Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Proszę, dodaj wyjątek www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

Spalone tarcze FEBI po 400km ??

michal00001 18 Sie 2009 20:57 15878 16
  • #1 18 Sie 2009 20:57
    michal00001
    Poziom 9  

    Witam
    4dni temu kupiłem tarcze febi + klocki TRW. zrobiłem na nich jakieś 400km z czego 300 trasa... gdzie nie przekroczyłem prędkości 130.... może raz czy 2 razy hamowałem ostrzej... czyli np z tej 100 do 0 bez odpuszczenia hamulca... i dziś jak wracałem do domu strasznie zaczął pulsować pedał hamulca i trząść się kierownica. drgania są tak mocne ze trzęsą się lusterka i każdy plastik w aucie.... po podniesieniu auta i zdjęciu kół okazało się ze lewa tarcza (od kierowcy) jest spalona aż cała fioletowa. druga jest normalna. tłoczki w zacisku chodzą koła się nie blokują. czym może być to spowodowane i czy można reklamować takie tarcze??

    1 16
  • #2 18 Sie 2009 21:44
    shootky
    Poziom 15  

    Czy tarcza jest krzywa? Musiała o coś trzeć skoro się przegrzała, no ale chyba byś słyszał że coś "trze, szura". Sama z siebie temperatury nie nabrała.
    Montowałeś tarczę sam czy u mechanika?
    Kupowałeś sam czy zapłaciłeś za kompleksową usługę wymiana+podzespoły?
    Pytam bo może wyjść na to że mechanik zamontował poprawnie lecz wadliwe były tarcze la dostawca tarcz zwali winę na mechanika i będziesz tak krążył do od annasza do kajfasza ;(

    0
  • #3 18 Sie 2009 23:09
    michal00001
    Poziom 9  

    robił mi to tata u siebie w warsztacie.. nic nie tarło... tylko od samego początku popiskiwał klocek w lewym kole ale sprzedawca powiedział ze mimo firmy może delikatnie piszczeć.... piasty były porządnie oczyszczone i wszystko poskładane okej. tarcze i klocki kupowałem normalnie w sklepie.

    czy tarcza jest krzywa... - na oko tego nie widać ale podczas hamowania strasznie pulsuje hamulec i drży kierownica wiec raczej jest krzywa... no i ten jej kolor "fiolet"

    0
  • #4 19 Sie 2009 11:30
    rajax
    Poziom 14  

    Może tarcza była goraca i wjechałes lewym kołem w kałużę. Tarcza może tego nie wytrzymać. Ale jeżeli mówisz że tarcza jest fioletowa, to spokojnie mozesz rekalamować ten shit. Febi to nie najgorsza firma (może nie super, ale dobra) , ale moze juz Febi podrabiają ...
    Walnij na stół ta tarczę, a najlepiej obie i rządaj kasy !

    1
  • #5 19 Sie 2009 11:50
    nightingale
    Poziom 15  

    jezeli zakladales u ojca w warsztacie to niech ci papier jakis na to da,inaczej bedzie problem z reklamacja
    nie ma to tamto,zdejmuj tarcze,bierz paragon,bierz fakture za usluge i reklamuj

    0
  • #6 19 Sie 2009 21:41
    michal00001
    Poziom 9  

    jeżeli chodzi o kałuże to nie przypominam sobie żebym po jakiś jeździł.. papier za usługę to nie problem... myślicie ze powinni oddać kasę??

    jakie proponowali byście teraz kupić w porównywalnej cenie??
    auto to peugeot 405...

    0
  • #7 20 Sie 2009 11:45
    nightingale
    Poziom 15  

    to czy oddaja to nie wiemy,ale warto zlozyc reklamacje
    ja juz mialem przypadek u siebie taki,ze kupilem tarcze,zrobilem 2 tysiace km i zaczely bic.Reklamacja i zwrot gotowki po 2 tygodniach otrzymalem.

    Nie rezygnuj z takiej mozliwosci ,bo oni na takich ludziach bazuja.
    To nie kosztuje 5 zl

    A nowe tarcze?
    Duzo tego na rynku.Ja ostatnio kupowalem do scorpio nacinane Mikody i sie sprawuja bez zarzutu.Dosc duzo kolegow na nich jezdzi i sobie tez chwali.
    procz tego Brembo,Zimermann itp itd
    szukaj
    odpusc sobie jakies "no name"

    1
  • #8 20 Sie 2009 12:22
    Jarosx9
    Poziom 35  

    michal00001 napisał:
    popiskiwał klocek w lewym kole

    Jeżeli popiskiwał od tak sobie, bez hamowania to już masz odpowiedź dlaczego tak się stało. Albo błędny montaż (na co stawiam) albo kiepska jakość (może tarcza krzywa oryginalnie - ale co do tego to raczej mam wątpliwości).

    0
  • #9 22 Sie 2009 00:22
    michal00001
    Poziom 9  

    piszczał czasami przy hamowaniu... już je oddałem a na razie włożyłem stare tarcze... zobaczymy co powiedzą za 14 dni... wtedy jeżeli oddadzą kasę to kupie ATE + ATE słyszałem ze dobry zestaw?

    0
  • #11 15 Wrz 2009 00:11
    michal00001
    Poziom 9  

    hmm reklamacji nie uznano... z powodu niewłaściwego użytkowania tarcz... jak to przeczytałem to mnie powaliło.... to w końcu do czego służą takie tarcze?? bo według producenta, chyba nie do hamowania...

    czy można się dalej od tego odwoływać??
    bo chyba to nie jest normalne ze po 300Km tarcze się pogięły i zrobiły fioletowe....
    tym bardziej ze kupiłem na ten czas, inne tarcze dużo tańsze i na nich jest wszystko w porządku....

    0
  • #12 05 Sie 2010 00:10
    xboom
    Poziom 11  

    ja miałem przypadek że tarcza po ok 50km zrobiła się fioletowa i oberwała się. Producentem tych tarcz był 4max ale to nie ma znaczenia bo jak się później okazało to kolega nie sprawdził zacisku hamulcowego i on nie odbijał do końca co spowodowało przegrzanie tarczy. Może ten twój mechanik nie sprawdził (przeczyścił i nasmarował zacisk ham) i dlatego miałeś te popiskiwania co by świadczyło o ciągłym tarciu klocka o tarcze. Można to było sprawdzić oglądając klocek hamulcowy czy nie jest zeszklony. To że później zamontowana tarcza działała dobrze może świadczyć że była troszkę cieńsza lub mechanik poprawił się i tu i tam dał smaru. Tak na marginesie to jeszcze nie widziałem mechanika który by się przyznał do błędnego montażu lub diagnozy !!!.

    0
  • #13 05 Sie 2010 00:20
    Ture11
    Poziom 34  

    michal00001 napisał:
    piszczał czasami przy hamowaniu.


    xboom napisał:
    i dlatego miałeś te popiskiwania co by świadczyło o ciągłym tarciu klocka o tarcze

    1
  • #15 07 Sie 2010 15:49
    romoo
    Użytkownik obserwowany

    Pewno korozja na tłoczku sie pojawiłą i zklinowało układ.

    0
  • #16 07 Sie 2010 15:58
    jannaszek
    Poziom 39  

    romoo napisał:
    Pewno korozja na tłoczku sie pojawiłą i zklinowało układ.


    Jedyna prawidłowa odpowiedż.
    Walnąć to można zacisk na ladę i kupić nowy, albo zrobić porządek z tłoczkiem, cylinderkiem, sprawdzić szczelność osłony gumowej+ smarowanko specjalnym smarem.
    Po włożeniu nowych klocków, tłoczek pracuje już w nowej pozycji, w tej skorodowanej (zapapranej).

    1
  • #17 07 Sie 2010 20:07
    mazi0000
    Poziom 19  

    Nie kupuj nowego zacisku czasami, tylko zestaw naprawczy do zacisku.

    0