Elektroda.pl
Elektroda.pl
X
Sklep HeluKabel
Proszę, dodaj wyjątek dla www.elektroda.pl do Adblock.
Dzięki temu, że oglądasz reklamy, wspierasz portal i użytkowników.

BMW 524td zmiana silnika problem.

18 Sie 2009 22:33 6510 18
  • Poziom 20  
    Witam mam pytanko mam w moim bmw 524 td silnik z pompą elektroniczną ale silnik padł kupiłem silnik niby taki sam ale mam tam pompe mechaniczną na linke i bez turbo był to zwykły diesel czy jak przełoże pompe elektroniczną do zwykłego silnika bez turbo to bedzie to normalnie działać??
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 13  
    jeżeli było turbo to prawdopodobnie silnik był wzmocniony, pompa elektroniczna to dodatkowo będą czujniki np położenie wału korbowego, niby wszystko to samo ale...
    Musze stwierdzić że jeżeli chodzi o dane techniczne to mamy prawie to samo.
    tutaj mamy zwykły diesel 324d
    BMW 524td zmiana silnika problem.
    tutaj diesel z turbinką 324td
    BMW 524td zmiana silnika problem.
    tutaj diesel z turbinką 524td
    BMW 524td zmiana silnika problem.
  • Poziom 20  
    Czujniki to wiem głównie blok z głowicą chce przełożyć bo nawet kolektor dolot. jest inny i narazie bez turbo bo padło wirnik pękł tylko czy to w miare bedzie jezdziło jak podepne wszystko jak bez turbo ale z tą pompą elektroniczną i czujnikami jak w oryginalnym td.

    Dodano po 6 [minuty]:

    Wsumie to stało się tak coś strzeliło i silnik głośno chodził wszystko w oleju a teraz odpalić już nie chciał doszedłem że turbo padło ale od tego by teraz nie zapalał świeci kontrolka coś jak by wtrysku obok świec żarowych może to jakaś pierdoła i nie trzeba bedzie silnika zmieniać dziwne żeby wszystko na raz padło a palić nie chce.

    Dodano po 1 [godziny] 43 [minuty]:

    Może ma ktoś schemat jak ma być ustawiony rozrząd??.
  • Moderator Samochody
    Tam nie ma intercoolera, więc kawałek turbiny mógł wpaść do cylindra i narobić niezłego bałaganu
  • Sklep HeluKabel
  • Poziom 20  
    Najciekawsze jest to że zdjołem głowice niby wygląda ok żadnych pęknięć czy coś podobnego wał bez oporów sie obraca brak wyczówalnych luzów na tłokach rozrząd był ustawiony dobrze a nie palił tylko coś żęziło.
  • Poziom 13  
    A sprężanie? Sprawdzałeś ciśnienie? Pasowałoby również sprawdzić równość głowicy.
  • Poziom 20  
    Teraz już chyba po fakcie żeby sprawdzić sprężanie ale to na 99% była wina tylko turbiny bo strzał nagle moc stracił i plama oleju dość spora pod autem a wirnik pękł od strony wydechu na ośce i z tąd tyle oleju wyleciało mam teraz taki pomysł wszystko rozkręcić wyczyścić uszczelnić i poskładać silnik powinien być dobry nawet progu na cylindrach nie ma kupie turbawke i teraz pytanko czy odpali mi silnik bez turbo ? i co mogło być przyczyną że odpalał po tym zdażeniu a potem już nie ,było mało oleju .bo nie wiem czy jest sens to składać.
  • Moderator Samochody
    W tym silniku zawory reguluje się przez kręcenie mimośrodowymi kółkami w konikach, czyli nie ma hydrauliki, to nie mogła być przyczyna nie zapalania silnika, natomiast jest (albo był) katalizator i lejący się do wydechu olej mógł się zapiec na gorącym wkładzie ceramicznym, zatykając go całkowicie
    Acha, bez turbiny ten silnik zapali, 525tds też, sprawdzałem, oczywiście musisz zaślepić przewód doprowadzający olej do turbosprężarki
  • Poziom 14  
    A może sprawdzić błędy na komputerze ?
  • Poziom 20  
    Silniczek poskładany rozrząd ustawiony a silnik nie chce zapalić czy ma wpływ na to że jest mało oleju? nie chce nowego dolewać specjalnie po to żeby sprawdzić czy zapali co może być jeszcze nie tak pod kompa podpinany nie był

    Dodano po 1 [godziny] 5 [minuty]:

    A co do tego rysunku to u mnie troche innaczej się ustawia blokada pompy jest w innym miejscu i nie wiem czy przypadkiem o jeden obrót się nie machnołem.
  • Moderator Samochody
    Jeszcze pytanie, czy po przekręceniu kluczyka słychać charakterystyczne klikanie nastawnika dawki w pompie wtryskowej ?
    W tym aucie są 2 sterowniki silnika, na próbę możesz odłączyć mały i zapalać bez niego, silnik będzie pracował bardzo "twardo", bo nie będzie działał regulator wyprzedzenia początku wtrysku
  • Poziom 20  
    Słychać klikanie ale nawet na samostarcie nie chce zapalić poeksperymentuje z ustawieniem rozrządu coś mi tu nie pasuje według tego schematu to ustawić się nie da wał ok ustawienie pasuje krzywki ustawione na przelocie pompa zblokowana tak jak miejsce było na blokade a coś dalej nie pasuje.
  • Poziom 13  
    a może pasek masz nie taki? policz ile jest zębów.
  • Moderator Samochody
    Z wałem korbowym nie ma problemu, w lewej dolnej łapie bloku silnika i w kole zamachowym jest otwór Φ10, wystarczy włożyć śrubę, zresztą na kole pasowym też jest wybity znak OT, gorzej jest z wałkiem rozrządu, bo producent zaleca specjalną blokadę zakładaną na 1 krzywkę, ale z tego co kojarzę to na kole wałka jest znak, wybity od wewnątrz i ma być skierowany do góry
  • Poziom 20  
    Opanowane odpalanie przetarty był jeden kabel od pompy tylko ciężko pali bez turbo założyłem starą turbinke ale bez wirnika żeby tak nie kopcił w garażu teraz ledwo zapala i nie wchodzi nic a nic na obroty a co dziwne zrobiłem obieg zamkniety na przewodach olejowych idących do turbiny i tam nic oleju nie leci olej jest a świeci kontrolka oleju czyżby pompa padła?.
  • Moderator Samochody
    Dopływ oleju do turba musisz zaślepić, a nie wpuszczać w spływ do miski, inaczej nie będzie ciśnienia na magistrali.
    Najprostszą metodą sprawdzenia czy pompa podaje olej to zdjąć górną pokrywę z filtra i pokręcić rozrusznikiem. Jak już jest zużyta i ma problem z zassaniem, to dmuchnij kompresorem (ostrożnie !) w rurkę bagnetu jednocześnie zatykając odmę i kręcąc rozrusznikiem
  • Poziom 17  
    Założenie niesprawnej turbiny nie zapobiegnie dymieniu, możesz mieć źle ustawiony kąt początku wtrysku, niedrożny wydech, albo filtr powietrza zalany olejem, w grę wchodzi również zapowietrzony układ zasilania- jeśli były rozłączane przewody paliwowe. Wyżej wymienione przyczyny dają te same objawy (trudny rozruch i brak mocy), zakładam że fazy rozrządu i luzy zaworowe ustawione są poprawnie. Brak turbosprężarki spowoduje tylko że nie zadziała siłownik na pompie umożliwiający podanie większej dawki, silnik będzie miał mniejszą moc o 25÷40%,ale nie powinien dymić, tak samo maksymalne obroty nie powinny ulec zmianie. Na początek proponuję: odłączyć układ wydechowy od kolektora wydechowego, sprawdzić stan filtra powietrza, sprawdzić czy przypadkiem w kolektorze ssącym nie tkwią elementy sprężarki, sprawdzić poprawność ustawienia pompy przy montażu paska rozrządu momentoskopem (to cienka, przezroczysta rurka o średnicy wewnętrznej rzędu 1mm dołączona do wylotu przewodu wtryskowego)- użyj do tego przewodu z demontażu innego silnika! Zdejmij przewód wtryskowy pierwszego cylindra załóż na uwolnioną końcówkę pompy przygotowany momentoskop, poluzuj przewody na pozostałych wtryskiwaczach, włącz zapłon i obracaj wał korbowy kluczem aż pojawi się paliwo w rurce. Gdy tłok pierwszego cylindra będzie tuż przed GMP (nie więcej niż 10°), a zawory szóstego cylindra będą się "mijały"- słupek paliwa w rurce powinien zacząć się podnosić. Jeśli jest inaczej to: pompa jest błędnie ustawiona, pomylone są przewody wtryskowe lub popełniasz jakiś błąd. Jeśli moment wtrysku jest właściwy, fazy rozrządu poprawne, układ zasilania nie zapowietrzony,ciśnienie sprężania w normie- to silnik musi pracować normalnie!!! Jeśli jest inaczej najpierw używaj głowy a później młotka. Jeśli silnik miałeś zalany olejem mineralnym uzupełnij stan przynajmniej do minimum bodaj superolem CA, bo odmaszerują ci panewki i już nie będziesz musiał tego silnika uruchamiać.Pozdrawiam!
  • Poziom 20  
    Silnik działa okazało się że rozrząd zle ustawiony niby na znakach a trza było na wałku przestawić o jeden ząbek w lewo turbinka zamontowana i pali jezdzi jak trzeba sugerowałem sie tym jak ustawiony jest pasek w silniku który kupiłem ale tam właśnie był też zle ustawiony i to mnie zmyliło wsumie wszystko dobrze się skonczyło przy okazji kupiona druga bmka taka sama ale full wypas za 1500zł z padniętą głowicą a głowice mam z silnika który kupiłem wcześniej dziekuje wszystkim za podpowiedzi .