, że nie rozkręcany (zdjęta była głowica).
    Czy tak wogóle wygląda tłok do piły spalinowej? Nigdzie takiego nie widziałem.
    Sworzenia na tłoku nie da się za bardzo wybić (nie próbowałem mocniej).
    Przy silniku były różne inne rzeczy, których nie sfotografowałem, niestety brakuje jednak cewki do magneta.
    Czy jest wogóle szansa naprawy silnika?
    Czy może pomiędzy wałem a korbowodem powinny być oddzielne panewki?
    Pozdrawiam.

    Silnik od piły spalinowej dolmar 101

    Silnik od piły spalinowej dolmar 101

    Silnik od piły spalinowej dolmar 101
    [30.03.2021, darmowy webinar] Nowoczesna diagnostyka maszyn, monitorowanie i przewidywanie awarii. Zarejestruj się
  • Helpful post
    Level 31  
    Tłoka masz popękany i oklepany od spodu, wiec na moje oko ktos to juz rozebrał. Tu powinno byc łożysko igiełkowie raczej albo panewka. A tłok pewnie się zatarł na sworzniu i dlatego jest nieruchomo. Nawet widac ze masz kanały wiercone w korbowodzie na górze tam gdzie siedzi w tłoku czyli musiał miec smarowanie.
  • Level 37  
    Witam.
    Dziękuje za odpowiedź.
    To, że tłok pęknięty to niestety zauważyłem, przez to pęknięcie zmieniony był kształt, ale , ku mojemu zdziwieniu, jakoś go wyklepałem :-), ale raczej dla zasady, bo jestem świadom, że nawet jeżeli by ten silnik odpalił, to nie będzie miał mocy.
    Raczej chodziło mi o kupno nowego tłoka, tylko nie wiedziałem co z panewkami...
    Na allegro wogóle takiego tłoka nie widziałem, tak więc zapytam, czy możnaby kupić tłok od innej piły, o poprawnych wymiarach? Podobno pierścienie są typowe, to może i tłok jest typowy?
    Na ogół nigdy jeszcze się nie spotkałem z wałem o jednym kole zamachowym...
  • Helpful post
    Level 31  
    Nie odpali bez panewki na wale. Pytanie czy wogołe korbowód powinien byc zdejmowany z takiego silnika czy jest na stałe mocowany jak w wiekszosci przypadków wałów z 2 przeciwkorbami. Kupuje się cały zestaw bo w domowych warunkach wał nie jest do złozenia, ale takie silniki sie nie zuzywaja szybko. Byc moze ktos to poskładał by "cos tam było". Mozesz cos tam dopasowac ale nie wiesz jak długi korbowód, jakie panewki itp, a dzis wszystkie czesci zamienne operają sie na kodach do konkretnych modeli i nie ma pewnie za wiele informacji o średnicy, długości itp. Szkoda czasu. A i zapłonn bedzie cie ksoztował.
    Wał z jednyą przeciw-waga jest w kazdym jednocylindrowym silniku modelarskim, czy to 1ccm czy 30ccm pojemnosci.
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 37  
    Witam.
    Wielkie dzięki Rycho T :-) To przynajmniej wygląda jak ten silnik.
    Adres podaję:
    ture11(malpa)elektroda.net
    Z góry dziękuje.

    Dodano po 7 [minuty]:

    A ma może ktoś pomysł jak się dostać do tego łożyska? Wybić sworzeń?
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 37  
    Heh, skończył mi się gaz w zapalniczce :-)
    Muszę jutro spróbować czegoś mocniejszegooooo, może opalarka?
    Jakie mogę kupować części zamienne, tzn muszą być do dolmara 101, czy mogą być do dolmara 100 albo jakiejś innej?
  • Helpful post
    User removed account  
  • Level 37  
    WItam.
    Cylinder jest w dostatecznym stanie, ale najwięcej rys jest na samym dole cylindra.
    Do silnika posiadam jeszcze śróbki, zbiornik na benzynę i resztę układu gaźnika, tj plastik w którym się znajduję wraz z blaszką.
    Gaźnik jest kompletny.
    Oczywiście nie daje temu silnikowi dużych szans na częściach które posiadam, a nawet jak bym kupił różne inne części, to itak nie chodzi mi o zrobienie piły spalinowej - dla mnie ważny jest sam silnik.
    Dodatkowo mam gdzieś jeszcze sprzęgło odśrodkowe, ale umyłem je w benzynie z nieweidzy i wygląda na to, że zmyła się powierchnia trąca (a może to brud był?)
    Pytałem na allegro, pierścień podobno zwykły, 12 złotych kosztuję.
    Brakuje mi w tej sytuacji tylko cewki, i tu tez problem, bo i nie mam mocowania do niej.....
    Całość ogólnie kupiłem za 20 zł, tylko aby nabrać doświadczenia, więc jak nie wyjdzie nic z tego to się mówi trudno...
  • Helpful post
    User removed account