Elektroda.pl
Elektroda.pl
X

Wyszukiwarki naszych partnerów

Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
Europejski lider sprzedaży techniki i elektroniki.
Fibaro Fibaro
Proszę, dodaj wyjątek elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BRC sequent-dławi się przy niskich obrotach

reneeww 18 Sie 2009 18:46 7975 20
  • #1 18 Sie 2009 18:46
    reneeww
    Poziom 10  

    Witam
    Posiadam instalacje BRC sequent 24 założoną do nissana almery n16.
    Problem polega na tym że auto zaraz po przełączenie na gaz dławi się i przygasa przy niskich obrotach tzn. po dodaniu gazu występuje przydławienie(gdy się szybko wciśnie pedał, przy bardzo powolnym wciskaniu nie ma tego efektu) ), a po 0,5 s wkręca się bez problemu. Ten problem występuje tylko na zimnym silniku oraz niskich obrotach w okolicy 1,1 tys., gdy silnik bardzo dobrze się rozgrzeje problem można powiedzieć ustępuje(przydławienie jest ale bardzo minimalne bez efektu gaśnięcia).

    Dodam jeszcze że gdy jest zimny i doda się szybko gazu a później puści to schodzi poniżej obrotów biegu jałowego i zaczyna szarpać, nieraz zgaśnie.

    Problem ten występuje u mnie od dłuższego czasu dlatego
    rok temu wymieniałem wszystkie membrany w reduktorze ale było to samo, no może trochę mniej. Teraz wróciłem do tego tematu bo mnie to zaczęło strasznie irytować.
    Filtry wymieniłem dzisiaj efektu to żadnego nie dało.

    Czekam na propozycje

    0 20
  • Fibaro
  • #2 18 Sie 2009 19:51
    auto
    Poziom 9  

    Hej :)
    Najlepiej żebyś pojechał na kompa i zresetował adaptacje benzyny i pojzdźił na benzynie 2 dni i pojechał do gaziarzy na ustawienie mapy gazu.

    0
  • #3 18 Sie 2009 23:03
    slodky
    Poziom 18  

    Nie wiem jaki przebieg ma Twoja instalacja i w jakim celu regenerowałeś reduktor ale bardziej podejrzewam tutaj problem z wtryskiwaczami gazowymi, tym bardziej że zjawisko nasila się przy zimnym silniku. Chodzi tutaj o niewdzięczny efekt "klejenia" się wtrysków na skutek zabrudzenia resztkami brudu który przeniknie przez filtry zwłaszcza często zaniedbywany filtr fazy lotnej lub stosowanie zamiennika polskiej produkcji. Niestety instalacje BRC mimo że można dokładnie ustawić w stosunku do benzyny to posiadają wadę że są czułe na zanieczyszczenia z gazu i nieodzownym elementem przy eksploatacji jest terminowe wymienianie filtrów( faza lotna max 15tys, elektrozaworu 30tys). Jak sam napisałeś kiedy silnik się nagrzeje problem znika lub jest minimalnie widoczny a dzieje się tak dlatego że ten "kleisty" brud nagrzewa się i przeistacza w postać bardziej ciekłą a na pewno bardziej rzadką co umożliwia łatwiejszą pracę "trzpieniom" we wtryskiwaczach za czym idzie dokładniejsze porcjowanie gazu. Nie wiem kolego gdzie to montowałeś ale istnieje możliwość czyszczenia wtrysków gazowych a jego koszt to około 30Pln/szt. Pozdrawiam

    0
  • #4 19 Sie 2009 16:56
    reneeww
    Poziom 10  

    Byłem dzisiaj czyścić te wtryski, efektu brak, nawet wręcz gorzej bo na rozgrzanym silniku obroty spadają do 700 a były 900 i mam wrażenie że to przyduszenie jest nieco większe. Może mi się wydaje ale jedno jest pewne że efektu brak.

    Mam takie wrażenie że ten mechanik je maczał w nafcie, bo strasznie byłą ją czuć..

    Wydaje mi się że to będzie sprawa mapy...

    0
  • Fibaro
  • #5 19 Sie 2009 19:09
    pasc
    Poziom 19  

    Witam...

    No patrz...a u mnie podobnie hehe...jeno auto inne i instalacja trochę też ale nie do końca...

    I jeszcze jedno: Jest jakiś gość na Allegro chyba co reklamuje się że czyści wtryski - ponoć najlepiej w Polszcze hehe....bo w nafcie to można jeno fosfor trzymać :)

    Aha i takie off-topowe pytanie: jak się ta Almerka sprawowała na gazie (jak było dobrze) jaki motor, ile pali ?

    Znajomy chce kupić i mnie pytał czy warto założyć i co ?

    pozdrawiam
    pasc

    ps: ponoć w BRC to z mapami zaszaleć nie można jeno autoadaptacja i szlus...albo działa albo nie....no ale przecież u Ciebie działało :D jak i u mnie :|

    0
  • #6 19 Sie 2009 20:56
    tomek gaz
    Poziom 14  

    jeżeli s-24 przechodzi bez problemu kalibracje na 3000tyś. potem pod obciążeniem i bez obciążenia to nie powinno być problemu z pracą w pełnym zakresie temperatur

    0
  • Fibaro
  • #7 19 Sie 2009 23:44
    slodky
    Poziom 18  

    w nafcie się wtrysków nie czyści lecz w specjalnym płynie. W ostateczności można użyć skażonego spirytusu(denaturat) przy czym nie polega to na zamaczaniu ale na podpięciu całej listwy wtryskowej pod dozownik i zasterowanie wtryskiwaczy tak jakby pracowały na gazie... Co do wypowiedzi że z mapami w Brc kiepsko to pozwolę się niezgodzić bo jako tako mapy się nie wgrywa ale zczytuje ze sterownika benzynowego po czym kalibruje właśnie w autoadaptacji zarówno na postoju jak i podczas obciążenia silnika w ruchu ulicznym. Szkoda że czasami pojawiają się teoretycy którzy w imię "pomocy" wprowadzają innych w błąd. Najwięcej niezadowolenia z użytkowania instalacji wypływa z niewłąściwego montażu lub regulacji...I tutaj jeszcze pytanie do kolegi reneeww czy po myciu tych wtrysków gazownik coś kalibrował w programie bo jak nie to zmień gazownika...

    0
  • #8 20 Sie 2009 00:02
    pasc
    Poziom 19  

    Hmm...

    Pozwolę sobie dopowiedzieć że nie stwierdziłem kategorycznie że nie ma możliwości korekty lecz że w porównaniu do np. STAG'a wygląda to biednie... wiedza zasłyszana od "teoretyków" i praktyków...sam się z tym nie babram.

    Proszę więc niczego mi tutaj nie inputować :D

    pozdr
    pasc

    ps: skoro gaziarz mył je w nafcie...to i regulacja nic nie da ?

    0
  • #9 20 Sie 2009 13:12
    reneeww
    Poziom 10  

    Co dokładnie zrobił ten gazownik, nie wiem bo zostawiłam mu auto na 7h, odebrałem i nic..

    Z ciekawość wyciągnąłem dzisiaj 2 wtryski i zobaczyłem tą listwę od środka, mogę powiedzieć że nie widziałem tam żadnego brudu.
    Zapomniałem dodać że 2 wtryski wymieniałem na nowe(niecały rok temu), obecnie mają coś około 15 tys. ponieważ poprzednie padły.

    Musze pojechać do innego gazownika żeby mi to wyregulował...
    Czytałem na forum bodajże vectry że kalibracja nie jest taka straszna, tylko trzeba mieć interfejs..Zastanawiałem się czy nie zagłębić się w ten temat, jak myślicie warto czy jechać do kolejnego gazownika?

    Dodano po 45 [minuty]:

    Dosłownie przed chwilą byłem się przejechać almerą i zauważyłem że silnik wpada w wibracje przy 1300 obr na lpg natomiast na benzynie tego niema

    0
  • #10 30 Sie 2009 16:50
    reneeww
    Poziom 10  

    Witam po dłuższej przerwie.

    Auto udało mi się trochę okiełznać, gazownik do którego jeździłem okazał się trochę nie kompetentny, więc zabrałem się do tego sam.
    Odpowiedzialnym za szarpanie silnika występujące przy 1300obr. o którym pisałem, okazał się uszkodzony jeden wtrysk, ten stary którego nie wymieniłem. Nie wiem czy uszkodził się podczas mycia czy przyszedł na niego czas ale wymieniłem dla świętego spokoju jeszcze ten drugi, więc teraz 2 mam całkiem nowe a 2 roczne.
    Następnie zmontowałem interfejs na max 232 i połączyłem się z tym "dziadem", przeprowadziłem kalibracje sondy i autku się jeszcze trochę poprawiło.

    Męczy mnie jedna rzecz: mianowicie w jednej z zakładek MAP REFINEMENT są dwa suwaki do regulacji odchylenia dla biegu jałowego i pod obciążeniem. Nie wiem dlaczego ale auto nie reaguje na suwak biegu jałowego, można go przesuwać o 100% w prawo czy w lewo i nic. Natomiast nawet jeśli auto jest na biegu jałowym a reguluje się suwakiem odpowiadającego za obciążenie, to auto reaguje. Wychodzi z tego jakby auto nie brało tego pod uwagę że pracuje na jałowym. Coś jest na pewno źle, wiecie co ?

    0
  • #11 30 Sie 2009 18:25
    slodky
    Poziom 18  

    w kalibracji o której piszesz na pewno lewy suwak jest do zmiany czasu wtrysku na wolnych a prawy na wysokich obrotach. Aby auto dobrze skalibrować musisz porównać czas wtrysku benzyny gdy silnik pracuje na benzynie do czasu wtrysku benzyny gdy silnik pracuje na gazie. Muszą być identyczne. Nie porównujesz tak jak niektórzy facherzy czasu wtrysku benzyny do czasu wtrysku gazu bo to zupełnie inna bajka. Parametr który musisz obserwować to TON inj Petrol. Na wysokich obrotach robisz dokładnie to samo ale nie trzymając auto na 3000obr/min na postoju a w ruchu drogowym i najlepiej pod jakąś górkę przy obciążeniu dla którego MAP będzie około 800. Bardzo pomocna jest zakładka z wizualizacją danych gdzie możesz sobie wyświetlić okienko TONinjP i patrzeć na rysowany wykres jednocześnie przełączając gaz-benzyna i na odwrót. Wykres powinien się pokrywać z wyjątkiem miejsc w których następuje przełączenie... Pozdrawiam i udanego strojenia

    0
  • #12 30 Sie 2009 22:31
    reneeww
    Poziom 10  

    slodky dziękuje Ci za pomoc zrobiłem tak jak mówiłeś i poprawa jest niesamowita.
    Mam jeszcze pytanie tam gdzie są te suwaki jest zakładka zaawansowane, i podaje tam wartość ciśnienia według wzoru P=P1-MAP
    Kręcą śrubą reduktora ustawiłem że wynosi ona około 1270 mbar. Czy taka wartość jest poprawna?

    1
  • #13 31 Sie 2009 08:25
    slodky
    Poziom 18  

    myślę ze parametr DeltaP w Twoim przypadku może spokojnie oscylować koło 1300mbar. Tutaj chodzi tylko o to by nie spadło ciśnienie poniżej ciśnienia przełączania(przy gwałtownym "bucie")które to ustawia się w zakładce "przełączanie i fabrycznie jest ustawione na 700mbar.

    0
  • #14 01 Wrz 2009 20:52
    reneeww
    Poziom 10  

    Niestety musimy wrócić do tematu, regulacje pomogły szczególnie gdy jest rozgrzany, jest niebo lepiej, ale na zimnym dalej się dusi(nie mogłem wtedy tego dobrze sprawdzić ponieważ kalibracje przeprowadzałem na rozgrzanym). Wprawdzie objawy zmniejszyły się szczególnie przy przełączaniu(płynniej), ale gwałtowne wdepnięcie pedału powoduje przyduszenie, tylko i wyłącznie na jałowych.

    Nie wiem czego już szukać, w akcie desperacji zamówiłem już nowe świece denso, wprawdzie obecne to ngk i mają coś koło 17 tys.

    Dodano po 37 [minuty]:

    zastanawiam się jeszcze nad rozebraniem parownika...jest tam element który może dawać w kość np. elektrozawór.

    0
  • #15 02 Wrz 2009 21:56
    slodky
    Poziom 18  

    [quote="reneeww"

    zastanawiam się jeszcze nad rozebraniem parownika...jest tam element który może dawać w kość np. elektrozawór.[/quote]

    I. Lepiej tego sam nie rozbieraj bo będziesz musiał kupić nowy.
    II. W reduktorze nie ma żadnego elektrozaworu.

    Proponuję sprawdzić na zimnym silniku jakie sa odczyty z czujnika temperatury gazu i cieczy chłodzącej. Może one przekłamują

    0
  • #16 11 Cze 2011 10:57
    z2m
    Poziom 2  

    Slodky rozwiązałeś już problem o którym pisałeś ? Jeśli nie to daj znać, opiszę jak ja poradziłem sobie z identycznymi objawami u siebie.

    0
  • #17 06 Sie 2011 22:19
    dvd79
    Poziom 14  

    z2m, opisz bo ja w Marei mam podobne objawy tylko na zimnym (jeszcze nie w pełni rozgrzanym) silniku

    0
  • #18 19 Gru 2011 19:34
    gimmesomo
    Poziom 9  

    Witam, mam taki sam problem z dławieniem się na zimnym po przełączeniu. Możecie podrzucić podpowiedź na forum ? U mnie ten problem wystepuje od momentu instalacji nowej instalacji LPG. Idzie zima, temp. spadły a dławienie wystepuje intensywniej niż w przypadku lata.

    BRC Sequent24 Light
    Toledo II 1.8 20V

    0
  • #19 19 Gru 2011 23:32
    dvd79
    Poziom 14  

    U mnie dławienie występuje jak jest gorąco na dworze (~25 st.C i więcej). Jak temperatury spadły objaw nie występuje.

    0
  • #20 04 Kwi 2012 02:53
    slawarek
    Poziom 16  

    Witam.
    Jest może jakiś poradnik z opisem(wytłumaczeniem) tych wszystkich parametrów do brc 24 jak to wszystko regulować?

    0
  • #21 04 Kwi 2012 21:06
    lemonr
    Poziom 13  

    Może nie poradnik ale instrukcje programowania są ogólnodostępne również na elektrodzie.

    0
TME logo Szukaj w ofercie
Zamknij 
Wyszukaj w ofercie 200 tys. produktów TME
TME Logo